Goeie! Hier zou weleens het probleem kunnen zitten.
Die Behringer DI 100 is een actieve DI en het is de vraag of die behalve het signaal gebalanceerd maken en impedantie omzetten van hoog naar laag ook omlaag transformeert van lijn- naar microfoon level. Als dat 1:1 blijft heb je alleen die pad functie die je op -20dB zet, maar dat is niet voldoende.
Een passieve DI is letterlijk alleen een transformator, die zowel impedantie als signaalsterkte van hoog naar laag transformeert. Impedantie ongeveer een factor 100, signaalsterkte een factor 10 (-20dB). En daar bovenop heb je dan nog een pad-functie van nog eens -20dB of meer.
Misschien kun je beter een passive DI gebruiken met daarop de pad functie ingesteld op -20dB, dat doet effectief veel meer.
Zou iets uit kunnen maken. Ik heb destijds een actief stereo DI vanuit stereo Red Box gebruikt en dat klonk kut. Kan het niet mooier maken.
<edit> Net even gekeken, maar passief DI
Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 5 mei 2020 om 17:44
Meet ook je kabels (en evt. patchbay) even door? Als de hot en cold van een XLR/TRS balanced cable zijn verwisseld krijg je ook een dun schel rotgeluid.
"In God we trust, all others pay cash."
Ik ben wel wat de uiteindelijke oplossing in dit topic gaat zijn.
Vooral het stukje "scheller" (wat ik even vertaald heb naar "minder laag") ben ik nog steeds erg benieuwd naar.
In mijn rack heb ik iso trafo's en met de ene preamp mis ik dan laag, en met de andere niet. Ook zoiets vaags.
Toch ergens een impedantie dingetje of zo.
Nou, de ontwerper van deze active DI-box (onderste circuit) hield daar geen rekening mee. Er zit ook nog eens geen (-20 dB) pad voor de line input. Alleen een regelaar voor als je hem aan een speaker output knoopt. Ik heb later nog wel een variant van datzelfde circuit gezien met spanningsdelers vanaf de op-amps naar XLR out om die line naar mic level verzwakking er alsnog in te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat er meer van dit soort (fabrieks)bouwsels in omloop zijn.
Ik speel ook op Boss Me80 rechtstreeks op PA. Er zit nog een rack tussen met wa extra reverbe en delay en via DI4000 naar mengtafel.
Wat enorm belangerijk is als je rechtstreeks speelt zonder versterker............steek een losse jack in uw koptelefoon uitgang!!!!!!! Dat scheelt enorm in uw geluid. Dit schakelt de amp simulatie in.. staat in heeeeel kleine letterkes in de handleiding maar een must.
Favorieten/bladwijzers