Afgelopen zaterdag heb ik een leuk Stratje gekocht van mede forumlid Masod.
Ik heb 'm lekker laten opsturen want ik had even geen zin om naar Haarlem te rijden
Ik weet dat ik hiermee een risico loop maar het voelde al snel vertrouwd aan en de gitaar had nog nauwelijks geleden en de prijs was fair.
De gitaar is een Classic Player 50 in de kleur Shoreline Gold. Ik heb vrijwel meteen de slagplaat verwijderd ( 1-laags ) en vervangen voor een 3-laags exemplaar. De originele is dun en zit maar met 8 schroefjes vast zodat je bijna onder de slagplaat kan solderen zonder 'm los te maken, zoveel ruimte zit er tussen de plaat en body. Daarbij vind ik 3-laags veel mooier...
De tremelo is opgehangen op twee punten en beweegt lekker soepel. Ik moet de hoogte van de snaren nog even beter afstellen: ik zal een compromis moeten vinden tussen de hoogte ( iets lager als nu ) en het feit dat de hoge e-snaar een beetje aanloopt bij benden op de 17e fret. Helaas heb ik niet de goeie imbus-sleutel voor de zadeltjes. Ik vermoedt dat het een Amerikaanse maat is en niet metrisch. Al met al een fijne hals en mooie gitaar. Behoeft nog wat afstel werk maar dat komt wel goed. Ik heb trouwens de hele electronica aangepast naar mijn smaak. Van origine zit er een super 5-way switch in waarbij op positie 4 het hals en brug element gecombineerd wordt maar dan mis ik die tussenstand wat je normaal hebt. Dat heb ik opgelost met een gewone 5-way switch geschakeld op de normale manier in combinatie met een micro switch waarmee ik hetzelfde bereik maar dan als ik dat zelf wil ( David Gilmour schakeling ).
Langs deze weg wil ik Masod nog even bedanken!
Anyway....the pics: (eerste en tweede foto is nog met 1-laags slagplaat )
![]()
Favorieten/bladwijzers