Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 64 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Standaard

Geen probleem. Er gaat zo'n wereld voor je open als je embedded gaat werken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Geen probleem. Er gaat zo'n wereld voor je open als je embedded gaat werken.
    Voor je het weet gaat ie naar de 32 bitters
    Nico

Standaard

Die zich ook nog eens laten behandelen alsof je "gewoon nog steeds" met 8-bitters aan het werken bent. Heerlijk!

Senior Member

Standaard

pfff...... Digitale meuk......Yakkes

www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

watje.

M'n nieuwste soldeeruitdaging:
    https://www.nordicsemi.com/eng/Produ...F51-Series-SoC

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Klopt. Dit gaat ook weer maanden duren.
    Een week later trek ik de stekker er uit dankzij digitale noise uit de 12-bit DAC. Er bestaan ook geen fatsoenlijke wave-shields oid voor de Arduino, dus ik denk dat het hier gewoon ophoudt.

Jammer, want de interface/display/code was echt heel fijn.

Senior Member

Standaard

Hmm, niet echt een pedaaltje (wel ooit geweest ) maar wel custom. Een Active DI met Hi-Z input.

Ik speel akoestisch met een magnetisch klankgat element en dat moet je net als een elektrische gitaarelement een beetje hoogohmig afsluiten als je geen signaalverlies en tonesuck wilt. In de praktijk liggen er overal waar je speelt van die passieve DI boxjes met een Zi van 50kΩ. Dat zuigt enorm.

Voor een beetje actieve DI betaal je m.i. gewoon teveel voor wat het is of er zitten allemaal toeters en bellen op (eq / modeling / ...) die ik niet nodig heb, dus heb ik zelf maar een DI in elkaar gezet die doet wat ik nodig heb en niks meer. Hij bestaat al een jaartje en is al een paar keer naar tevredenheid on-stage gebruikt dus ik kan er wel op vertrouwen.

Dit is het basiscircuit met aanpassingen. De ingang heeft ook een overspannings- / ESD beveiliging gekregen (D4/D5), als je dat niet doet heb je de fet-ingang van zo'n TL072 op-amp zo om zeep:

Inside:

Phantom of batterij gevoed en de input:

Balanced output:

de oude potmetergaten hebben als bijkomend voordeel dat ik met een meetpen door zo'n gat gestoken en de andere op het chassis de batterijspanning in bedrijf kan meten met het kastje dicht. Zo kan ik regelmatig tussentijds even een battery-check doen
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    de oude potmetergaten hebben als bijkomend voordeel dat ik met een meetpen door zo'n gat gestoken en de andere op het chassis de batterijspanning in bedrijf kan meten met het kastje dicht. Zo kan ik regelmatig tussentijds even een battery-check doen
    Dat noemen we een serviceluik
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat noemen we een serviceluik
    Heerlijk! Ik ben bekend met de term en dankbaar dat bv. veel audio versterkers dat hebben. Kap eraf, luik open en je kunt lekker makkelijk repareren zonder dat er van alles extra los hoeft.

In dit geval was het echter niet bewust zo gemaakt dat ik via een bestaand gat bij een meetpunt kon. Pas toen het ding klaar was bedacht ik me dat het toch wel fijn zou zijn als ik de batterijspanning kon controleren zonder elke keer de bodemplaat eraf te moeten schroeven. Ik overwoog dus om een meetpunt naar buiten uit te voeren toen ik besefte dat ik via een potmetergat al vlak bij een voedingsontkoppeling-c'tje zat en dat mijn meetpen net schuin door het gat paste. Andere pen op chassis en meten maar
    Laatst gewijzigd door Plant; 13 juli 2015 om 17:59
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    De Coron Distortion werkt, en de Diamante Compressor (gestripte Diamond Compressor) ook!

Ja, de Diamond Compressor werkt, maar ik vind 'm veel te saai. Mijn Coron Compressor 20 (Ibanez CP830-clone) pompte lekker en had zelfs een randje. De Diamond is clean en netjes ...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten