Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
    Senior Member

Standaard

Volgorde van prioriteit:
    1 - opklapbaar steekkarretje
    2- head en cab
    3- 2x12 combo
    4- 1x12 combo
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Gisteren even overleg gehad met de band. Het wordt toch de 1x12, mede doordat we vrijwel altijd over de pa gaan spelen en omdat wij oefenen in een kelder(trap op/trap af).

Senior Member

Standaard

Ik wil niet mensen hun enthousiasme verpesten maar die combo's van Orange vind ik helemaal niet zo mooi, waar ik de heads stuk voor stuk prachtig vind. Ik had lekker voor een head + 1x12 cab gegaan en dan door sparen voor nog een 1x12. Mocht je dan eens ergens optreden waar al een cab aanwezig is hoef je helemaal niet te sjouwen.

Senior Member

Standaard

Op het Harmony Central forum lees ik dat Rockerverbs alleen erg goed klinken maar in de mix, vooral met een Marshall (achtige) amp dat ze slecht hoorbaar zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell Bekijk bericht
    Aan de andere kant lijkt een combo me ook weer een stuk makkelijker, vooral op kleine podia als je weinig tijd hebt om op/om te bouwen als er meerdere bands spelen.
    Tis maar 1 speakerkabel wat er tussen zit...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell Bekijk bericht
    Op het Harmony Central forum lees ik dat Rockerverbs alleen erg goed klinken maar in de mix, vooral met een Marshall (achtige) amp dat ze slecht hoorbaar zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Bedoel je dat het drivekanaal van de RV in de mix verloren gaat? Ik heb die ervaring niet. De RV heeft genoeg mid/hoog om door de mix te komen. Ik heb er heel wat optredens mee gedaan. Van kleine tot middelgrote zalen tot tentgigs met 1000+ man. Ik ben overigens de enige gitarist in een zevenman/vrouw-band. Misschien ligt het anders als je metal speelt met twee gitaristen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 16 juni 2014 om 13:07
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Gisteren even overleg gehad met de band. Het wordt toch de 1x12, mede doordat we vrijwel altijd over de pa gaan spelen en omdat wij oefenen in een kelder(trap op/trap af).
    Ik zou voor de kelder een Orange Micro Terror of Crush oid erbij kopen. Onze band repeteert vaak in een kleine ruimte in het keldergedeelte van een muziekschool (oude villa met steile trappetjes). Dan ga ik niet slepen met zware amps en cabs, maar neem een Blues Junior en een paar pedalen mee. Is ook hard zat voor die ruimte.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    .... Zijn je bandleden te lui om ff te helpen sjouwen? Sjesus
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Tis maar 1 speakerkabel wat er tussen zit...
    In principe wel en de ruimte die een 2x12 combo in neemt is natuurlijk hetzelfde oppervlak wat een stack in neemt. Maar toch vaak hebben wij maar +/- 15 minuten de tijd, dan moet die andere band zijn spullen weg halen en ik moet mijn spullen neer zetten. Een head + cab is dan wel 2 x lopen en kutten in het donker met je speaker kabeltje. Vandaar dat een combo me wat makkelijker lijkt.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

Senior Member

Standaard

+1 voor een 1x12 combo.
    M'n engl Thunder plus gmajor in de loop gitaar inprikken, sennheiser mic voor de combo en klaar. In 5 minuten ben ik klaar om te spelen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten