Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Euh... Ik speel ook geen metal heur en ook een volledige stap omlaag, op een, jawel, JCM800. Gaat goed met die Distortions hoor.
    Hahaha, ja kan ook eigenlijk best denk ik. Bij mij gaat het snel iets te dik klinken naar mijn smaak. Komt denk ik door mijn gitaren. Voor mij is een element met wat strakkere bas en vooral nadruk op het middengebied dus geschikter.
    Heb je een linkje naar wat sounds van je band? Ben wel benieuwd geworden eigenlijk.
    Groeten!

Marc

Senior Member

Standaard

We hebben nog niet iets online staan, solly... Nog even wachten, preproductie komt er aan. Die Distortions zijn juist heel erg geschikt voor downtunen en strakke bassen, daar zijn ze ook voor bedoeld juist. Voorbeeldje is Bill Kelliher van Mastodon, die had ze tot voor kort in al z'n gitaren. Oke, is een metalband, maar de gitaarpartijen zijn niet typisch metal en ook hij heeft z'n gitaren over het algemeen in D, of drop C staan en alles blijft helder bij hem. En ook over een JCM800 (2203). Voor mij was hij wel zo'n beetje het voorbeeld om ook voor die elementen te gaan. Mijn SG klonk voor mij altijd te donker, sowieso niet geschikt voor downtunen, maar da's nu wel opgelost. Het leuke is dat ik het ook een tijdje zocht in de hoek van DiMarzio en ook die SD's zijn de revue gepasseerd, maar ik ben toch uitgekomen op de Distortions.

Ik kan op zich wel een sampletje opnemen, maar goed opnemen kan ik dan weer niet. Zal vanmiddag even kijken of het me lukt. Ik heb wel de 2210, maar het idee is wel een beetje hetzelfde.

Senior Member

Standaard

Oke, ben benieuwd! Ik heb overigens een 2203. Mastodon heeft wel een lekkere sound ja.
    Misschien in de toekomst toch maar eens kijken naar een SD Distortion dan :-)

Senior Member

Standaard

Bij deze twee soundclipjes. Eerst een stukje lead en daarna een stukje accoordenwerk. Bij het tweede stukje heb ik het expres een beetje open gehouden, om de helderheid een beetje weer te geven, voor zover lukte. Vergeef me m'n opname 'kunsten', maar het gaat een beetje om het idee:

https://soundcloud.com/brummert/sd-distortions-lead

https://soundcloud.com/brummert/sd-distortions

edit: Alles opgenomen met een Marshall JCM800 2210, Maxon OD808 en een heel klein beetje reverb van de Marshall.
    Laatst gewijzigd door Brum; 13 juni 2013 om 17:12

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

de seymour duncan distortion lijkt heel erg op de JB. zelfde wind, alleen een andere magneet. tone? veel scheurender, iets minder 'liquidy' en iets meer bite en veel meer output en vooral een veel strakker laag.

Senior Member

Standaard

Net even de soundclipjes geluisterd. Klinkt lekker! Inderdaad duidelijk te horen dat het erg in dezelfde hoek zit als de JB. Als ik de Distortions zou moeten omschrijven dan is het een soort van JB XL. De JB, maar dan van alles meer :-). Veel meer output. Toch blijft hij wel een goede definitie houden. Goede pickup!!! Thanks voor de clipjes Brum!!!

Senior Member

Standaard

You're welcome!

Senior Member

Standaard

Ik sluit me aan bij Brum en co;
    JCM800=absoluut niet bassig! Als ik op die versterker speel, zet ik -voor een noot gespeeld te hebben- Bass op 10, Mid ergens boven de 4, en Presence nooit boven de 3.

Mijn ervaring met Super Distortion (heb er in 5 gitaren 1 (gehad)): chunky, doch vintage laag/laagmid. Afhankelijk van het houttype losser of strakker. Mist idd iets in het mid t.o.v. een JB.
    JB (ook in 3+ gitaren (gehad) veel strakker laag, maar in sommige gitaren wat dunnig; rijk mid, maar bij sommige gitaren is de hoogmid spike licht irritant. Alnico magneet van de JB klinkt zoals Orph al aangaf iets meer 'liquidy' dan de Duncan Distortion (met ceramische magneet).
    Als je een DiMarzio pickup zoekt (bijv. omdat je full creme look wil) die vergelijkbaar is met de JB, maar iets gebalanceerder; de Norton! (maar clean klinkt de JB wel spannender dan de Norton).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Wat ook een goeie variant van de JB schijnt te zijn is de Motor City Afwayu. Da's o.a. de Jerry Cantrell pickup. Ik heb zelf geen ervaring met dit element, maar m'n bandmaat heeft ze in een Les Paul en Flying V zitten en die is er heel erg over te spreken. Hij vond z'n Les Paul ook wat aan de donkere kant en heeft dat dus opgelost met die Afwayu. En ik moet zeggen dat z'n geluid heul niet verkeerd is nie.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten