Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Zou het? Op de Martin's zullen toch Martin snaren zitten, niet?
    Een tijdje geleden een Martin onderhanden gehad van een kennis om het geheel goed af te stellen (op alle punten).
    Waarom? Hij vond de mijne veel beter klinken terwijl het toch twee "identieke" gitaren zijn.

Zelf heb ik op al mijn gitaren D'Addario snaren liggen, zowel op akoestische als elektrische gitaren.
    Uiteraard is dit een persoonlijke voorkeur dus geen geschreven wet.
    De Martin van de betreffende kennis had ook een Martin- snarenset aan boord.
    Ik heb aangegeven eens de D'Addario snaren uit te proberen en daar wilde hij wel in mee.
    Dus zo geschieden.

Resultaat; Hij vond zijn Martin gitaar beter klinken dan ooit, als ook de speelbaarheid na een goede afstelling.
    Uiteraard en nogmaals, persoonlijke voorkeuren en zal voor een ieder anders zijn.

Gewoon experimenteren met diverse merken snaren en men komt vanzelf de set tegen waar men zich het prettigste bij voelt.

Wat de keuze betreffende een nieuwe gitaar zal zijn, dat is al door diverse mensen aangegeven.
    Gewoon op je oren afgaan.

Jammer dat de meeste muziekhandelaren gitaren zo uit de doos aan de muur hangen zonder er iets aan te doen.
    Hiermee wil ik aangeven dat een nieuwe gitaar heel anders zal zijn in speelbaarheid en klank na een serieuze afstelling.
    De handelaren zouden dan ook betere verkoopresultaten hebben.

Maar goed, we wijken af van het geen hier gevraagd word.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Jammer dat de meeste muziekhandelaren gitaren zo uit de doos aan de muur hangen zonder er iets aan te doen.
    Ik neem aan dat ze dit doen om alle opties open te laten voor de toekomstige eigenaar. Maar van de exemplaren die ik tot nu toe in de winkels in handen heb gehad, stond de brug wel erg hoog. En dat maakt het in de winkel wel enigzins lastig spelen, dat dan weer wel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    ... Voordat je beslist, probeer een Eastman e10d.....
    Wel mooi trouwens, ben benieuwd om er eens op te spelen.

Member

Standaard

Riny, wat voor een soort D'Addorio's had je op de Martin gelegd?

Senior Member

Standaard

D'Addario EJ15-3D Extra Light .010- .047.

Sprankelt en een goede balans in hoog en laag, tenminste dat vind ik en ja, meningen kunnen verschillen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    D'Addario EJ15-3D Extra Light .010- .047.

Sprankelt en een goede balans in hoog en laag, tenminste dat vind ik en ja, meningen kunnen verschillen.
    Bedankt voor de tip Riny. Ik heb zojuist 3 setjes besteld!

Senior Member

Standaard

Graag gedaan en nu hoop ik dat jij er net zo tevreden mee en over kan zijn als ik.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

Senior Member

Standaard

Goed, vandaag weer bij Dijkmans in Breda geweest.

Ik wilde de Eastman E10D vergelijken met de Martin DRS2. De Eastman die ik een paar maanden had bespeeld viel me toen een beetje tegen, maar ik heb geen idee welk model dat was.

De E10D (in sunburst) speelde lekker en klonk goed. Ziet er ook goed uit. Uiteindelijk zou ik deze toch wel boven de Martin DRS2 verkiezen. Alleen heb ik nog meer Eastma's geprobeerd en daartussen was de E10D toch niet de degene die me het beste beviel.

Voorlopig is de Eastman AC822 m'n favoriet. Ik bespeelde ook nog een Eastman dreadnought die me zeer beviel, maar daarvan zei de verkoper dat het een exemplaar was van zo'n 3.000 euro, hij zou het wel even nakijken. Ik zei: "Laat maar, te duur." Maar nu vraag ik me af of ik 'm goed verstond, want ik zie op de Eastman site geen gitaren van die prijsklasse. En afgaand op de foto's op de Eastman site, leek het gewoon een AC420. Misschien moet ik nog maar eens terug van de week.

Maar goed, ik ben van m'n Martin fixatie af.
    Laatst gewijzigd door Dippides; 2 juni 2012 om 19:05

Senior Member

Standaard

Na de afgelopen tijd nog wat winkels afgestruind te hebben, vandaag bij Dijkmans toch een Eastman AC420 gekocht. De AC822 is wat mooier, maar qua klank voel ik toch meer voor een dreadnought. Buiten dat was ie eigenlijk boven m'n initiële budget.

M'n vingers zijn wel een beetj beurs nu.....

Senior Member

Standaard

Aaah ik had nog niet alles gelezen voordat ik een berichtje neerzette maar dat was precies wat ik wilde zeggen.

Prijs is belangrijk tot op een bepaalde hoogte, maar als je gevoel zegt "Doen!" inpakken en afrekenen

Veel plezier met je nieuwe gitaar en natuurlijk, pics or it didn't happen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten