Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 95
    Senior Member

Standaard

Bias stond nog steeds ongeveer goed, dus het werd tijd om een keer te luisteren of hij het wel doet! En: ja, hij doet het!

Met de master vol open (alles op 10) hoor ik wel een 50Hz brom(metje) maar geloof me: master op 10 gaat nooit gebeuren, daar zijn wetten voor. Misschien dat dat wel afneemt als hij in z'n behuizing zit of niet bovenop m'n 4104 combo staat

Ik zal 'm komende week eens meenemen naar het repetitiehok om 'm te vergelijken met m'n stock 2204. In eerste instantie hoor ik al dat hij minder ruist maar dat kan ook door m'n loadbox komen en omdat ik nu maar 1 kabel van 3 meter heb gebruikt ipv 2x 6m + een stapel pedalen.

In eerste instantie zaten er 3 TungSol 12AX7's in, maar ik heb in V2 al een JJ ECC83S gezet. Daarmee klinkt hij iets dikker en 'plakkeriger'. De TungSol in V1 laat ik nog even zitten. Daar ook een JJ maakt 'm wat donkerer/modderiger. Dit zijn wel subtiele verschillen en ik kan niet ontkennen dat ik zelf vooroordelen heb over TS vs JJ.

Maar 1 fout in heel het project! Ik ben trots op mezelf Nu nog hopen dat de oude mankementen weg zijn, anders ben ik bang dat er in een trafo iets niet goed zit.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 15 april 2012 om 15:54

Senior Member

Standaard

... en natuurlijk de verplichte gutshot:

Senior Member

Standaard

Zo, dat heeft lang geduurd zeg!
    Mooi dat ie nu weer klaar is.
    Waarom kon hij in eerste instantie niet door die amptech gemaakt worden? (ja, ik weet wie je bedoelt )

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Waarom kon hij in eerste instantie niet door die amptech gemaakt worden? (ja, ik weet wie je bedoelt )
    Gebrek aan communicatie (als in 'geen'), amp heeft in totaal meer dan anderhalf jaar bij hem staan. Geen idee of hij 'm uiteindelijk kon fixen, ik had er geen zin meer in. Er is zelfs iemand geweest die bemiddeld heeft tussen de amp-tech en ondergetekende!

Uiteindelijk zelf maar (rigoureus) aan de slag gegaan!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    ... en natuurlijk de verplichte gutshot
    Hij is mooi geworden!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Senior Member

Standaard

Met de master vol open (alles op 10) hoor ik wel een 50Hz brom(metje)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als je een scoop hebt kun je kijken wat het bromniveau aan de uitgang is. Als het goed is wordt dat minder naarmate de trap beter is gebalanceerd. Bij een TwinRev kun je de balans instellen op minimaal hum. Jij moet dat dus doen met zorgvuldige selectie van de buizen.
    Kan het zijn dat die brom die ik hoor (50Hz is een wilde gok) te maken heeft met het feit dat de eindtrap niet "in balans is"?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Hij is mooi geworden!
    Tnx!!!

Senior Member

Standaard

Kan het zijn dat die brom die ik hoor (50Hz is een wilde gok) te maken heeft met het feit dat de eindtrap niet "in balans is"?
    50Hz niet, 100Hz heel goed mogelijk.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    50Hz niet, 100Hz heel goed mogelijk.

Tadaa!

Edit: 100Hz blijkt geen 'g' te zijn, had op verkeerd knopje gedrukt. In 'tune auto' modus geeft hij een 'a' aan
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 16 april 2012 om 19:42

Standaard

Gebrek aan communicatie (als in 'geen'), amp heeft in totaal meer dan anderhalf jaar bij hem staan. Geen idee of hij 'm uiteindelijk kon fixen, ik had er geen zin meer in. Er is zelfs iemand geweest die bemiddeld heeft tussen de amp-tech en ondergetekende!

Uiteindelijk zelf maar (rigoureus) aan de slag gegaan!
    Met gevolg dat jij nu zelf een prima techneut bent geworden! Chapeau, mooi werk!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Met gevolg dat jij nu zelf een prima techneut bent geworden! Chapeau, mooi werk!
    Mwah, ik kan gestructureerd werken en handleidingen goed volgen. Mijn elektrotechnische kennis is genoeg als basis om zo'n amp veilig(!) op te bouwen, maar als er iets mis zou zijn kan ik echt niet zonder hulp van de professionals!

De wisselende bias per buis kan ik dus wel opsporen, maar heb dan geen idee wat ik ermee moet doen. Nu blijkt volgens mij dat mijn initiële reactie toch de juiste gaat zijn: ik moet een gematcht kwartet eindbuizen bestellen om van de 100Hz brom af te komen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten