Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard Wat vinden jullie van mijn zang?

    Ik wil graag jullie mening horen van mijn stem, en misschien advies wat ik beter kan doen.

    Link: http://kiwi6.com/file/20u64f8o3y

    Originele: http://www.youtube.com/watch?v=IP2Tnuwhahs


    EDIT: Nog maar een nummertje geupload, wel flink wat foutjes en een te zachte stem in verhouding to me gitaarwerk: http://kiwi6.com/file/2l67bqh1b0

    Originele: http://www.youtube.com/watch?v=N7ChZ-bIP_o
    Laatst gewijzigd door FlameDude; 13 april 2012 om 15:33

  2. #2

    Standaard

    Klinkt al heel goed.
    Maar probeer misschien iets meer feeling er in te krijgen.
    Nu heb ik het gevoel dat je aan het eind van elke zin wat afzwakt en alles laat vallen...
    Voor de rest misschien je woorden wat meer aan elkaar hangen. (legato zingen als je dat verstaat)
    Maar je kan er zeker iets mee gaan doen.

    Grtz
    Jo

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheLargerSound Bekijk bericht
    Klinkt al heel goed.
    Maar probeer misschien iets meer feeling er in te krijgen.
    Nu heb ik het gevoel dat je aan het eind van elke zin wat afzwakt en alles laat vallen...
    Voor de rest misschien je woorden wat meer aan elkaar hangen. (legato zingen als je dat verstaat)
    Maar je kan er zeker iets mee gaan doen.

    Grtz
    Jo
    Topper!
    Bedankt, had ik zeker niet verwacht. Dat met die zinnen laten vallen aan het eind ben ik compleet met je eens nu ik het zo hoor. Daar ga ik op oefenen.


    Grts

  4. #4

    Standaard

    Stem klinkt goed. Wat aan de 'voorzichtige' kant nog.
    Is vooral te merken aan het niet uitzingen van de zinnen. (wat Jo ook al opmerkt) Dus goed op volume houden en langer
    vasthouden ook middenin de zinnen.

    Wat de mix betreft zou de gitaar wat minder mogen - naar mijn smaak.
    En wat galm op de zang zetten kan ook het geheel wat oppeppen....

    Wat opnamen maken en dan goed ernaar luisteren en dan gaat het vanzelf beter worden.
    Potentie is er in ieder geval.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Ja, ik had mijn Zoom H1 op mijn bureau gelegd waardoor hij dicht bij mijn gitaar zat in plaats van mijn mond. Voortaan ga ik het apart opnemen en met Audacity onder elkaar doen. Dat van die galm zat ik ook al aan te denken, ik kijk wel ff

    Thx voor de tips!

  6. #6

    Standaard

    Ow ja Flamedude.
    Ik had nog een vraagje.
    Enig idee waarik de juiste chords of tabs vind voor de akoestische versie? Of speel je dat na van het filmpje?

    Grtz
    Jo

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheLargerSound Bekijk bericht
    Ow ja Flamedude.
    Ik had nog een vraagje.
    Enig idee waarik de juiste chords of tabs vind voor de akoestische versie? Of speel je dat na van het filmpje?

    Grtz
    Jo
    Ik speel het iets anders dan in het filmpje maar hier heb je de 4 akkoorden die ik ervoor gebruik.

    Standaard stemming

    E 0
    B 0
    G 1
    D 2
    A 2
    E X

    E 0
    B 0
    G 2
    D 2
    A 0
    E X

    E 0
    B 0
    G 4
    D 4
    A 2
    E X

    E 0
    B 0
    G 6
    D 6
    A 4
    E X

  8. #8

    Standaard

    Anders hier kijken voor de akkoorden ?

    http://www.guitaretab.com/t/the-swellers/293724.html
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    473

    Standaard

    Ook daar staan ze inderdaad, ik kan je ook de akkoorden geven die hij speelde als je dat wilt, maar zelf vind ik die andere beter klinken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik denk dat veel van je zang door je neus komt.... Zo klinkt het. Denk aan je buik (leg je hand erop). Ga voor de spiegel staan, zing mee, maar vanuit de buik. Verder hoor ik je van toonhoogte wisselen tijdens een woord haeadd. Probeer (zoveel mogelijk) woorden aan het eind van een zin op de zelfde toonhoogte te zingen. Je zal merken, dat geeft een krachtiger zang...

    Verder.... PRIMA. Het was niet vervelend om naar te luisteren.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top