Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 59 van 88 EersteEerste ... 949575859606169 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 581 t/m 590 van 873
    Senior Member

Standaard

Waarschijnlijk zou mn nieuwsgierigheid het momenteel van mn voorzichtigheid winnen... for sure.. Ik neem steeds meer afstand van de taboe.. Het voorbeeld ligt tenslotte voor je neus..
    Ik heb ook geen bout en tin.. Ik ben echt een leek wat dat betreft..
    Ik wil ook wat soldeerspullen aan gaan schaffen.. en dan rustig beginnen met wat simpele BYOC effectjes oid.. Het komt wel.. Ik begin steeds meer in te zien dat het toch wel erg handig is als je dit zelf kan doen.. Scheelt ook een hoop centen!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Senior Member

Standaard

De vraag zal waarschijnlijk al gesteld zijn, maar het is een vrij groot topic om te doorbladeren.

Ik heb recent een Les Paul Studio gekocht waar een Burstbucker Pro in de nek zit en een Steffsen PAF in de brug. Deze pickups werken totaal niet goed samen (groot outputverschil) en geen van beiden hebben ook echt de klank die ik wil. Dus ik ben van plan om er een nieuw setje in te steken. De vraag is natuurlijk, welke?

Ik mijn washburn heb ik een SD '59 en JB zitten, daar ben ik tevreden over, maar ik zou graag ook iets anders hebben. Misschien iets met een klein beetje minder output (maar ook niet te weinig, want ze moeten toch zeker nog hardrock aankunnen). Rock in de ruime zin van het woord is dan ook wat ik zoal speel, one trick ponies heb ik dus niet echt iets aan. In de nek had ik graag iets gehad met wat minder bas dan de '59, misschien een SD jazz?

Ik hoor graag uw suggesties!

Senior Member

Standaard

sd pearly gates!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Probeer eerst eens die Steffsen in de brugpositie, zou ik zeggen. Steff maakt naar verluidt behoorlijk goeie pickups, misschien dat die in een andere positie wél bevalt. Indien ja, ben je al halverwege je zoektocht
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Music

Weet iemand wat nu het verschil is tussen de:
    SD '59 model sh-1b2c blk
    en
    SD '59 model sh-1n4c zeb

Ben op zoek naar deze pickup maar nu lijkt er een verschil te zijn, ook in prijs. Kan alleen niet vinden wat

Standaard

2 kabels versus 4 kabels denk ik, 4 kabels is om coil split toe te kunnen passen volgens mij.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Weet iemand wat nu het verschil is tussen de:
    SD '59 model sh-1b2c blk
    en
    SD '59 model sh-1n4c zeb

Ben op zoek naar deze pickup maar nu lijkt er een verschil te zijn, ook in prijs. Kan alleen niet vinden wat
    Eerste is een brug element met 2 conductor, tweede is een hals element met 4 conductor, voor coil splits e.d.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Eerste is een brug element met 2 conductor, tweede is een hals element met 4 conductor, voor coil splits e.d.
    Ahh thnx.
    Dat de een brug was en de ander nek en de een zwar en de ander zebra dat snapte ik al. Maar dat de een voor coilsplit is en de ander niet vind ik fijne info. Dan kan ik in mijn geval geld besparen omdat ik de coilsplit niet hoef.
    Zijn ze wel allebij vacuüm waxpotted?

En nog 1 vraag. Wanneer ik de zes chrome schroefjes vervang voor gouden, hef ik dan het waxpot effect op? Kan dit überhaupt??

Alvast veel dank!

Standaard

Aiaiai, je zit zeker niet mee te lezen in het 'Waar ben je blij om?'-topic?

De schroefjes, pole pieces, moeten vooral veel ijzer bevatten vanwege de ferromagnetische eigenschappen van dat materiaal. Chromen en gouden exemplaren zijn voorzien van een laagje aan de buitenkant; voor het oog. Dat zal dus niets uitmaken, tenzij je echt chromen of gouden boutjes neemt

Het heeft ook helemaal niets met wax pot te maken; dat is het fixeren van de spoeldraad met het een of andere middel; bijvoorbeeld was, schellak of epoxy. Dat gaat microfonie van elementen tegen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Welk brug element in een tele?
    Bij de nek komt een mini-humbucker waarschijnlijk een Seymour Duncan SM-1 of SM-3 (4-wire). Muziek stijl classic rock en wat rockabilly.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten