Ha! Gelukkig ík niet. Dèventuuuuhh!![]()
Mijn ergste tot nu toe:
Kwam terug van een reis uit Bangkok, 's ochtends om 9:00 aangekomen op Schiphol. Direct door naar de oefenruimte in Groningen, generale repetitie van een groot optreden die avond. Daarna door naar soundcheck, opbouw, playtime. 5000 man staat klaar voor een gigantisch podium met vlammenwerpers en al.
Drummer zet de intro in, ik sta met de zangeres nog in de coulissen terwijl de blazerssectie en drummer en te gek latin intro spelen wat op een mooie manier overvloeit op "dromen zijn bedrog" in een latin jasje. Mijn jetlag negerend en vol enthousiasme komen we samen op met draadloze setjes, om ons bij de band te voegen wanneer iedereen invalt met het thema, wat ik op vol volume meespeel met de blazers - unisono oftewel exact dezelfde lijn.
Kom ik er na het hele thema achter dat ik het gewoon doodleuk een hele toon te hoog heb gespeeld....#%$&Q$%&! Daarna nog op video terug gekeken en gehoord...man man man.
Hahaha
Klonk dat nou écht fout, of was het enigszins om aan te horen, volle noot lager zou je als een dominant 7 kunnen beschouwen toch? Dat kan soms best cool klinken...
De zangeres van een coverbandje lang geleden, zou de eerste 2 regels van het eerste nummer alleen zingen waarna de voltallige band inviel. Ik geef op gitaar even kort de toon aan waarop ze moest beginnen, maar direct daarop zingt mijn gitaar heel even rond, een toon lager.... en jawel hoor, die pikt de zangers op en zet vol overtuiging te laag in!
Ik vraag me af of de zaal heeft gemerkt dat het niet de bedoeling was, want ze deed alsof er niets aan de hand was en zong nadat wij invielen gewoon weer een toontje hoger verder. Best cool eigenlijk![]()
-
Het klonk alsof iemand bij de PA expres een preset had aanstaan met een afschuwelijk fout pitch shift effectVerschrikkelijk dus, als ik gewoon een vakje hoger was gaan zitten was het een kleine terts erboven geweest en had het nog een soort van quasi-maiden effect kunnen hebben...., ik zal ff zoeken of ik het nog op audio heb, je lacht je dood.
afgelopen november hadden als geintje een Sinterklaas-medley ingeoefend, maar dan wel metal versies uiteraard, vier of vijf bekende deuntjes. De derde die we zouden doen was "zie ginds komt de stoomboot", uiteraard vergeet ik dat nummer en speel ik 3, 4 random valse noten, waarop heel de band me verbaasd aankijkt en het publiek in de lach schiet.
Nu houden we wel van grapjes en persiflages op het podium en gelukkig was onze zanger ad rem genoeg:
"ok....kunnen jullie (het publiek) onze gitarist er even aan herinneren hoe zie ginds komt de stoomboot ook alweer ging?"
het publiek zet luidkeels in, halverwege pak ik de draad weer op, een noot hoger, prachtig effect!
Ik gered, humor in de show, publiek pleased, hou wel van dit soort foutjes
Was ook wel blij dat we de medley van tv-series er toen al op hadden zitten :P
net op het moment wanneer je 2 pedalen moet schakelen komt er zo'n "stoere" rookeffect overheen blazen.. ook erg leuk!
en oja, eentje van dichtbij, zanger gitarist die met enige regelmaat problemen met het niet hebben van geluid heeft, 9 van de 10 keer de kabels verkeerd om in de pedalen.. dus gitaar naar output van laatste pedaal in de chain en van input aan begin van de chain naar de input van versterker..
Toooooooooooooooone!!!
http://www.megaupload.com/?d=VCQ64B5N
Hou je handen op je oren na 0:13.....![]()
Favorieten/bladwijzers