Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 79
    Senior Member

Standaard

toen ik 5 was kreeg ik mijn eerste gitaar, een nylonsnarige, van mijn ouders die beide in de muziek werken.
    op mijn 6e begon ik met gitaarlessen.
    rond mijn 14e ontdekte ik "Billy Talent" en ik wilde nummers van hun leren spelen, en het eerste nummer was "Fallen Leaves"..
    Na een tijdje pielen op die nylonsnarige kon ik het nummer spelen, maar ik miste toch wat overdrive.
    dus toen begon ik te kijken naar een elektrische gitaar, en ik wist toen al dat het een HSS stratocaster zou worden.
    maar ik kreeg een Blade Dayton Standaard, en van mijn oom (ook actief in de muziek) kreeg ik een Roland Cube-Go!
    dus toen ben ik meer Billy Talent nummers gaan spelen, en vanaf zomervakantie 2010 zit ik op elektrisch gitaarles. en nu schrijf ik mijn eigen nummers en mijn band is bijna comleet.

Grtz.
    Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Tja dat was zo'n 10 jaar terug, op een houten plank met snaren gemaakt van touw, een brug van krammetjes. Wel een hele mooie one piece body en neck van mdf -dat was een cover van oerend hard voor de lieve sint-

Altijd al gaaf gevonden dus, maar toen ik 12 werd moest het er toch echt eens van komen. Voor mijn verjaardag kreeg ik een starters setje en lessen. Maar het viel nog flink tegen vooral omdat ik niet kon spelen wat ik wilde, eerst moest ik akkoorden leren en dat vond ik lang niet zo leuk. Ook zat ik met een jongen op les die er niets van kon. Eerste jaar is eigenlijk helaas weg gegooid.

Daarna werd het steeds leuker en ik vond het machtig mooi. Er werd een fatsoenlijke (Epi) aangeschaft en toen ging het allemaal een stuk sneller, meters maken.
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Ik kreeg mijn eerste Spaanse voor mijn 12de verjaardag (op de kop af 30 jaar geleden). Merk weet ik niet meer, ze was wel nieuw.

Ik had al sinds mijn 9de pianoles, maar dat was niet echt aan mij besteed. Ik hoorde op de radio al die lekkere rocknummers, dus gitaar moest en zou het worden. Dat het een klassieke gitaar werd kon me niets schelen, gitaar is gitaar.

De pianolessen hadden in ieder geval opgeleverd dat ik noten kon lezen, dus van een neef kwamen gitaarlesboeken van Jan Sirks waarin echt het klassieke werk werd behandeld. Dus echt met de (rechtshandige) gitaar op de linker knie, voetenbankje onder de voet en met duim en 3 vingers tokkelen.

Met deze zelfstudie liep ik toch al snel vast en mocht ik op les. Bovendien was ik meer geinteresseerd in die rocknummers en zat ik uit te vogelen hoe ik die kon spelen.
    Mijn docent gaf al 'moderner' les (spelen met plectrum) en zo heb ik wat jaartjes les gehad.

Ik ben vrij lang op een spaanse gitaar blijven spelen, mijn eerste elektrische kwam pas rond mijn 20ste. Akoestisch ben ik daarna overgestapt op western, staalsnarig dus.
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
    Tja dat was zo'n 10 jaar terug, op een houten plank met snaren gemaakt van touw, een brug van krammetjes.
    Mark, is that you?

Senior Member

Standaard

Ik heb gewoon de oren van mijn moeder kapot gezeurd tot ik een gitaar kreeg, en toen ik die had haar oren nog even gruwelijk mishandelt met maanden, zo niet jaren Nirvana-achtig gerag.

Senior Member

Standaard

Leuke verhaaltjes, dan hier die van mij

Lang geleden ( 1994 ) werkte ik in een platenzaak en op een gegeven moment kwam er een nieuw plaatje uit van een bandje genaamd "Green Day". Grappig hoesje, maar het kwam er niet van om die plaat te draaien tot na een paar weken. We mochten cd's lenen en ik dacht, ik neem dat ding eens mee. Ze hadden toen nog geen hitjes gehad. Eenmaal thuis hoorde ik het ene na het andere te gekke nummer en dat werd echt jaren mijn favoriete cd/band.

Ongeveer een jaar ofzo daarna zag ik een live show van ze op MTV toen daar nog muziek op kwam en ik zag de gitarist alleen maar op en neer gaan met z'n hand, precies zoals ik airgitaar speelde hehe. Dus dat moest ik ook kunnen toch? De dag erna meteen naar Van Leest gegaan hier in Eindhoven waar ze toen nog instrumenten verkochten en een soort van starterskit gekocht voor 500 gulden ( afzetters ) en daarbij een gitaartab boek van Dookie. En daar heb ik het zo'n beetje van geleerd. Niet dat ik nu supergoed kan spelen, maar ik kan meestal wel wat ik wil en sta eigenlijk dankzij dat plaatje dit jaar op Bospop met mijn bandje :P

Senior Member

Standaard

Ik speel al sinds de basischool trombone. (groep 6 of 7 ofzo)
    Maar toen ik op de basischool kwam begon mijn muzieksmaak wat te veranderen. Ik kocht een MP3-speler en ontdekte meat loaf. Van daaruit wat guns n roses, iron maiden etc. En na een tijdje trok de gitaar mij steeds meer aan. Eerst nog guitar hero voor de PS2 gekocht. Dat vond ik zo leuk, en was er zo veel mee bezig dat ik dacht dat gitaarspelen wel echt wat voor mij was. Zeuren bij mijn ouders, en na een tijdje zeiden ze dat het wel goed was, maar ik moest eerst een gitaar huren. Dus ik heb 3/4 maanden een richwood met marshall mg gehuurd en daarna mijn eigen spul gekocht. Nu speel ik inmiddels 2,5jaar.

Senior Member

Standaard

Pepe was nog maar net geboren toen de ouders van Pepe besloten dat ie de eerste Olympisch Schansspring kampioen zou worden die Nederland zou voortbrengen.
    Helaas waren er in die tijd weinig schansen in Nederland. Papa Pepe had daarom vanaf het slaapkamer raam de tuin in met hout en karton een schans in elkaar geflanst die, bij gebrek aan sneeuw, dagelijks met groene zeep werd ingesmeerd.

Willen jullie dit verhaal echt horen? Het is lang hoor..

Senior Member

Standaard

Kooymans is de reden

Ik het Veronica Beach concert met Golden Earring (die speelde na de Veronica Strandraces)
    En ik wilde dat ook.

Ik kreeg eerst een Spaanse gitaar van mijn ouders en toen ik dat onder de knie had kreeg ik een ......2e hands Fender Strat uit eind jaren 70 met een één of andere grote transistor versterker, het merk weet ik niet meer, wel weet ik nog dat die grijs van kleur was.

in 1990 ging ik in mijn eerste bandje en begon ik Japanse gitaartjes erbij te kopen, die gingen toen voor weggeefprijzen weg, vooral op rommelmarkten.....

Senior Member

Standaard

Ik zat in huis een dvdtje van AC/DC te kijken en bedacht me toen "Dat wil ik ook wat die man in dat schoolpakje daar staat te doen" Dus toen heb ik even de laptop erbij gepakt en ben ik gaan zoeken waar bij mij in de buurt een winkel was waar ze gitaren verkochten. Het was toen al wel 18:00 uur, dus ik hij er moest ook nog koopavond zijn. Toen had ik eindelijk een winkel gevonden de open was en waar ze gitaren verkochten, dus toen ben ik naar mijn pa gegaan en gevraagd of hij zin had om even mee te rijden. Eenmaal aangekomen bij die winkel zei ik tegen de verkoper dat ik gitaar wou spelen. Hij liet mij toen een starterssetje van Stagg zien en vertelde me erbij dat dit een heel goeie gitaar was met echt een super mooi geluid. Ook vroeg hij me of ik hem even wou testen. Ik had nog nooit zo'n ding in mijn handen gehad en zei dus ook tegen hem dat dat niet al te veel zin heeft. Dus toen zei ik tegen die man dat ik hem wel wou kopen. Toen kreeg ik de vraag van hem welke kleur ik het liefst wou: "Zwart" of "sunburst"
    Heb toen gekozen voor de sunburst.

Toen ik eenmaal thuis was gekomen ik al dat spul aansluiten en eens wat geprobeerd. Toen kwam ik er toch al wel snel achter dat ik er niks van kon en dat ik toch ook wel het beste gitaarles kon nemen. Toen via google op dit forum gekomen waar iemand in zijn onderschrift had staan dat hij gitaarles geeft in de muziekstijlen die ik mooi vind, en het was nog in de buurt ook. Dus even een berichtje gestuurd en afspraak gemaakt voor een proefles.

Na ongeveer 3 weken kwam ik er al snel achter dat die Stagg gitaar toch ook wel echt rommel is en die versterker was ook niet echt wat. Toen maar naar een andere winkel gegaan en heb daar toen een epiphone sg gekocht met een marshall versterker.

dit alles is nu ongeveer 2,5 jaar geleden.
    Zelfbouw Stratocaster, Gibson Les Paul Studio, Gibson SG Standard, Epiphone Les Paul Custom, Epiphone SG, Fender Stratocaster, Sjit Telecaster, Garrison AGD-400, Garrison GD-30

Marshall JVM 205H, Harley Benton G212 Vintage

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten