Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 28 EersteEerste ... 142223242526 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 272
    Senior Member

Standaard

Weinig bas is wel een eigenschap van het ontwerp, dus deels moet je dat wel accepteren vrees ik. Het is ook maar net waarmee je het vergelijkt, ik denk dat een Silver Jubilee juist weer erg veel laag heeft. Maar in mijn ouwe trainwreck had ik wel voldoende laag om alles in balans te krijgen en uitstekend 'door de mix te prikken'.

Je kunt wat stoeien met verschillende waarden koppelcaps tussen 2e en 3e gainstage. Ook de waarde van de weerstand naar aarde die erna komt heeft invloed. Door de juiste combi van die twee kun je alles wat meer in balans brengen.

Verder is het type speaker en het cabinet erg belangrijk natuurlijk. Wat gebruik je?
    Laatst gewijzigd door Rutger; 6 april 2011 om 10:36
    -

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
    Verder is het type speaker en het cabinet erg belangrijk natuurlijk. Wat gebruik je?
    Ja ik prik fantastisch door de mix dat wel, het is ook een wonderschone amp. Ik vrees ook dat meer bas ook voor een zompiger geluid gaat geven. 30 Watt heeft in mijn beleving ook een minder strak bottom end. Ik heb er maar vrede mee. De amp doet zijn ding, en de Silver Jub zijn ding. combi is zeer geschikt.

Speakers zijn Eminence Delta Pro, dat zit dus wel snor met weergave van het laag, cabinet is een 1960B 4x12 met één speaker eruit voor een detuned effect. Ik sluit 3 amps aan met elk één speaker. Silver Jub, Trainwreck en OTS100. Maar die OTS moet ik nog afbouwen.
    Laatst gewijzigd door kassie; 6 april 2011 om 13:36
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Kassie,

Ik ken die Tungsols niet maar probeer ook eens Svetlana (Winged C) . De soort buis kan heel veel schelen , ook in basweergave.

Deze amp moet ik ook echt een keer gaan maken. Trouwens ik kan ook aanbevelen om eens een NOS preamp buis te proberen , als je aan een goede kunt komen, b.v. blackplate RCA of een goede 5751 ( iets minder gain).

Alf
    Ja heb eens gestoeid met NOS preamp in mijn silver jub, maar Tungsols bevallen prima, geven meer dynamiek heb ik het idee. Tenminste in vergelijk met JJ's. Ieder zijn ding uiteraard. Heb nu in V1 van de trainwreck een high grade TAD. Helpt tegen de ruisvorming.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Je kunt de tegenkoppeling gewoon aan de 4 Ohm draad solderen.
    Speaker sluit je gewoon aan op de 8 Ohm draad.
    Zal het eens proberen, thanx.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Sorry voor de bump.
    Maar ik moet jullie gewoon even het eindproduct laten zien.

Groetjes Kas
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Wow , moooooi!

Senior Member

Standaard

Ja inderdaad heel bijzonder. Als hij net zo klinkt als dat hij er uit ziet dan heb je echt een wereld versterker!!
    10 stijve vingers en toch geluid!

Standaard

Respect!!! En zonder 24 pagina's door te spitten; hoe kom je aan die faceplate??

Senior Member

Standaard

Heren Dankjewel..

Was een hoop werk. Vooral die lak en dat polijsten. Mocht ik het nog eens gaan doen bestel ik gewoon dikke 2 componenten lak (epoxy ofzo). Scheelt een berg tijd en moeite. Nu zitten er meerdere laklagen van verschillende lakken op. Werkt wel maar niet optimaal, vooral tijdens het nat schuren ging ik er toch weer doorheen op enkele plekken (wordt je niet goed van als je 2 weken gewacht heb).

Die faceplate heb ik zelf gemaakt. Eerst aluminium voor de stevigheid. Dan koper erop. Koper is vrij zacht (ook moeilijk helemaal vlak te krijgen dus op het aluminium geperst en verlijmt met epoxy). Ik heb zelfs twee delen koper erop gelijmd omdat ik niet meer een lang stuk had (je ziet de naad bij de schoorsteen v/d locomotief). Daarna kwestie van goed de gaatjes boren en uitlijnen, eerst wat te klein, daarna nog wat uigeveild met een ronde veil. Die letters en het locomotiefje zijn decals, zoveel mogelijk weggeknipt omdat je anders dat plakband achtige door de lak heen ziet.

Ja ik wilde voor de originele trainwreck look gaan. Maar toch mijn eigen twist eraan. Ik wilde eerst ook zo'n houten faceplate, dus twee stuks heel mooi en dun geschaafd, en tijdens het boren spleten ze allebei. Nouja daar wordt je niet goed van dus ik besloot om maar een stuk koper te gebruiken.

Verder heb ik wel dat logo gebruikt, maar ik ga er niet vanuit dat ik nu euh... plagiaat ofzo pleeg. Wel gemeenschappelijke kenmerken, maar totaal andere uitvoering. Ik vind het ook een soort Homage aan Ken Fisher... en ik vindt het logo er gewoon bij horen.

Hij klinkt erg goed.. maar ik ben nog aan het tweaken. Moet ik maar eens mee ophouden.
    Te Koop:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Heren Dankjewel..

Was een hoop werk. Vooral die lak en dat polijsten. Mocht ik het nog eens gaan doen bestel ik gewoon dikke 2 componenten lak (epoxy ofzo). Scheelt een berg tijd en moeite. Nu zitten er meerdere laklagen van verschillende lakken op. Werkt wel maar niet optimaal, vooral tijdens het nat schuren ging ik er toch weer doorheen op enkele plekken (wordt je niet goed van als je 2 weken gewacht heb).

Die faceplate heb ik zelf gemaakt. Eerst aluminium voor de stevigheid. Dan koper erop. Koper is vrij zacht (ook moeilijk helemaal vlak te krijgen dus op het aluminium geperst en verlijmt met epoxy). Ik heb zelfs twee delen koper erop gelijmd omdat ik niet meer een lang stuk had (je ziet de naad bij de schoorsteen v/d locomotief). Daarna kwestie van goed de gaatjes boren en uitlijnen, eerst wat te klein, daarna nog wat uigeveild met een ronde veil. Die letters en het locomotiefje zijn decals, zoveel mogelijk weggeknipt omdat je anders dat plakband achtige door de lak heen ziet.

Ja ik wilde voor de originele trainwreck look gaan. Maar toch mijn eigen twist eraan. Ik wilde eerst ook zo'n houten faceplate, dus twee stuks heel mooi en dun geschaafd, en tijdens het boren spleten ze allebei. Nouja daar wordt je niet goed van dus ik besloot om maar een stuk koper te gebruiken.

Verder heb ik wel dat logo gebruikt, maar ik ga er niet vanuit dat ik nu euh... plagiaat ofzo pleeg. Wel gemeenschappelijke kenmerken, maar totaal andere uitvoering. Ik vind het ook een soort Homage aan Ken Fisher... en ik vindt het logo er gewoon bij horen.

Hij klinkt erg goed.. maar ik ben nog aan het tweaken. Moet ik maar eens mee ophouden.
    Al 6V6 geprobeerd?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten