Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 28 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 272

Standaard

Mooi en interessant verslag Kassie !

Ik zou zeker hier eens kijken voor meer info en advies.

http://ampgarage.com/forum/viewtopic...er=asc&start=0

Als je geen bestanden kunt downloaden , zeker lid worden.

Alf

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Mooi en interessant verslag Kassie !

Ik zou zeker hier eens kijken voor meer info en advies.

http://ampgarage.com/forum/viewtopic...er=asc&start=0

Als je geen bestanden kunt downloaden , zeker lid worden.

Alf
    Hey bedankt, die site is mij reeds bekend. Erg mooie site voor Trainwreck en Dumble liefhebbers.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Ik wil hem niet de hele tijd bumpen maar nog een lichte aanvulling,

Hij ruist nogal, dus ik in de weer met platic rietjes in de versterker. Kwam niet veel uit. Wel dat de bright switch en de gain knop erg aan storing onderhevig zijn. Slechts het uitsteken van de hand richting deze regio resulteert al in brom.

Maar hij is gelukkig wel helemaal bromvrij.

Ik kwam er op een gegeven moment uit dat het wel aan de kwaliteit van de buis moest liggen. Een Tung-Sol V1 erin en de ruis werd al minder. Daarna een TAD Highgrade erin en de ruis is nu zeer acceptabel. Het is aanwezig maar niet irritant of nadrukkelijk. Alsof er een oude radio ergens aanstaat die niet op de juiste frequentie is afgesteld. Ik geloof dat dit ook wel in de aard van het beestje zit. De bas is absoluut het zwakke punt van deze versterker. Iemand nog tips of aanvullingen om deze bas wat beter te laten doorkomen/ afregelen? Een resonance mod wellicht?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Standaard

Code:
    De bas is absoluut het zwakke punt van deze versterker. Iemand nog tips of aanvullingen om deze bas wat beter te laten doorkomen/ afregelen? Een resonance mod wellicht?
    Kassie , je bruikt toch het Ceriatone schema van pagina 1 ? De Expresssion ?

Ik zou de 3e gele koppelcondensator (bij de 2 e ecc 83 ) eens vervangen (van 0.0022) door een 0.022 : dus een factor 10 zo groot, Dat zou namelijk een fout kunnen wezen .

Ik vermoed dat dat 22N moet zijn en geen 2,2 N !!

Alf

Standaard

http://

Blijkbaar klopt de 2,2 N toch maar je zou er eens mee kunnen experimenteren.

Wat voor eindbuizen gebruik je er in : welk merk ?

Je zou evt ook je koppelcondensatoren naar de eindbuizen kunnen verhogen naar 47 N
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 29 maart 2011 om 19:42

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    http://

Blijkbaar klopt de 2,2 N toch maar je zou er eens mee kunnen experimenteren.

Wat voor eindbuizen gebruik je er in : welk merk ?

Je zou evt ook je koppelcondensatoren naar de eindbuizen kunnen verhogen naar 47 N

Hey Guitaraddict,

Dank voor je info, Ik merk wel dat de bas beter wordt in mijn 4x12 cab. Maar nog steeds niet 'je van het'. Ik denk dat het ook een schril contrast is met mijn silver jub die massa's low-end heeft, In principe is het combineren van deze amp met de silver jub dus zeer wenselijk. Ik houdt hem dus nog even zoals schema, maar als stand-alone amp schiet hij in mijn optiek wat te kort in de bas. voor de rest geweldige versterker. Erg responsief op je spel, dynamiek, aanslag en de rest van je set-up. Ik denk dat deze versterker zeker in de top 5 hoort van transparante en 'eerlijke' buizen versterkers.

Eindbuizen zijn Tung Sol el34b, in mijn Silver Jub zitten JJ E34L, die volgens mij wat meer basweergave hebben. Heb hem gebiast op zo'n 60%
    Te Koop:

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Hey Guitaraddict,

Dank voor je info, Ik merk wel dat de bas beter wordt in mijn 4x12 cab. Maar nog steeds niet 'je van het'. Ik denk dat het ook een schril contrast is met mijn silver jub die massa's low-end heeft, In principe is het combineren van deze amp met de silver jub dus zeer wenselijk. Ik houdt hem dus nog even zoals schema, maar als stand-alone amp schiet hij in mijn optiek wat te kort in de bas. voor de rest geweldige versterker. Erg responsief op je spel, dynamiek, aanslag en de rest van je set-up. Ik denk dat deze versterker zeker in de top 5 hoort van transparante en 'eerlijke' buizen versterkers.

Eindbuizen zijn Tung Sol el34b, in mijn Silver Jub zitten JJ E34L, die volgens mij wat meer basweergave hebben. Heb hem gebiast op zo'n 60%
    Voor iets meer bas zou je de tegenkoppeling aan 4 ipv 8 ohm kunnen hangen. Dat scheelt weer een stukje....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Voor iets meer bas zou je de tegenkoppeling aan 4 ipv 8 ohm kunnen hangen. Dat scheelt weer een stukje....
    Heb momenteel alleen de 8ohm secundaire tap aangesloten, daar zit dan ook de tegenkoppeling op.
    Te Koop:

Standaard

Kassie,

Ik ken die Tungsols niet maar probeer ook eens Svetlana (Winged C) . De soort buis kan heel veel schelen , ook in basweergave.

Deze amp moet ik ook echt een keer gaan maken. Trouwens ik kan ook aanbevelen om eens een NOS preamp buis te proberen , als je aan een goede kunt komen, b.v. blackplate RCA of een goede 5751 ( iets minder gain).

Alf

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Heb momenteel alleen de 8ohm secundaire tap aangesloten, daar zit dan ook de tegenkoppeling op.
    Je kunt de tegenkoppeling gewoon aan de 4 Ohm draad solderen.
    Speaker sluit je gewoon aan op de 8 Ohm draad.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten