Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49

Discussie: Zendrive

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als ik mij niet vergis werd gezegd dat het een naar eigen inzicht aangepaste versie is.
    In het klon trace project zijn er 3 versies schema geweest:

De eerste dook ineens op vlak nadat het FSB tracers fund Kon project werd geinitieerd. (Project? Als iedereen te scheiterig is om z'nKklon met een scalpel te lijf te gaan vanwege de hoge kostprijs is het handiger om met een grote groep zo'n ding te kopen.) Dit schema zou "al jarenlang in het diepste geheim circuleren". Verbindingstechnisch klopte het ding. Qua componentwaardes was het een ramp. Mitch Art of '59 was een rechtstreekse bouw van die versie.

De 2e was de eerste deliverable van het FSB tracers fund project. Gepubliceerd als concept met begeleidende text dat er onzekerheden in zaten. Jammergenoeg heb je altijd niet lezende schemageilers die alleen het plaatje downloaden en niet de moeite te nemen de text te lezen. De dollartekens verblindden zogezegd. Bovengenoemde "zeeuwse" klonklon voldoet 100% aan dit schema maar zonder enige vorm van naar eigen inzicht gemaakte aanpassingen. Credits aan Finnegan zijn dus wél gelegitimeerd. De Klonner heeft zich tenslotte tot het uiterste ingespannen om een zo exact mogelijke kopie te bouwen naar wat bij zijn beste weten "de Klon" was. Credits voor het FSB project zouden net zo netjes zijn.

En toen was er, met de laatste aanpassingen nummer 3. Tot op de draad geverifieerd om de laatste onduidelijkheden te elimineren. Pepe's klonklon van eerdergenoemde bouwer voldoet nu aan die specs.

Rest nog, dat er volgens Mitch een groot verschil zou zijn tussen Banzai's kouwe fusie en de klon en het ding toch uiteindelijk toch echt een hele nette klonklon is. Olaf Noblis had duidelijk wél de ballen om z'n Klon met een scalpel te bewerken.

Moraal van het verhaal.
    Clone er op los maar wees er open over als je leent en, als je commercieel wilt gaan, is het wel zo netjes om niet langer te teren op werk en vindingen van een ander.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Moderator

Music

Sorry voor de nog verdere topic kaping, maar is de Cold Fusion werkelijk een goeie klon kloon?? Mijn mond valt open. Misschien dat hij gewoon niet super samenwerkte met mijn t oenmalige gear (Godin, Rivera) maar ik herinner me twee dingen die ik niet kan rijmen hiermee: hij klonk al snel een tikkie dof en het volume was nauwelijks te beteugelen. Volume kon maar een streepje open en ging je een millimeter te ver dan stond hij meteen op oorverdovend hard.
    Nou krijgt tillens spijt dat hij mijn ex-Cold Fusion heeft ingeruild op zijn nieuwe amp
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

effe terug naar Dr No..
    Eindhoven Amps ( laten we hem Joris noemen) is iemand anders dan Dr No ( die we maar even Roel noemen).
    De allereerste versie ( 10 stuks) van de PPS Drive-O-Matic is uitgebracht onder de merknaam Blendomatic - een Eindhovense merchandisehandel en drukkerij. Deze oeromatics waren gebouwd met GGG-prints, met toestemming van JD Sleep, overigens.
    Dok Nee is daarna voor zichzelf begonnen en maakt zijn eigen pcb's, waaronder de PPS Drive-O-Matic - die enigszins aangepast is. (Dr is ex-roadie van PPS). DR No maakt verscheidene andere pedalen, waarvan sommige meer en sommigen veel minder klonen zijn. daar mag iedereen van denken wat ie wil, maar als we alle fabrikanten die een TS namaken afschieten, houden we er weinig over.

Een Big Muff kloon - zoals hier beweerd wordt- maakt hij niet. Hij heeft geprobeerd de in zijn oren allerbest klinkende BM - mijn door D_H gerepareerde Triangle- te kopiëren, maar was niet tevreden. Hij bracht daarna een op Vox gebaseerde fuzz uit ( maar die zie ik niet meer op de site).
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Sorry voor de nog verdere topic kaping, maar is de Cold Fusion werkelijk een goeie klon kloon?? Mijn mond valt open. Misschien dat hij gewoon niet super samenwerkte met mijn t oenmalige gear (Godin, Rivera) maar ik herinner me twee dingen die ik niet kan rijmen hiermee: hij klonk al snel een tikkie dof en het volume was nauwelijks te beteugelen. Volume kon maar een streepje open en ging je een millimeter te ver dan stond hij meteen op oorverdovend hard.
    Nou krijgt tillens spijt dat hij mijn ex-Cold Fusion heeft ingeruild op zijn nieuwe amp
    Mwoah..... denk dat het inderdaad een kwestie van gear is waar ie op reageert. Hij is inderdaad mega gevoelig qua volume , maar... volgens mij kun je dat intern nog afregelen met een trimpot... overigens heb ik dat niet gedaan... Ik vond em niet dof klinken, maar ligt er echt aan hoe je em tweaked, een Klon kan ook dof klinken, trust me... Dat de Cold Fusion weg is vind ik niet erg, heb er lang mee gespeeld, maar af en toe moet je wat.

Moderator

Music

Ja, hij kon wel helder, maar net als de volumepot was -ie erg gevoelig. Tenminste, ik herinner me dat zo. Kleine draai en het was meteen erg dof of knetterhard. Maar goed, andere tijd, andere gear... als het een goede klonkloon is was ik er gewoon nog niet klaar voor. Met de Vox is het feest en dan hindert het niet welke gitaar er doorheen gejaagd wordt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ja, hij kon wel helder, maar net als de volumepot was -ie erg gevoelig. Tenminste, ik herinner me dat zo. Kleine draai en het was meteen erg dof of knetterhard. Maar goed, andere tijd, andere gear... als het een goede klonkloon is was ik er gewoon nog niet klaar voor. Met de Vox is het feest en dan hindert het niet welke gitaar er doorheen gejaagd wordt.
    Ach ieder zijn smaak denk ik eerlijk gezegd. Verandert toch van dag tot dag. Vraag maar aan Orph.

Junior Member

Standaard Besteld

Na een paar keer mis te hebben gegrepen om marktplaats nu maar een besteld in Amerika. Een Zendrive 2 met een echt buisje. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Dus daar kom ik nog op terug

Junior Member

Standaard Zendrive ontvangen

Nou ik heb een recent antwoord op de vraag hoe lang het duurt. Antwoord: 1 maand. Bestellen via de website en betalen via PayPall. Een kind kan de was doen. Reken alleen op een invoerheffing van rond de de 50 Euries
    Ben nu de gelukkige bezitter van een Zendrive 2.
    De moeite waard? Nou beste recensie komt van de bandleden, meesten geen gitarist, niets verteld, kassie aangesloten, gewoon speulen en die keken op van de sound. En nou speel ik in de oefenruimte over een kutbak, een Marshall Valvestate die zijn beste tijd allang gehad heeft. Dus ik ben dik tevreden.
    Laatst gewijzigd door Solist; 21 april 2011 om 22:19

Senior Member

Standaard

Ja, mosterd na de maaltijd maar die van mij, een 2, gebruik ik niet meer. Er valt een hoop op af te dingen maar hij doet wel wat ie belooft. Veel plezier ermee.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten