Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49

Discussie: Zendrive

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Gebruikt die gast van Eindhoven amps GGGspul? En daar pakt Feedback dan nog een stukkie marge op?
    Even ter correctie, de heer Dr. No die deze pedalen bouwt is NIET dezelfde kerel als van Eindhoven Amps. Dat zijn echt twee verschillende gasten. Verder ben ik wel eens met je uiting van ongenoegen. De rest van Dr. No pedalen zijn overigens ook érg dure clones van o.a. Big Muffs, Tube Screamers en Octavia's, waarbij ik overigens niet weet in hoeverre ze zijn aangepast.

Wat betreft de link tussen GGG printjes en Dr. No Eindhoven Overdrives, check dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86665 Zoals de heer zoon van Piet al zei is Dr. No overgestapt op eigen ontworpen printjes.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Moderator

Music

Dat is dan wel het minste dat je kunt doen ja.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Dat meneer nee overgegaan is op eigen layouts zal ik maar even aannemen dan. Verdere bewijsvoering voor m'n opmerking van eerder vandaag is door anderen al geleverd. Mijn dank daarvoor.

Nou moet ik ineens toch weer denken aan een zekere klonklon van een Nederlandse bouwer die wordt vertegenwoordigd door een firma in Zeeland. Eigen layout, dat zeker. Gemaakt op basis van een niet volledig geverifieerd schema en daarmee klontechnisch fout. Allemaal voor discussie open. Jammer alleen dat de bouwer nog steeds geen enkele credit geeft aan Finnegan en het ding nog steeds als eigen creatie aan de man brengt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

...de de-gooper van de Klon heeft gebeld dat ie ook credits wil van de meneer uit Zeeland :_
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Standaard

Maar beweerde de bouwer uit Zeeland, al dan niet via Marc's mond, dat het toch geen Klon betrof, was het niet zoiets?

Nee, dan die meneer die via gitaarmarkt met behulp van de nodige uitroeptekens een gouden Klon probeert te verkopen voor 950 euro. Ik denk dat zelfs de bouwer dan denk van: koop dan maar een kloon...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ...de de-gooper van de Klon heeft gebeld dat ie ook credits wil van de meneer uit Zeeland :_
    Martin van Soulsonic effects? Lijkt me stug.
    de degoop aktie is resultaat van de Freestompboxes.org tracers fund.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Tja 900 eurie voor een pedaal is een hoop maar ja wel een Klon.
    En sterker nog volgens mij heeft ie de eerste voor boven de 1200 verkocht, en de tweede is ook weg... dus blijkbaar zijn er nog genoeg lui die zoon drive pedaal zoeken.

Waarom zou de bouwer uit het Zeeuwsche credits moeten geven aan Finnegan als het geen exacte kloon is? Dat vragen we toch ook niet aan de bouwer van de Landgraff? Of aan Alf Hermida? En hoe werkt dat met gitaren zoals strats anders dan Fender.. Af en toe vind ik hier het miere gehalte best hoog.

Moderator

Music

Als ik mij niet vergis werd gezegd dat het een naar eigen inzicht aangepaste versie is. Ik heb 'm gehoord en vond 'm minder prettig, iets te donker en niet dat exciter-achtige waardoor je over het hele spectrum hoog-mid-laag extra ballen krijgt. Waardoor het meer klonk als een normale overdrive in plaats van de geweldige boost/drive die de Klon is.

Ik zal niet roomser zijn dan de paus overigens. In de tijd dat ik er nog makkelijker over dacht heb ik ook ooit een kloon gekocht van iemand die beweerde 'm zelf te hebben ontleed en na bouwen had vergeleken met de echte en dat bleek dus pure lulkoek te zijn. Meneer had het niet geverifieerde, maar destijds wel circulerende circuit nagebouwd en dat klonk nergens naar. Ja, als een slechte Tubescreamer Uiteindelijk is het met dat pedaal wel goed gekomen, maar het heeft me wel geleerd dat er niet te makkelijk gedacht moet worden over 'intellectueel eigendom' en klonen van pedalen. Al was het alleen maar vanwege de onbetrouwbaarheid in kwaliteit...
    Ik hoop dat anderen mee kunnen genieten van mijn betaalde leergeld
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik hoop dat anderen mee kunnen genieten van mijn betaalde leergeld
    Niet echt, want als ik het wel heb, staat dat pedaal nog steeds op jóuw pedalboard, en niet op het mijne.

Die goop meuk, klote zooi. Ik heb een Okko diablo, met gegoopte electronica. Niets mis mee. Maar de volume pot kraakt. Maar, om dáárbij te komen, moet ik dus de printplaat even verwijderen, maar dat kreng zit dus vast met goop. Die Duitsers denken ook nergens over na.

Senior Member

Standaard

Die 2e hands prijzen van den klon... als het nou een in goud gegoten diode was die door Onze Lieve Heer zelf in mekaar gesoldeerd was..

.. maar goed, dan hing ik hem boven mijn bed waarschijnlijk.
    Was dit nuttig? Y/N

ℬℯℱ퓊풸퓀풾퓃'풩풾풸ℯ!™️

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten