Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 20 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 197

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e! Bekijk bericht
    Volgens mij is het probleem gewoon dat de eerste gedachte op een forum is dat als iemand iets post, men graag een oplossing wil bieden, maar Orph kennelijk gewoon iets post als mededeling, maar e.e.a. niet perse ervaart als een probleem. Dat zet mensen dus een beetje op het verkeerde been.

Daarbij is de oplossing voor het "probleem" zo evident dat je al gauw reacties krijgt zoals die van mij, zo van "goh denk es wat simpeler, of ga digitaal, of sleep gewoonbij iedere gig een vrachtwagen aan apparatuur mee". Maar dat weet Orph eigenlijk allemaal ook wel.

Misschien verkeerd van mij, maar dit hele topic komt bij mij dus ook nogal pointless over, omdat er a) geen probleem is dat moet worden opgelost en b) voor zover het een probleem zou zijn, de oplossing al duizend keer genoemd is in even zoveel threads.

Uiteindelijk komt het neer op "Iedere amp die ik heb heeft een andere sound, maar geen een heeft iedere sound die ik op ieder denkbaar moment zou willen. Geen probleem, maar hebben jullie dat ook en wat doen jullie met die informatie?"

Natuurlijk heeft iedereen dat ook en de "oplossingen" daarvoor zijn genoegzaam beschreven. Welk punt mis ik... ?
    + 100000 tekens.

Slotje ?
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Standaard

Waarom nou een slotje?
    laat Orpheo en ons nou lekker nijmeren en ouwehoeren over amps, speakers, PU's en over de bijbehorende psychologiosche aspecten!
    Als dit topic je niet interesseert gaan dan een ander topic lezen!
    Roepen om slotjes vind ik persoonlijk zo jammer!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e! Bekijk bericht
    Volgens mij is het probleem gewoon dat de eerste gedachte op een forum is dat als iemand iets post, men graag een oplossing wil bieden, maar Orph kennelijk gewoon iets post als mededeling, maar e.e.a. niet perse ervaart als een probleem. Dat zet mensen dus een beetje op het verkeerde been.

Daarbij is de oplossing voor het "probleem" zo evident dat je al gauw reacties krijgt zoals die van mij, zo van "goh denk es wat simpeler, of ga digitaal, of sleep gewoonbij iedere gig een vrachtwagen aan apparatuur mee". Maar dat weet Orph eigenlijk allemaal ook wel.

Misschien verkeerd van mij, maar dit hele topic komt bij mij dus ook nogal pointless over, omdat er a) geen probleem is dat moet worden opgelost en b) voor zover het een probleem zou zijn, de oplossing al duizend keer genoemd is in even zoveel threads.

Uiteindelijk komt het neer op "Iedere amp die ik heb heeft een andere sound, maar geen een heeft iedere sound die ik op ieder denkbaar moment zou willen. Geen probleem, maar hebben jullie dat ook en wat doen jullie met die informatie?"

Natuurlijk heeft iedereen dat ook en de "oplossingen" daarvoor zijn genoegzaam beschreven. Welk punt mis ik... ?
    mjah, als ik de allereerste post zo lees, wordt er wel degelijk een vraag gesteld... en wel of de "zoektocht" bekend is bij anderen... en dan wordt er mijns inziens blijkbaar gevraagd om ervaringen hiermee...
    al gauw komen er dan zaken langs als pickups, speakers, kasten, buizen, instellingen, hoeveelheid volume, de akoestiek van de ruimte, spanning vanuit de muur, de staande toestand van het gehoor/speler zelf en noem maar op... een berg variabelen dus...

lijkt mij een interressante discussie, waar voor mij zeker geen slotje aan gehangen hoeft te worden... en ik denk dat er wel meer die mening delen... zeker gezien het aantal pagina's, ook al geef ik toe, dat sommige punten tot op het beenmerg al uitgezogen zijn

Standaard

Rustig mensen, was maar een grapje. Verkeerd smileytje gebruikt...

laat Orpheo en ons nou lekker nijmeren en ouwehoeren over amps, speakers, PU's en over de bijbehorende psychologiosche aspecten!
    Moet kunnen ! Ik lees dit soort draadjes ook wel graag trouwens, maar misschien wel beloven in de toekomst bij elke moodswing terug dit draadje te heropenen ipv telkens een andere. Titel aanpassen naar "Sound / Amps (schrappen wat niet past), mijn haatliefde verhouding ermee" en voilà.

En nu terug on-topic, de vraagstelling was : ik wil tig verschillende sounds uit 1 of 2 amps en ik sluit geen compromissen. Hoe lossen we dat op ?
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Het probleem waar t topic mee begon is allang opgelost, dit is alleen praten over tone, ervaringen, meningen. Geen enkele flame of troll post sinds t topic ge-upt is, een dag of wat geleden. Laten we wel wezen, nadat t topic doodgebloed was, heb ik t niet geupt, ik heb alleen antwoord gegeven op een vraag, lijkt me wel zo netjes.

Ik wil niet zoveel mogelijk uit n multichannel en/of zonder compromis, ik wil gewoon veel sounds, Haha. en wat ik wil haal ik t best uit de engl se, jcm800, rivera m100, mesa mark5 en roadking, waarbij de laatste 2 ik denk wel 90% van de tones dekken die ik wil (wat niet gelijk is aan 90% gebruik, omdat ik niet iedere tone evenveel gebruik!).

Senior Member

Standaard

Orpheo met zijn zoektochten, reviews en beschouwing, ik weet het niet maar is dat nou zo bijzonder? Ik ben ook een zeikerd, heb je net je pickupjes gehad, ga je experimenteren met bodies en necken, daarna is het weer pedal time en hup, maar weer een andere amp en vervolgens is het speaker time.

Alleen, ik post daar niet of nauwelijks over wegens niet interessant voor anderen en dat zal voor meer mensen in meer of mindere mate zo liggen. Orpheo doet dat wel en enig drama is hem niet vreemd wat ik persoonlijk wel weer leuk vind.
    Afgezien daarvan, hij heeft natuurlijk best wel een paar leuke verhalen want hij denkt wel eens na, understatement, over dingen als hout, speakers en amps.

Senior Member

Standaard

Ga door ga door!

Moderator

Music

Sommige topics lezen meer als een blog dan als iets wat op een forum staat, zo ook deze. Maar goed, als je dat niet boeiend vindt sla je het gewoon over. Verder kan ik me wel goed vinden in wat Pepe zegt: ervaringsdeskundigen zijn er plenty hier, alleen post niet iedereen daar even uitgebreid over. Maar die reageren heus wel als er een specifieke vraag wordt gesteld.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

ENGL SE voor mij. Vier kanalen die ik allevier gebruik en meer heb ik ook niet nodig. Behalve een flinke dosis effecten.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Angry

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ENGL SE voor mij. Vier kanalen die ik allevier gebruik en meer heb ik ook niet nodig. Behalve een flinke dosis effecten.
    Uhm, niet rot bedoeld, maar t zijn 6 kanalen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten