Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 32 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

Senior Member

Standaard

Modelling is voor zover ik het begrepen heb, een soort van software-matige nabootsing van een bepaald geluid. Dat kan een versterker emulatie zijn, maar ook effecten zoals distortions, delays etc.

Een transistor versterker versterkt het gitaarsignaal alleen maar, zit dus geen modelling-software in.

Standaard

Ik heb een Peavey Delta Blues 115 30 watt combo-amp, met op de achterkant een speakeroutput waarop staat "minimum load 16 ohms".

Verwijs me nu alsjeblieft niet door naar de eerste post, want, hoe helder die ook is uitgelegd, ik ben zo'n nul met getallen en natuurkunde dat ik hem niet begrijp. Ik moet zelfs een halve minuut nadenken over 6 x 7 enzo............= uhm.. 42. Maargoed, dat terzijde.

Mijn vraag is: kan ik gewoon zonder problemen een 412 Peavey Valve King cabinet eronder hangen (is ook 16 ohms)? En als ik een full stack wil, van twee 412 cabinets (gewoon 2 Peavey Valve King 412 cabs), hoe doe ik dat dan?

Kan iemand dat even aan mij uitleggen zoals men het aan een kleuter uit zou leggen?
    Gibson Les Paul Standard 2008 Ebony: DiMarzio/ Ernie Ball/ Graph Tech/ Grover; Peavey Butcher 100 watt top, Valveking 412 cab, Delta Blues 115 30 watt combo: JJ tubes. Line 6 Relay G50, Hardwire DL-8 Delay/Looper

Senior Member

Standaard

Zit er op de achterkant van de DB maar één speaker-output?
    Wordt deze normaal gesproken door de interne speaker gebruikt?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    1) Zit er op de achterkant van de DB maar één speaker-output?
    2) Wordt deze normaal gesproken door de interne speaker gebruikt?
    1) Volgens de handleiding wel
    2) De beschijving is "Extension speaker", dus het lijkt me dat deze standaard niet gebruikt wordt.

Volgens de handleiding kan de amp 30 Watt leveren op 8 of 16 Ohm. Ik vermoed dat de interne speaker 16 Ohm is waardoor extern ook 16 Ohm moet zijn om samen 8 Ohm te maken...

Senior Member

Standaard

OK, en als hij dan een full stack wil maken zal ie twee 4x12 kasten van 8 Ohm in serie moeten aansluiten.
    Dat betekent dan dat de ene 8 Ohm kast een seriële uitgang moet hebben, die moet worden aangesloten op de andere 4x12.

Senior Member

Standaard

Misschien niet de beste locatie om deze vraag te stellen, maar het gaat wel om impedantie.

Ik ben van plan om een weber mass te gaan kopen omdat ik gewoon merk dat wanneer de power tubes echt gaan werken het fizzy geluid was is en alles mooi rond wordt, het probleem is eer dat ik op dat niveau ben dat ik met oordoppen in moet gaan spelen en het zelfs in de oefenhokken al te hard gaat. Nou zit ik met het volgende probleem: ik gebruik de 8 ohm uitgang van de mark III en ik heb een 16 ohm ingang bij mijn cabinet(ik draai dus op een mismatch). Als ik een attenuator gebruik is het beter om hem op 16 ohm of op 8 ohm te zetten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Standaard

Klein vraagje: Ik gebruik een Ampeg SVT 450 en een Orange OBC 1x 15

De Orange is een 8 ohm cabinet met twee speakon aansluitingen, de Ampeg head heeft 1 x 4 ohm speakon uitgang. Moest ik nu een tweede 8 ohm cabinet erbij kopen (Orange OBC 4 x 10 8 Ohm)kan ik dan gewoon dit cabinet doorlussen van de 1x15?

Dus voor alle duidelijkheid Ampeg --> Speakon naar 1x15------>Speakon van 1 x 15 naar 4 x 10?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Misschien niet de beste locatie om deze vraag te stellen, maar het gaat wel om impedantie.

Ik ben van plan om een weber mass te gaan kopen omdat ik gewoon merk dat wanneer de power tubes echt gaan werken het fizzy geluid was is en alles mooi rond wordt, het probleem is eer dat ik op dat niveau ben dat ik met oordoppen in moet gaan spelen en het zelfs in de oefenhokken al te hard gaat. Nou zit ik met het volgende probleem: ik gebruik de 8 ohm uitgang van de mark III en ik heb een 16 ohm ingang bij mijn cabinet(ik draai dus op een mismatch). Als ik een attenuator gebruik is het beter om hem op 16 ohm of op 8 ohm te zetten?
    Jij hebt een Mesa Rectifier toch?
    Zo ja, dan vermoed ik dat een mismatch van 8 naar 16 Ohm geen probleem zal zijn, is bij mijn Stiletto ook geen probleem, zo staat in de handleiding.
    Wat betreft de Weber Mass heb ik geen idee welke je dan het best kunt gebruiken, ik neem aan ook 8Ohm.

@ Demonturtle: Ik denk dat het mogelijk is ja, wel erop letten dat de kasten dan parallel komen te staan zodat de gezamenlijke impedantie daadwerkelijk 4 Ohm is. Dit kan je met een multi-meter opmeten.

Senior Member

Standaard

Even een leuke aanvulling: als je een cab aansluit na je 8 Ohm Palmer PID-03 (via de "Thru" jack), dan wordt de loadbox gebypassed en telt dus de impedantie van je cab (of variable loadbox)!

In mijn is geval: Amp (16 Ohm) -> PDI-03 (8 Ohm) -> Hot Plate (16 Ohm) -> Cab (16 Ohm) 100% correct!

Standaard

@ Demonturtle: Ik denk dat het mogelijk is ja, wel erop letten dat de kasten dan parallel komen te staan zodat de gezamenlijke impedantie daadwerkelijk 4 Ohm is. Dit kan je met een multi-meter opmeten.

Nu heb ik ook net ontdekt dat er blijkbaar ook speakon kabels zijn met enerzijds een gewone jack en aan de andere kant een Speakon plug. Nu heb ik natuurlijk ook wel twee gewone jack uitgangen op de ampeg. Misschien dat dit een veiligere optie is?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten