perfect.
Hoogglans lak erover en dat wordt een echt plaatje.
s.
Pfoe, ik denk dat je het zelf al zegt?
Maar soms werkt 'over the top'; jouw bouwsels getuigen daar toch wel van. Uiteindelijk lijkt het me een subjectieve ervaring van balans. Goudkleurige brug en een dito truss rod cover? Dan wel beide zwart?
Misschien eens wat photoshoppen of spelen met uitgeknipte folietjes en papiertjes?
Moeilijk. Dit is wat ik nu denk![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Wil je aub aan je vrouw doorgeven dat ik haar getekende vormen erg mooi vind (en daarbij wil ik aantekenen dat ik je vrouw nog nooit gezien heb).
Ik kijk al jaren naar gitaren en op een gegeven moment heb je ze allemaal wel gezien. Bij deze gitaar werd ik weer opnieuw 'verliefd'.
Hebben jullie goed gedaan...
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
tja, das wel de bedoeling... maar doe het maar eens... nou ja, jij kan het wel, dat hebben we allemaal al gezien!
das wel een goed idee...beetje met photshop klooien..
haha, ik zal het doorgeven.... ik kan je vertellen dat mijn vrouw ook zo'n body heeft met heerlijke rondingen maar met een kop die behoorlijk puntig kan zijn...
we hebben idd geprobeerd om iets te ontwerpen wat niet zo voor de hand ligt... dank voor je mooie compliment!
gr
@je
Ik denk dat een gouden brug met zwarte pickups ook heel erg mooi zou staan.
Ik zou voor de zwarte brug gaan. Het contrast messing/zwart is mooi. Ik denk dat het met een gouden brug ietwat eentonig wordt.
ik heb 2 foto's gemaakt, 1 met een gouden brug en 1 met een zwarte... moet er nog even hard over nadenken.
Over de truss: in eerste instantie dacht ik dit ook maar ik vind het terug laten komen van het snake wood van de toets ook mooi.
Maar ik heb nog iets anders bedacht. Ik heb een zelfde plaatje van messing gemaakt maar dan een 0,5 mm groter rondom.Toen heb ik het snakewood plaatje op het messing geplakt met dubbezijding tape. Vervolgens heb ik de zijkanten afgeschuind. Zoals een strat slagplaat met 3 lagen. zodat je onder het hout net een randje messing ziet... Helaas geen foto van gemaakt... sorry! ( morgen!!) maar de foto's met de 2 verschillende bruggen staan onderaan mijn post...
Ik laat de foto's voor zich zelf spreken...
tja, de één vindt goud mooi, de ander zwart... en ik weet het nog niet! haha lijk wel een vrouw!( sorry dames)
ik wou dat ik het ook zo zeker wist...
dank jullie voor de lovende woorden!
hier dan de foto's van de bruggen...
duzzzz.... moeilijk, moeilijk...
Ik denk dat het beeld ook wat vertekent door de zadels van rvs. misschien is een gouden brug met zwarte zadels wel een idee...
Ik heb verder nog een plaatje gemaakt van messing voor de output.
Ik vond de rand van de gitaar nogal scherp dus ik ben met een afrond freesje langs de binding gegaan. Ik wilde elk risico van beschadigingen op mijn mooi gestainde topje voorkomen dus ik heb met dubbelzijdig tape een lap stof onder de frees geplakt en ging erg goed. Het voelt nu wat fijner om je arm over de rand te leggen..
Bovendien was er een plekje waar ik iets te ver was gegaan met de schraper en dat is nu ook weg...
Verder heb ik nog wat gedaan aan de gitaar voor mijn vriendin..
Pick up rings gemaakt. gaten geboord voor de non trem brug. Ze wilde in eerste instantie een truss cover van messing zodat ik er iets voor haar in kon graveren maar nu het plaatje er op zit vind ik het niet zo mooi... zij gelukkig ook niet dus het wordt denk ik maar een gewone zwarte cover. of ebben net als de toets...
De achterkant van de body wordt gestaind in de donkerste kleur die in de top zit.. Nu is het nog gewoon swamp ash..
De volume en tone knop heb ik op de bekende wijze voorzien van brons kleurige covers. Daar ga ik ook de position markers van maken.
Hier is een pic van de "spalted" reign:
Deze heeft alleen een binding aan de voorkant, aan de achterkant heb ik zo'n belly ding gemaakt en de rand rondom rond gefreesd...
En morgen gaan we gewoon lekker verder.. moet helaas wel naar het UWV morgen... maar goed, dat hoort er bij zeggen ze...
dat was het eerst weer..
gr
@je
Favorieten/bladwijzers