Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50

Standaard

aandacht!;-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasL Bekijk bericht
    aandacht!;-)

Ik heb even gekeken wat de Gedupeerde zou kunnen doen om eventueel zijn geld nog terug kan krijgen,Of dat hij er voor kan zorgen dat deze oplichter niet weer nep producten verkoopt,
    Als de Gedupeerde contact opneemt met Eric van Haar Guitars en hij vermeld dat hij in opgelicht is van een gelijkmatig nepproducten, dan kun je daar aangifte voor doen. Als de gedupeerde en Haar zelf aangifte gaan doen bij de politie hebben ze vrij wel een grote kans, Mnr Bas van w heeft namelijk 2 wets artikelen overschreden. Oplichterij en plagiaat.
    Marktplaats heeft een data base waar alle opgeslagen advertenties in staan ( ook die verwijderd zijn, De politie kan dit opvragen en kan via zijn IP adres de oplichter traceren. Als hij schuldig word bevonden van deze 2 overtredingen is hij verplicht de koop te herstellen doormiddel het geld aan de dupeerde terug te geven, En daarnaast is er een plagiaat wet, Als haar aangifte doet kan zijn boete voor het plagiaat plegen oplopen tot duizende euro`s

Het is wel veel werk maar, door ervaring is dit wel mogelijk !!!

Succes

Senior Member

Standaard

Het is geen plagiaat, hij neemt niet andermans werk om het als het zijne te verkopen.

Het is inbreuk op het merkenrecht en oplichting. Hij maakt ongeoorloofd gebruik van het HAAR merk en verkoopt en gitaar alsof het een echte Haar is. En daar hebben zowel v.d.Haar als het slachtoffer last/schade van.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Het is geen plagiaat, hij neemt niet andermans werk om het als het zijne te verkopen.

Het is inbreuk op het merkenrecht en oplichting. Hij maakt ongeoorloofd gebruik van het HAAR merk en verkoopt en gitaar alsof het een echte Haar is. En daar hebben zowel v.d.Haar als het slachtoffer last/schade van.
    Plagiaat of Inbreuk, komt bij mij nog al vrij dicht in de buurt.
    Maar zoals SRV2000 als zegt er is dus wel wat aan te doen.

Standaard

UPDATE:
    Bas de W heeft contact gezocht met gedupeerde. Wil de deal ongedaan maken. Bas pleit onwetendheid over nep Haar... Meer info volgt...

Exclamation

Beste mensen,

Zoals Thomas al zei heb ik inderdaad contact met Joska Ligtenberg (de gedupeerde). Joska en ik zijn vastberaden hier samen uit te komen.

Helaas is het juist door Thomas zijn onbedwingbare behoefte om maar te willen ouwehoeren de reden welke de terugruil bemoeilijkte, omdat mij onrecht was aangedaan (zo voelde ik dat althans), door in een dwaze bui omdat ik mijn mail niet iedere dag lees maar namen te publiceren op deze site. Dit is jammer, was dat namelijk niet gebeurt, waren alle spullen al lang terug. Wat nu ook aanstaande is.

Voor alle duidelijkheid:

Ikzelf ben net zo goed de dupe van oplichting, ik kocht deze gitaar van een kerel uit Apeldoorn. Ene Chris. Hij was zo vriendelijk om de gitaar thuis te bezorgen, dan kon ik m lekker thuis proberen op mijn eigen amp. Heel vriendelijk natuurlijk, maar emailadres werkt niet meer en jullie kennen de rest van het verhaal. Ter verduidelijking: Ik was niet op de hoogte van deze valsificatie tot enkele dagen geleden.

Ik hoop zo e.e.a. van onze kant te hebben uitgelegd (Joska en mijzelf). Joska zal zelf hier ook nog op reageren.

Gr Bas
    Laatst gewijzigd door BvWeert; 25 januari 2010 om 13:19 Reden: spelfouten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasL Bekijk bericht
    Jaaa, daar zijn we weer!

Die arme Bas de W! Hij had de kans om zijn naam te zuiveren door de deal ongedaan te maken. Maar helaas... Omdat deze topic toch al bijna 1800 keer is bekeken, en hij inmiddels wel 30 dreigmailtjes ontvangen heeft, kiest hij er na lang wikken en wegen voor om de spulletjes toch gewoon te houden.
    Niet de beste beslissing imo. Komt bij dat zijn emailadres inmiddels opgeheven is. Dus einde mailcorrespondentie met Bas!

Bas, als je dit leest, en dat doe je, ik (wij) hopen dat iedere keer wanneer je die Line6 of Epiphone top aanzet, of de Marshall speakerkast hoort, je bij jezelf nagaat dat je nu als oplichter vereeuwigd staat op gitaarnet! Veel plezier met je verdere leven en muziekcarrière en als je nou echt van je onschuld overtuigd bent, reageer dan effe in deze topic... Je kunt alles aan ons kwijt...
    Is bovenstaand bericht niet enorm overbodig met het onderstaande verhaal?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BvWeert Bekijk bericht
    Beste mensen,

Zoals Thomas al zei heb ik inderdaad contact met Joska Ligtenberg (de gedupeerde). Joska en ik zijn vastberaden hier samen uit te komen.

Helaas is het juist door Thomas zijn onbedwingbare behoefte om maar te willen ouwehoeren de reden welke de terugruil bemoeilijkte, omdat mij onrecht was aangedaan (zo voelde ik dat althans), door in een dwaze bui omdat ik mijn mail niet iedere dag lees maar namen te publiceren op deze site. Dit is jammer, was dat namelijk niet gebeurt, waren alle spullen al lang terug. Wat nu ook aanstaande is.

Voor alle duidelijkheid:

Ikzelf ben net zo goed de dupe van oplichting, ik kocht deze gitaar van een kerel uit Apeldoorn. Ene Chris. Hij was zo vriendelijk om de gitaar thuis te bezorgen, dan kon ik m lekker thuis proberen op mijn eigen amp. Heel vriendelijk natuurlijk, maar emailadres werkt niet meer en jullie kennen de rest van het verhaal. Ter verduidelijking: Ik was niet op de hoogte van deze valsificatie tot enkele dagen geleden.

Ik hoop zo e.e.a. van onze kant te hebben uitgelegd (Joska en mijzelf). Joska zal zelf hier ook nog op reageren.

Gr Bas
    Toooooooooooooooone!!!

Exclamation

Beste lezers,

Ik weet uit eigen ervaring dat in geval van (gevoelsmatig) onrecht mensen vaak en graag grijpen naar een medium als fora als deze om hun frustratie kwijt te kunnen. Het is natuurlijk prachtig dat zelfs de echte mannen nu hun gevoelens willen delen, niet alleen ook met hun vrouw, maar zelfs met de rest van de wereld, of in dit geval Nederland en Belgie.

Wat ik graag wil meegeven is dat we wellicht met z'n allen en Thomas in deze als specifiek wellicht te vroeg conclusies trekken, die anderen op een vervelende manier kunnen schaden, zonder er over nagedacht te hebben wat voor consequenties deze kunnen hebben (voor hun zelf en voor anderen).

In dit geval zaten er een aantal klaar met popcorn te wachten op het gevecht, waar geen gevecht hoefde te zijn, maar wel werd gecreeerd...

Ik wens iedereen het allerbeste, ook ThomasL.

M vr gr

Bas
    Laatst gewijzigd door BvWeert; 26 januari 2010 om 11:18

Senior Member

Standaard

Is het bovenstaande verhaal nu al afgerond?
    Toooooooooooooooone!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    Is het bovenstaande verhaal nu al afgerond?
    Volgende week wordt e.e.a. rechtgezet. Dus in principe is het afgerond.

Gr Bas

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten