Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Slagplaat opschuren, ontvetten en primer.
    Nog beter is een aluminium pickguard.
    FF een paar vragen nog

Welke korrel zou ik nemen om de slagplaat op te schuren? En ontvetten met afwasmiddel?

Als ik de body zou opschuren en over de huidige lak zou lakken, is het dan echt waar dat de body minder resoneert en dus minder ''tone'' heeft? Of is dit gewoon kennnersmierenneukerij?

En welk merk lak raden jullie aan..(Motip?)

Sorry voor deze nogal dode post

Senior Member

Standaard

Ontvetten doe je met thinner, desnoods ammoniak maar nooit met zeep.
    Voor opschuren gebruik je een lichte korrel, het moet de verf wat houvast geven maar niet zoveel dat de verf ongelijk uitzakt, 800 of zoiets.

Een Fender heeft een sealer, soms dan primer, kleur en transparante laklagen. Helemaal afschuren kan bijna niet, de sealer zit diep in de porien.
    Je schuurt wat weg en brengt weer wat op, dat ga je niet horen.

Merken maken niet uit, acryl is acryl maar je moet geen acryl met verfen op oliebasis mixen hoewel dat best goeie resultaten kan geven maar dan moet je echt weten wat een verf doet en reageert.

Gewoon spuitbusjes voor autolak, een kleur en een transparant moet genoeg zijn voor een gitaar.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ontvetten doe je met thinner, desnoods ammoniak maar nooit met zeep.
    Voor opschuren gebruik je een lichte korrel, het moet de verf wat houvast geven maar niet zoveel dat de verf ongelijk uitzakt, 800 of zoiets.

Een Fender heeft een sealer, soms dan primer, kleur en transparante laklagen. Helemaal afschuren kan bijna niet, de sealer zit diep in de porien.
    Je schuurt wat weg en brengt weer wat op, dat ga je niet horen.

Merken maken niet uit, acryl is acryl maar je moet geen acryl met verfen op oliebasis mixen hoewel dat best goeie resultaten kan geven maar dan moet je echt weten wat een verf doet en reageert.

Gewoon spuitbusjes voor autolak, een kleur en een transparant moet genoeg zijn voor een gitaar.
    Hartstikke hartstikke bedankt voor de adviezen, ik ga maar eens proberen of de slagplaat ok kan krijgen daarna zie ik wel verder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Bedankt voor de link Oigun, maar dit wordt mijn eigen projectje

Standaard

Ik kom er gisteren achter dat mijn strat ''opeens'' twee deukjes heeft:

Kan ik dan nog steeds schuren met grit400 en dan lakken of geeft dit dan problemen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frustastic Bekijk bericht
    Ik kom er gisteren achter dat mijn strat ''opeens'' twee deukjes heeft:

Kan ik dan nog steeds schuren met grit400 en dan lakken of geeft dit dan problemen?
    gewoon gaan schuren, de lak uit die deukjes halen, opvullen met plamuur, spuiten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frustastic Bekijk bericht
    Ik kom er gisteren achter dat mijn strat ''opeens'' twee deukjes heeft
    Volgens mij had de originele Monterey strat ook een paar deukjes....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThomasL Bekijk bericht
    Volgens mij had de originele Monterey strat ook een paar deukjes....
    Een paar....?

(edit) Ooohps, ik geloof dat dit de Saville Theatre Stratocaster is, ipv. de Monterey

Dit is (was) de Monterey?

Veel deuken zie ik niet hoor....
    Laatst gewijzigd door spirit; 13 december 2009 om 22:27

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht

Veel deuken zie ik niet hoor....
    Oh, ik heb mij vergist... Ohja, ik weet het al, het was die strat van Pete Townshend op Monterey die een paar deukjes had... stomstom...

Standaard

Ben ik weer met nieuwe vraagjes: Als ik ga lakken met spuitbusjes van de gamma, moet ik echt een spuitmasker gebruiken? Is een badkamer een beetje goede plek om te spuiten? Buiten is het een beetje koud...

By the Way ik heb gezocht naar die acryllak stiften, maar heb alleen acrylverf in een soort van nagellak verpakking gevonden.

Suggesties waar ik die shit kan vinden?

Ik heb plaatjes gevonden en 1:1 uitgeprint dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ga sowieso met de slagplaat beginnen...

Iemand een idee waar ik 'correcte' fiesta red lak kan vinden, Ik heb we PPG codes kunnen vinden en dat het de rood was voor 1956 thunderbird was...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten