Zie mijn topic in het rack forum, KLIK HIER
Zie mijn topic in het rack forum, KLIK HIER
Ok, das idd wat ik bedoel, maar dan geen zelfbouw spreaker maar een 1x12" kastje van engl.
In een live situatie gebruik ik geen eigen gitaar geluid over de monitors maar zorg ik dat mijn speaker dwars over het podium staat zodat ik mijn gitaar goed kan horen (geeft de meeste kick bij het spelen, wat ook weer mijn spel positief beïnvloed). Nu staat de speaker praktisch op de grond. Kan je hem dan nog wel voldoende horen of heb je de neiging om je oren naar de speaker te brengen?
Dan haal je toch een Engl speaker?
Als je speaker erg laag staat gaat het meeste geluid idd onder je door. Kickback is de ideale oplossing. Of natuurlijk hoger neerzetten.
@Schunhart: netjes man!! Gaat je controlplate naar de achterkant zodra je een poweramp hebt, of komt die in een apart rekje?
Kan iemand mij de voordelen van een rackplate aan de voorzijde uitleggen? Ik heb 'm zelf aan de achterkant zitten, maar hopelijk komt binnenkort 1 HE vrij aan de voorkant. Wat zijn de voordelen? Ik heb power in+out, speaker 2x out, MIDI in, relay in.
De voordelen aan de voorkant:
- De achterkant kan dicht blijven
- Alle controls en aansluitingen aan één kant, dus overzichtelijk
- Je kunt het rack evt. rechtop zetten, naast je speaker/combo/eindtrap/top (wat ik meestal doe)
Het grootste nadeel is natuurlijk dat het wat slordiger staat.
Zoiets dus:
Ik weet niet of er ook cabs bestaan die zo kunnen staan, maar zelfs zet ik vaak gewoon een baksteen (of 2) onder de voorkant. Dan hoor ik mezelf véél beter.
@Henry: mijn rack zou ook wel rechtop kunnen staan (heb ik niet echt nodig) maar hij is dan ook niet zo groot. Als je rack groot is lijkt me dat onpraktisch. Ik vroeg het me af omdat ik zowel bij het rack van Lukather als dat van Ad Sluijter zo'n paneeltje aan de voorkant zag zitten. Ik zal d'r 'ns over nadenken, misschien is dat voor mij ook wel wat.
ik denk dat ik voor zoiets ga en dan gewoon mijn 19" kastje er op. Minder groot als 4x12"
Hij is ook een beetje angled dus that should do the trick![]()
Angled scheelt inderdaad best wel wat. Bij een fullstack kun je jezelf helemaal goed horen xD
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Zoiets is wel briljant ja. Goed als monitor voor je eigen sound. Ik heb het liefst m'n eigen sound over m'n eigen speaker en de rest over een andere monitor. Dit zou superchill zijn.
Favorieten/bladwijzers