Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

vraagje Speaker inbouwen in rack...

Toen ik laatst mijn set-up postte in het foto topic kreeg ik de vraag wat ik ging doen met de lege rackspace (5 HE, of 6 als ik het ventilatierooster laat vervallen).

Ik ben hierover eens gaan nadenken en kwam ook met de optie om een 10" of 12" speaker onderin/bovenin mijn rack in te bouwen. Dit zou als voordeel hebben om niet altijd de Koch 2x12" mee te hoeven nemen of om hem evt als speaker voor een tweede kanaal in een W/D / stereo config te kunnen gebruiken icm met de 2x12".

Zijn er ervaringen van mensen die dit al hebben geprobeerd? Zijn er bezwaren om dit te doen? Misschien teveel trillingen voor de apparatuur in het rack oid? Graag uw commentaar/aanbevelingen!

Hieronder nogmaals een foto van mijn set-up

Standaard

Update:

Ondanks dat ik geen reacties kreeg ben ik toch gaan bouwen. Ik heb een 1x10" speakercab (maten van een BagEnd 1x10 cab) gemaakt van een plaat red cedar (ongeveer 20mm dik) en er een Celestion G10 Vintage ingehangen. De cab zit met inslagmoeren en bouten vast aan de bodem van het rack. Stuk traanplaat ervoor met een uitsparing voor de speaker en klaar is mijn rack voorlopig (de plaat ga ik denk ik nog matzwart spuiten...)

Genoeg geluld, voorlopige foto (crappy mobiel, betere volgt):

Standaard

waarom geen 12"?

Senior Member

Standaard

Wat een leuk idee! Het is zo een mooi compacte set. Is de 60 watt van de speaker genoeg voor de versterker en ga je er nog een grille ter bescherming voor zetten?
    Vote for Pedro!

Senior Member

Standaard

Wat komt me dat spul bekend voor.

Rock on!
    1978 Gretsch Committee Bass
    2006 Epiphone Les Paul Standard Plustop Pro
    // Icetea-burst
    1974 Music Man Sixty-five // Tube Rectifier, Grey logo
    1991 Ampeg SVT410 (USA) + 2001 Ampeg SVT210 (USA)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    waarom geen 12"?
    Dan werd de cab wel erg klein in verhouding tot de speaker, deze 10" levert voldoende output om mee te komen met mijn 2x12"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Wat een leuk idee! Het is zo een mooi compacte set. Is de 60 watt van de speaker genoeg voor de versterker en ga je er nog een grille ter bescherming voor zetten?
    De rocktron levert 40 watt @ 8Ohm, dus dat kan prima. Het was inderdaad de bedoeling om alleen met het rack/1 flightcase kabaal te kunnen maken als de mogelijkheid er niet is om de 2x12" mee te nemen... Een grille overweeg ik nog, de speaker ligt nu al 0,5cm achter de traanplaat maar er is nu idd nog wel direct contact mogelijk met de speaker dus de grille zal er vast nog wel komen (moet nog ff zien waar ik die ga bestellen, iemand tips?)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanMeekeren Bekijk bericht
    Wat komt me dat spul bekend voor.
    Hoe zou dat nou komen... Ik hoop dat ie komende donderdag al zwart is

Senior Member

Standaard

Ziet er best wel vreemd uit.

Standaard

Die speaker maakt contact met de traanplaat, krijg je daar geen vervelende resonanties door?

Senior Member

Standaard

Leuk idee!

Alleen is het zo eigenlijk een combo of toch een rack
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Senior Member

Standaard

Ik ben benieuwd naar het geluid. Het is maar een dun stukje metaal waar je de speaker aanhangt en de rest zou volgens mij heel gemakkelijk mee kunnen trillen.
    Waarom koop je niet gewoon een kleiner rack? Nu wordt het rack een stuk zwaarder te tillen en gezien de prognoses over het geluid zul je de speaker misschien niet zo vaak gaan gebruiken.
    maar: experimenteren is natuurlijk altijd goed!
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten