Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 60 van 81 EersteEerste ... 1050585960616270 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 591 t/m 600 van 801
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctiis Bekijk bericht
    Ik heb de volgende pedalen:
    Noisegate, chorus, delay, flanger, tuner.

Wat zou de meest logische volgorde zijn? Ik gebruik met name het distortion kanaal van mijn amp, mocht dat van invloed zijn.
    Noisegate heeft alleen maar nut als je 'm achter je drive zet, dus in de FX loop van je versterker. Als je die niet hebt zie ik het nut niet zo in van de noisegate...

Voor de rest: delay achteraan en tuner vooraan. Chorus en flanger kun je zelf een beetje mee experimenteren.

Standaard

Hm, noisegate werkt tot nu toe uitstekend gewoon voorin de amp. Ik had vroeger een Fireball die pas met een noisegate voorin de amp bruikbaar was. In de fx loop werkte ook prima maar ik vond het geen significant verschil. Gelukkig ben ik van dat onding af en mijn huidige amp maakt al een stuk minder lawaai, de noisegate is ook meer macht der gewoonte dan absoluut noodzakelijk zoals dat bij de Fireball was

Vergeten te vermelden dat de fx pedalen pas over een aantal dagen hier zullen zijn, experimenten kan nog niet dus meer voorbereidings-fase

Maar na wat meer research kan je idd de noisegate het beste in de fx loop, of helemaal achteraan de pedalen-ketting zetten. Misschien een luie reden, maar ik wil graag alle pedalen voorin de amp hebben, kwa kabels wordt het echt een ramp als ik ook nog 2 kabels naar de fx loop moet gaan gebruiken. Bedankt iig allemaal, er komt een hoop kijken bij gitaarspelen, haha. Soms zou ik wel gewoon een gitaar, kabel en amp willen, en that's it
    Laatst gewijzigd door Noctiis; 24 juni 2009 om 12:39

Senior Member

Standaard

Maar na wat meer research kan je idd de noisegate het beste in de fx loop, of helemaal achteraan de pedalen-ketting zetten.
    Ja, maar altijd voor je tijd gebaseerde effecten (reverb en delay). Als de NG niet echt nodig is zou ik 'm niet gebruiken. Ben je toch weer 1 pedaal dichter bij je utopie!

Standaard

hehe, good one. Zal het proberen!

Standaard

Even een praktische vraag waarop ik nog geen antwoord heb gevonden:

Ik heb nu:
    gitaar > wireless > tuner > amp input

En in de effectloop:
    flanger > chorus > noisegate > delay

Hier komt nog een footswitch pedal bij. Dit levert in totaal 4 kabels op die tussen amp en pedalboard lopen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit geen zooitje wordt? Bestaan er duo-kabels? Is het verstandig om gewoon 4 (stereo)kabels te kopen van dezelfde lengte en die aan elkaar vast te tapen/tiewraps te gebruiken? Overzichtelijkheid is mijn droom, erg he?
    Laatst gewijzigd door Noctiis; 27 juni 2009 om 15:19 Reden: volgorde foutje

Moderator

Music

Nog niet gezocht op multikabel of snake zeker?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

flanger > chorus > delay > noisegate
    Kun je niet beter je delay na je noisegate zetten?

En ja: er bestaan multikabels (oa pedalsnake), maar daar heb ik helaas geen ervaring mee...

Standaard

Haha, ik kom net de multicable snakes tegen, bedankt voor de tips! En idd foutje, noisegate komt voor de delay. ik zal mijn post even aanpassen.

Senior Member

Standaard

Ik heb een klein vraagje. Waar zet de de tuner in je chain? Ik heb m nu na mn delay staan maar zie hier veel foto's waar de tuner voor bijv de wah als eerste in de chain gezet wordt.

Wat is handig??
    What to play or what not to play. Thats the question!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petpas Bekijk bericht
    Ik heb een klein vraagje. Waar zet de de tuner in je chain? Ik heb m nu na mn delay staan maar zie hier veel foto's waar de tuner voor bijv de wah als eerste in de chain gezet wordt.

Wat is handig??

Volgens mij maakt het niet heel erg veel uit. Maar volgens mij zetten de meeste mensen hun tuners als 1 van de eerste in de chain.

Correct me if i'm wrong

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten