Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 72 EersteEerste ... 1018192021223070 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Voor zover je de JTM45 Samples via een koptelefoontje kunt beoordelen moet ik zeggen dat het niet echt mijn geluid is, maar het is natuurlijk welk erg knap gedaan. Als echt weet wat wat is kun je wel kleine nuanceverschillen horen maar daar hoor je live geen flikker van terug.

Het is toch uiteindelijk weer een kwestie van zelf het ding onderhanden nemen, de sounds in je vingers voelen, checken hoe ie werkt met een eindtrapje en een cab, checken hoe het werkt als je em rechtstreeks in je PA of opnameapparatuur etc.

Het zou zo mooi zijn dat alle sounds die wilt uit één zo'n kastje kunnen komen en daarbij ook nog es niet onderdoen voor de originelen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Sorry voor mijn late reactie
    Mijn vuurdoop was geweldig. Ik moest even wennen aan de afwezigheid van een 'wall of sound' achter me, ik had wat minder druk, maar de totale mix van gitaar en de rest van de band was zo waanzinnig. Ik speel nu in ear, waarbij we zelf onze eigen mix maken. Alle kanalen van het stageblock gaan eerst naar onze podiummix (digitale yamaha tafel) en via een harting connector rechtstreeks naar de PA. Het resultaat is dat wij voor elke in ear cliënt een eigen mix kunnen maken, onafhankelijk wat bij de FOH gebeurt. Voor mij was dit mijn eerste IEM ervaring, maar oh oh oh wat een luxe. Alsof je thuis met een eigen mengpaneel bent aan het jammen. Vooral als je ook zingt is dit een mega luxe.
    Maar het belangrijkste: De Axe FX. Ik kan niet anders zeggen dan waanzin! Ik moest nog even wat tweaken qua EQ, want mijn studiomonitors zijn wat meer lineair dan de gemiddelde PA set (welke meer getuned zijn op het middengebied), maar ik had een fantastisch geluid. We moesten wat 2k eruit halen en wat meer 0.4k erbij draaien, maar daar was wel mijn sound.
    Het belangrijkste vind ik nog steeds de feel van dit ding. Toevallig heb ik vanavond nog noodgedwongen wat met mijn Line6XT in moeten spelen, maar die verdomde vertraging maakt het gewoon nep. Ergo: de AxeFX vraagt een behoorlijke investering qua geld en tijd, maar ik ga voorlopig niets anders meenemen. Let wel; dit is geen plug and play apparaat. De factory presets klinken naar mijn mening voor 80% ruk. Je zult zelf moeten tweaken en experimenteren, maar dan heb je echt wat. Ik ben in ieder geval nog steeds zwaar onder de indruk.

Ik heb een picje van mijn huidige AxeFX live rackje bijgesloten. Meer neem ik niet meer mee. Het gitaarsignaal gaat rechtstreeks naar de aux input van de IE amp (de jacks), de rest van de band krijg ik via de line in, gemixt zoals ik het wil. Mij eigen gitaar level controleer ik zelf. Er zit nog één spare in de blindplaat, die is voor de Axess FX1 met fantoomvoeding, die komt over twee weken.

Morris
    Zo, het board + case zijn ook bijna klaar. Morgen nog even de kabels voor de exp. pedalen solderen en dan ben ik weer het heertje.

Nog even een toevoeging v.w.b. de AxeFX, de reden waarom G66 zo makkelijk is met proefperiode, is omdat je met dit apparaat tijd nodig hebt om je eigen sound eruit te kunnen halen. Ik heb het ding nu zo'n 2 maanden, maar elke keer als ik erachter zit weet ik mijn geluiden nog verder te perfectioneren, simpelweg doordat je in eerste instantie door de bomen het bos niet ziet (door de vele parameters). Ik ben op dit moment echt tevreden met het resultaat, ik denk dat over een grote PA niemand meer het verschil hoort tussen mijn buizensetup en de Axe. Ik wil niet meer anders ;-)

Morris
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)   
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

ziet er mooi uit Morris !
    Vraagje tussendoor : welke cab IR gebruik je zelf voor de gain sounds ? Custom of de fabrieks ?

Thanks,
    A+

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    ziet er mooi uit Morris !
    Vraagje tussendoor : welke cab IR gebruik je zelf voor de gain sounds ? Custom of de fabrieks ?

Thanks,
    A+
    Hey Anand,

Op dit moment heb ik alles (tenminste de gain sounds) ingeregeld op de Cali 4x12, maar er zijn inmiddels wat nieuwe cabs (nieuwe V30) die ik nog niet geprobeerd heb. Probleem is, dat moet ik tussen de optredens door doen, want dan ben ik weer een dag aan het tweaken ;-) Clean en crunch doe ik meestal met een 2x12.
    Hoezo, heb je nog goede tips voor me?
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Hey Anand,

Op dit moment heb ik alles (tenminste de gain sounds) ingeregeld op de Cali 4x12, maar er zijn inmiddels wat nieuwe cabs (nieuwe V30) die ik nog niet geprobeerd heb. Probleem is, dat moet ik tussen de optredens door doen, want dan ben ik weer een dag aan het tweaken ;-) Clean en crunch doe ik meestal met een 2x12.
    Hoezo, heb je nog goede tips voor me?
    Hey man, op de AXE forum zijn de meesten helemaal lyrisch over de V30 en ik hoor regelmatige goede clips, weliswaar met vel getweak en extra EQ blokken.....
    Bij mij willen die dingen gewoonweg NIET klinken zoals ik mijn geluid via de KRK6 hoor.....kan zijn dat het over een FRFR monitor superklinkt....

Ik gebruik zelf een custom IR : marshal 1960 , 57 10 00
    Dit is te downloaden via de forum waar al die IR`s in staan....met deze cab hoef ik helemaal geen EQ aan te passen , iedere amp klinkt heerlijk (voor mij en opnames) enige wat ik doe is de LOW CUT terug op 250hz of 500hz om de boemerig laag eruit te halen...voor de rest helemaal geen EQ : alles staat neutraal en geen extra eq blokken nodig....hij prikt ontzettend goed door de mix etc etc etc...als je tijd hebt , check em dan...

Ik heb alle andere IRs geprobeerd wat er op de forum staat maar dit was het beste voor MIJ
    Daarnaast heeft Clawfinger (ook op de forum) 2 cabs van Marshal EW 480 On / Off Axis....die 2 samen klinken ontzettend BRUUT ...alsof je gewoon naast je 4x12 staat.....

Succes ermee en ik hoor wel als je iets anders tegenkomt of deze geprobeerd hebt.
    Anand
    Laatst gewijzigd door Analie-G; 18 mei 2009 om 15:51

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf 2 v30 cabs en vind die V30 cabs uit de Axe nergens naar klinken.. het zal wel te maken waar je de axe mee uitversterkt denk ik .. De greenbacks vind ik wel ok

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en op verschillende andere plekken reviews en ervaringen gelezen te hebben, moet ik zeggen dat de Axe-FX mijn GAS aardig weet aan te wakkeren.

Zou 1 van de bezitters niet eens een demo ergens kunnen regelen; minimeeting of zo. Ik denk dat er behoorlijk wat mensen best even willen voelen hoe de Axe-FX speelt. Hoe het op youtube klinkt is voor mij lang zo belangrijk niet als hoe hij reageert op mijn spel. Daagt hij uit tot meer spelen, of verlang ik meteen terug naar mijn buizenamps?

Daarnaast heb ik ook de volgende vraag aan de bezitters:
    Ik heb een Taylor T5, waarmee ik over 1 mono jackplug zowel een acoustisch als een electrisch geluid krijg. Wat ik zou willen is dat ik het acoustische tegelijk met het electrische kan versterken over de Axe-FX. Dus 1 amplijn met bijv een Plexi, (stereo) chorus en wat delay. En daarnaast een acoustische lijn, zonder amp, maar met wat (stereo) galm en compressie. Is dat mogelijk met de Axe-FX? Als ik de handleiding lees, zou dit wel moeten kunnen. Hou ik dan van beide een mix over in stereo?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Zou 1 van de bezitters niet eens een demo ergens kunnen regelen; minimeeting of zo. Ik denk dat er behoorlijk wat mensen best even willen voelen hoe de Axe-FX speelt. Hoe het op youtube klinkt is voor mij lang zo belangrijk niet als hoe hij reageert op mijn spel. Daagt hij uit tot meer spelen, of verlang ik meteen terug naar mijn buizenamps?
    +100

Als er een mini-meeting komt ben ik zeker van de partij. Het enige wat me momenteel tegenhoud is dat ik geen idee heb hoe het ding speelt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Paul R8 Bekijk bericht
    Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben en op verschillende andere plekken reviews en ervaringen gelezen te hebben, moet ik zeggen dat de Axe-FX mijn GAS aardig weet aan te wakkeren.

Daarnaast heb ik ook de volgende vraag aan de bezitters:
    Ik heb een Taylor T5, waarmee ik over 1 mono jackplug zowel een acoustisch als een electrisch geluid krijg. Wat ik zou willen is dat ik het acoustische tegelijk met het electrische kan versterken over de Axe-FX. Dus 1 amplijn met bijv een Plexi, (stereo) chorus en wat delay. En daarnaast een acoustische lijn, zonder amp, maar met wat (stereo) galm en compressie. Is dat mogelijk met de Axe-FX? Als ik de handleiding lees, zou dit wel moeten kunnen. Hou ik dan van beide een mix over in stereo?
    Hoi volgens mij is dat zekers te doen wat je boven beschrijft.......alleen wil je je acoustic signaal nergens mee versterker ?? Comp / EQ of gewoon een clean amp bedoeld voor acoustic guitars ?? Kan allemaal .......

Les Paul R8
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Hoi volgens mij is dat zekers te doen wat je boven beschrijft.......alleen wil je je acoustic signaal nergens mee versterker ?? Comp / EQ of gewoon een clean amp bedoeld voor acoustic guitars ?? Kan allemaal .......
    De bedoeling is om alles gewoon naar de PA/monitoring te sturen. Op die manier kan je de gitaarpartij electrisch/akoustisch dubbelen. Juist dat stereo geluid op beide amp lijnen spreekt me enorm aan.

Ik zou de Axe FX dan ook alleen maar interessant vinden om direcht op PA aan te kunnen sluiten. Belangrijkste overwegingen voor mij zouden zijn de veelzijdigheid terwijl je nauwelijks hoeft te sjouwen.

Als 1 (of meer) van de bezitters op een mini meeting hun Axe FX zouden willen demonstreren, zodat mensen ook eens kunnen "voelen" hoe het speelt, wil ik best een mini meeting in het midden van het land organiseren. Het zou kunnen in Utrecht, Almere, Amsterdam wat mij betreft. Kosten worden dan gedeeld door de belangstellenden. Degene die met Axe FX komt krijgt van mij een drankje

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten