Vooral bij Jazz-festivals zijn er wel eens mensen in het publiek die een bijdrage willen/ kunnen leveren aan het geluid. Ik vind mezelf erg open staan voor dat soort mensen, want het zou er zomaar beter van kunnen worden, hoewel het er wel vanaf hangt op wat voor manier zo iemand mij benaderd. Als iemand al begint met "hoor je zelf nu niet dat het veel te hard is??", dan is het snel bekeken. Als mensen mij serieus nemen, neem ik hen ook serieus. Per slot van rekening is het mijn verantwoordelijkheid, dus de uiteindelijke beslissing ligt bij mij, ik zal dan ook nooit iets klakkeloos doen, omdat iemand me iets zegt. Eerst zelf op onderzoek uitgaan en als blijkt dat hij gelijk heeft, zal ik er zeker iets mee doen.
Ik ben echter af en toe erg blij dat er dat soort mensen in het publiek zitten, want je kunt niet EN een goede mix staan te maken EN tegelijkertijd alle componenten van je PA systeem in de gaten houden (zijn dan wel vaak erg uitgebreide systemen met infill, outfill en delays). Zo was er een tijdje terug een outfill niet helemaal lekker geworden... daar was ik nooit zo snel achter gekomen als er niet een vriendelijke meneer me dat was komen vertellen.
Maar ja, ik geloof dat het ondertussen wel duidelijk is dat ik eigenlijk nooit echt slechte ervaringen heb gehad met muzikanten of publiek (nouja, als ze met bier beginnen te gooien, ga ik wel ruzie maken).
0,02
Favorieten/bladwijzers