Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 72 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Ik ken enkel de POD XT en die was niet overtuigend. Komt helemaal niet in de buurt van de dynamiek van buizen. Ik heb geen ervaring met de Axe, maar naar wat ik van mensen heb gehoord is dat de Axe daar behoorlijk bij in de buurt komt. Lijkt me een redelijke vergelijking toch? (toch nog maar ff gebruikers vragen :P)

Standaard

Ik zit ook nog flink te dubben om het wel of niet te doen. Mocht het mogelijk zijn om de Axe-Fx een keer bij iemand thuis uit te testen dan zou dat heel tof zijn

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    %^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?
    Ik denk dat het prijsverschil van 1200 tussen Axe FX en POD X3 wat geluid betreft in een bandmix misschien wel lastig te rechtvaardigen is, Ook uit een POD zijn hele behoorlijke geluiden te halen en het publiek zal het niet opvallen of je een Pod gebruikt of een AXE FX.
    Maar de feel is enorm belangrijk. En de feel van een POD is niet te vergelijken met een goede buizen amp. Wat ik van de Axe-Fx heb begrepen is dat deze wel de feel heeft van een buizenamp.
    Die feel rechtvaardigt voor mij persoonlijk wel het grote prijsverschil.

Ik ben destijds, voor mijn in-ear-systeem-rack, overgestapt van een Pod naar een uitgebreid rack met Soldano X99 preamp, VHT poweramp, Palmer speaker simulator en nog meer.
    Dit was een veel groter prijsverschil dan 1200 euro, maar dit is het nog steeds waard geweest.

Senior Member

Standaard

Mijn $0,02:

Uitproberen is lastig (tenzij je iemand kent met zo'n ding). Je zult het dus waarschijnlijk moeten doen met youtube en het fractalaudio forum.

Daarnaast heb je hier wat mensen die het ding helemaal de hemel in prijzen. (Ook mensen die HEEL kritisch zijn t.o.v. hun geluid)

Dus: een totale miskoop zal het nooit zijn.

Wat ik zou (en waarschijnlijk ook ga) doen: koop zo'n ding. Is het niks, dan kun je hem zonder al te veel verlies weer doorverkopen.

Ik ga er dan maar even van uit dat het financiële aspect geen probleem is
    Laatst gewijzigd door hole; 20 april 2009 om 10:06

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    %^!$(*&% Ik blijf maar dubben... Het prijsverschil tussen de Axe-Fx standaard en de POD X3 is ruim 1200 Euro. Hoeveel slechter is de POD X3 nou in vergelijking met de Axe-Fx? Is het de aanschaf waard? Zeg Morris, jij hebt volgens mij beide in jouw bezit gehad en uiteindelijk de POD XT weggedaan t.b.v. de Axe-Fx. Was de Axe-Fx echt in alle opzichten superieur of zijn er ook aspecten in de Line6 productreeks die toch voor een POD X3 pleiten?

Je kent waarschijnlijk ook de echte CAE3+SE/Soldano preamps die gewoon erg goed klinken. Is de Axe-Fx echt een vergelijkbare preamp?
    Ik blijf het gevaarlijk vinden om t.o.v. jou een uitspraak te doen omtrent de Axe FX ik bedoel, je overweegt om van een buizenset af te stappen. Ik zal nooit mijn huidige buizensetup verkopen t.g.v. de Axe FX. Je mag een X99 of een CAE preamp met een goede buizen eindtrap dan ook niet vergelijken met een AxeFx.
    De vergelijking tussen Line 6 en AxeFX hoef je niet eens over na te denken, Line 6 is geen partij voor de Axe.
    MAAR!!! Het ding is wel onnavolgbaar goed. De axefx vereist edoch een heel andere denkwijze en ik weet niet of dat jouw ding is. Waar gebruik je het voor, wat zoek je? Wil je een top sound EN ballen op de buhne, ga voor een traditionele buizensetup. Zoek je flexibiliteit, dezelfde top sound EN ben je bereid om ballen in te leveren ten faveure van compleetheid, een goede sound over de PA en waanzinnige recording mogelijkheden, ga voor een axe FX. Indien mogelijk, zou ik niet willen kiezen. Ik heb allebei en kan geen van beide missen.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Da's wel meteen een héle nette uitleg morris . Axe heeft veel makkelijkere 'feed thru' (naar PA en recording enzo) mogelijkheden dan buizen. Ik heb laatst een beetje zitten pielen met opnames (buizen) met een microfoon, maar dat is echt enórm variabel. Ik vind het heel erg interessant dus ga zeker nog niet stoppen, maar het kost wel erg veel tijd om je goede sound te vinden. Met de Axe is het gewoon inprikken en klaar.

Kan ik zeggen dat de Axe FX handig wordt bij gebruik van effecten en veel verschillende sounds, maar bij gebruik van slechts een paar soundsettings (denk aan clean, crunch en lead) en zonder effecten wellicht een beetje teveel luxe heeft? (afgezien van het opnemen dus)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Kan ik zeggen dat de Axe FX handig wordt bij gebruik van effecten en veel verschillende sounds, maar bij gebruik van slechts een paar soundsettings (denk aan clean, crunch en lead) en zonder effecten wellicht een beetje teveel luxe heeft? (afgezien van het opnemen dus)
    Volgens mij is dat een zeer juiste conclusie
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prinspatrick Bekijk bericht
    Volgens mij is dat een zeer juiste conclusie
    En dan kan ik er gelijk aan verbinden dat de Axe FX voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft: Ik ben verliefd op het geluid van m'n buizen, vind opnemen met microfoon machtig interessant en vind het tweaken van patches waarbij ik preamp en fx combineer een fijne tijdsbesteding.
    Ik zou overigens best een keer een Axe FX willen proberen, hoor, en voor het tweaken lijkt 'ie me zeker gaaf xD.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    En dan kan ik er gelijk aan verbinden dat de Axe FX voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft: Ik ben verliefd op het geluid van m'n buizen, vind opnemen met microfoon machtig interessant en vind het tweaken van patches waarbij ik preamp en fx combineer een fijne tijdsbesteding.
    Ik zou overigens best een keer een Axe FX willen proberen, hoor, en voor het tweaken lijkt 'ie me zeker gaaf xD.
    Ik houd van retorische vragen

Je hebt helemaal gelijk, nooit je favoriete buizensetup wegdoen voor een AxeFX. Je moet er echt een toepassing voor hebben. Bij mij is dat opname en een supercompacte direct-to-FOH toepassing met in ear systeem.

Het wordt wat anders als je er een (gitaar) eindtrap + (gitaar) boxen bij gaat gebruiken. Dan durf ik de stelling wel aan dat dat beter kan klinken dan een beperkte entry level pre-en poweramp. Maar een vergelijking met een top of the bill pre-en power amp wordt lastig.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ik houd van retorische vragen

Je hebt helemaal gelijk, nooit je favoriete buizensetup wegdoen voor een AxeFX. Je moet er echt een toepassing voor hebben. Bij mij is dat opname en een supercompacte direct-to-FOH toepassing met in ear systeem.

Het wordt wat anders als je er een (gitaar) eindtrap + (gitaar) boxen bij gaat gebruiken. Dan durf ik de stelling wel aan dat dat beter kan klinken dan een beperkte entry level pre-en poweramp. Maar een vergelijking met een top of the bill pre-en power amp wordt lastig.

Morris
    Daar ben ik het volledig mee eens!
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten