Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 85 EersteEerste ... 1927282930313979 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 842

Discussie: Over de moderatie

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Btw Mitch ik begrijp het volledig en ongezouten meningen, het liefst zonder enige kennis, is prachtig maar niet als mod.
    Dan kan je namelijk niet rechtvaardigen dat je een lid die dat doet en te ver gaat een waarschuwing of ban geeft.
    Je moet als mod idd geen uitspraken doen waar je een ander vrijwel gegarandeerd een berisping voor geeft.

Maar veel van dat soort "relletjes" om mod-opmerkingen gaan volgens mij ook over een scheve vergelijking. De mod zegt bijvoorbeeld iets (te) grofs, terwijl iemand anders een ban van een dag krijgt om een opmerking die misschien niet veel rotter lijkt. Alleen gaat er aan die ban of berisping soms al een week van zuigen, etteren en jennen vooraf, terwijl de mod zich verder doorgaans netjes gedraagt.

Dan stort men zich op het vergelijken van de twee druppels (die idd wel op elkaar lijken), maar vergeet dan te kijken naar de lege emmer naast de overlopende emmer.
    Context is everything.

Moderator

Standaard

Om een paar namen te noemen: van hoofd weten we dat hij aan de ene kant de meest gruwelijke onzin post, maar aan de andere kant ook heel zinnige en interesante discussie kan leveren. Dus van hoofd pik je al gauw wat meer dan van iemand die hier al schreeuwend binnenkomt. Het is fout en op geen enkele manier recht te praten, maar zo werkt het meestal.

FNaRK roept nog steeds om het overlijden van dames van lichte zeden, maar ook dat is een soort traditie en ritueel geworden, niet leuk, maar helaas is dat er in geslopen en niet meer weg te krijgen.

Als hier een jonge dame zich komt voorstellen als: hallo, ik ben Truusje en ik ben zestien jaar en ik speel sinds drie dagen gitaar, dan was het traditie voor sommigen om als eerste reactie te vragen: heb je grote tetten?

En het was uitgerekend hoofd die daar in zijn mod periode de stop op zette. Ik denk dat we een goed forum hebben en ik ben er nog altijd trots op, maar ik vind dat de verregaande ongemanierdheid die er soms is er definitief uit moet. Verschil van mening zal er altijd blijven en dat is ook goed, maar brute ongemanierdheid en beledigen, daar kan ik niet tegen en met mij nog velen meer.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik zeg ook niet dat jij hakt, dat houd ik expres open
    Ach ja, we halen eruit wat we eruit wíllen halen natuurlijk

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Om een paar namen te noemen: van hoofd weten we dat hij aan de ene kant de meest gruwelijke onzin post, maar aan de andere kant ook heel zinnige en interesante discussie kan leveren. Dus van hoofd pik je al gauw wat meer dan van iemand die hier al schreeuwend binnenkomt. Het is fout en op geen enkele manier recht te praten, maar zo werkt het meestal.

FNaRK roept nog steeds om het overlijden van dames van lichte zeden, maar ook dat is een soort traditie en ritueel geworden, niet leuk, maar helaas is dat er in geslopen en niet meer weg te krijgen.

Als hier een jonge dame zich komt voorstellen als: hallo, ik ben Truusje en ik ben zestien jaar en ik speel sinds drie dagen gitaar, dan was het traditie voor sommigen om als eerste reactie te vragen: heb je grote tetten?

En het was uitgerekend hoofd die daar in zijn mod periode de stop op zette. Ik denk dat we een goed forum hebben en ik ben er nog altijd trots op, maar ik vind dat de verregaande ongemanierdheid die er soms is er definitief uit moet. Verschil van mening zal er altijd blijven en dat is ook goed, maar brute ongemanierdheid en beledigen, daar kan ik niet tegen en met mij nog velen meer.
    En denk jij dat dat geloofwaardig en oprecht overkomt op anderen ?
    Op mij kwam het achterbaks en laf over, zelf jaren die dingen doen en op het moment dat je mod bent er iets van denken te mogen zeggen.

Standaard

Psychotisch, zielig en weet ik het wat al niet meer dat ik me ben, verslaafd ook vooral, hier kom ik toch nog even op terug. Het forum ansicht interesseert me geen reet, maar de beeldvorming moet nu gewoon eindelijk eens ophouden.

Ik wil dit wel eens even goed recht zetten, vooral ook omdat drap/pard mijn naam noemt. Jeroen, want dat is zijn echte naam, is jarenlang een goed forumlid geweest en een goede discussiepartner. Hij is zelfs gevraagd om moderator te worden, wat hij niet ambieerde. I heb tijdens de eerste meeting bij Ned Muziek nog leuk met hem staan praten en ik heb nooit een hekel aan hem gehad en dat heb ik nog steeds niet.

Maar ergens ging het fout met hem en hij werd steeds zuurder, botste met mensen en op een gegeven moment hielden drie mensen vrij kort achter elkaar hem een spiegel voor. Dat was confronterend en hij reageerde met de mededeling dat hij beter maar weg kon blijven, wat hij ook direct in praktijk bracht. Niemand reageerde er op en het leek of hij werd uitgekotst.

Iedere dag kwam hij 'smorgens en 'savonds op het forum om te kijken of hij werd gemist, maar na een maand of zo had nog niemand iets gepost van 'waar is drap?' en laten we eerlijk zijn, als je zo lang met mensen omgaat op een forum en na een aantal weken mist niemand je, dat is niet grappig meer.

En toen begon Jeroen niet zijn posts selectief te verwijderen omdat zoals hij zegt daar informatie in stond die hij achteraf betreurde, hij begon systematisch alles te verwijderen. En ik was de eerste die dat merkte en omdat zulks op geen enkel forum wordt toegestaan kon ik niets anders dan hem preventief te bannen.

Ik heb hem toen via email uitgelegd dat het beslist niet was omdat ik hem niet zou mogebn oid, maar dat het de enige mogelijkheid was om te voorkomen dat hij alles zou wieden. Van zijn onderonsje met Ido was mij op dat moment niets bekend.

Hij reageerde zeer boos en begreep het niet en begrijpt het nog steeds niet. Ik heb absoluut niets tegen Jeroen, maar een forum verminken kan gewoon niet. Als een andere mod zijn wieden had bemerkt had die precies hetzelfde gedaan en dan had hij of zij het lul geweest.

Ik hoop dat hij weer zal worden zoals we hem een jaar of wat geleden hebben gekend, nu zit hij behoorlijk in de knoop en ik hoop dat hij dat binnenkort achter hem kan laten. Ik ben geen psycholoog en dit forum is geen hulpverlenende instelling.

Jeroen kan dit als gast lezen en als hij nou eens goed nadenkt en een tijdje dit forum links laat liggen, en weer tot zichzelf is gekomen, zal hij inzien dat het aan hemzelf te wijten is dat het zo is gelopen.

Verder denk ik dat we het boek moeten sluiten en het er niet meer over moeten hebben.
    Aldus Han S.

Nu heb ik inmiddels zowat een week terug dezelfde man een mail gestuurd, met het verzoek hier nu eens mee op te houden. Ik heb hem zelfs aangeboden dit uit te praten, buiten fora, mail, etc. om, om wellicht de strijdbijl te begraven en toch wat dingen recht te zetten. Tot op heden heeft Han S niet gereageerd. Ik heb Han uitgelegd dat dit een openbaar forum is, waar bovendien leden zitten die ik in het echt ook ken. Dan kan men zich wel afvragen waar ik me druk om maak, maar het schaadt mij in die zin. Een forum als dit is helaas niet zo anoniem als dat het lijkt, wat in het verleden ook bleek (wie kent die lul van Meibergen nog).

Ik heb Han ook in het verleden al meermaals uitgelegd wat WEL de reden was waarom ik destijds, wat betreft het drap gebeuren, er de stekker uit heb getrokken. Ook heb ik meermaals uitgelegd waarom ik m'n posts ben gaan verwijderen en daar kwam het woord rancune toch echt niet in voor, noch probeerde ik de boel te saboteren. Het ligt ook helemaal niet zo complex als dat wordt voorgedaan, maar op straffe van het weghalen van posts, wat destijds ook gebeurde, ga ik er hier niet verder meer op in. Het had absoluut te maken met het ingrijpen en vooral het verdedigen van moderators, laat ik het daar uit fatsoen maar bij houden. Ook ben ik het nooit eens geweest hoe Eef destijds behandeld is, ondanks dat ze aangaf dat het te ver ging, waar bepaalde moderators gewoon aan mee hebben gedaan. Of men het daar nu wel of niet mee eens is, het zal me worst zijn. Daar zijn ook helemaal niet zoveel pm's aan versleten als dat wordt voorgedaan en al zeker niet over een periode van een jaar. Bovendien is er verdomd weinig gedaan met pm's. Maar spiegeltjes die me voor zouden zijn gehouden, helaas Han, zo heb ik het toch echt niet ervaren.

Ook moet ik meermaals lezen dat ik in de knoop zit met mezelf. Ik vind het knap, gezien ik het zelf niet eens weet. Ik maak elke week ruim 40 uur bij m'n werkgever, die overigens vrij recent nog heeft aangegeven me graag te willen houden. Ik heb een redelijk sociaal leven en speel bovendien met regelmaat in bandjes. Hoe groot zou dan de kans zijn dat ik 'in de knoop zit met mezelf'? Dat moet Han me toch eens gaan uitleggen. Als je dit soort dingen ook maar vaak genoeg herhaalt, dan gaan mensen het vanzelf geloven. En dat is ook gelukt, mensen zijn het werkelijk gaan geloven. Nou heb ik, heel gek, ook nog een stukje eigenwaarde en vind het dan op z'n minst niet altijd even plezierig om dit soort dingen te lezen. Apart he?

En Bert, ach... Ik heb Bert altijd een aardige kerel gevonden, daar is ook verder niks aan veranderd, maar de opmerkingen die hij hier soms uitblaat, ach... Ik zou psychotisch zijn, aldus Bert. Daar hebben ze in m'n directe omgeving nog weinig van gemerkt en ook ik ben me er niet van op de hoogte. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit mensen voor van alles en nog wat heb uitgemaakt, wat Bert toch echt niet kan zeggen. Wel verwoord ik me soms redelijk direkt, licht uitgedrukt, en dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Overigens heb ik de opmerkingen van Bert, als ie weer eens vuurrood aanliep, meermaals goed gepraat zien worden door collega moderators. Dat was nou eenmaal dat harde Rotterdamse, of niet Han? Bovendien waren moderators ook maar mensen, nog zo'n mooie dooddoener. Dat geldt dan kennelijk meer voor moderators, dan voor forumgebruikers.

Ik zou ook verslaafd zijn en wekelijks nieuwe accounts aanmaken. Nou ben ik heel benieuwd hoeveel dat er waren en met hoeveel ik ooit gepost heb en hoeveel ik er heb gebruikt om na een ban en een virtuele doodschop na, te pm'en. Dan zie je toch ineens een ander beeld. Wederom, beeldvorming.

Nou is Han zo vreselijk trost op een vooral open en transparant forum, maar gaf ie niet thuis toen ik vroeg toch wat dingen recht te zetten en 's op te houden met de zelfverzonnen aannames voor waarheid te posten, of gerust een mail van mij hier te posten, waar het één en ander wel in de juiste proporties stond. Ik snap dat wel, dat zou Han er niet geloofwaardiger op maken. Dan nog liever iemand de grond in boren, zolang het eigen padje maar schoon blijft.

Ik vind overigens niet dat moderators het verschrikkelijk slecht doen. Ik vind wel dat bepaalde moderators wel 's mogen nadenken over bepaalde opmerkingen, die ook gevolgen hebben voor mensen buiten het forum. Dat wordt immers ook verlangd van forumleden. Ook het naschoppen na een ban, terwijl iemand zich totaal niet meer kan verdedigen, wellicht eerst 's nadenken voor je zoiets doet en niet gelijk wijzen naar een ander, hoe fout dat die het wel niet doet, om daar dan je eigen gedrag mee te vergoelijken. Houdt dit op, dan zul je mij, een vermeende verslaving ten spijt, niet meer op terug zien komen en niet meer zien posten.

En nu weer gauw een ban d'r op.
    Laatst gewijzigd door drap01; 12 april 2009 om 08:50

Senior Member

chicken

Dude! Ik ken je absoluut niet, en heb je nooit meegemaakt toen je fulltime lid was, maar dit begint behoorlijk vervelend te worden. Óf je wordt weer lid en gaat deelnemen aan het forum, óf je laat het forum voor wat het is en komt hier niet meer.
    De mensen die jou (en de hele geschiedenis) niet kennen boeit het niet wat er tussen jou en anderen is gebeurt. De mensen die je wel kennen kennen het verhaal ook wel.
    Hier willen we in elk geval discussiëren over de manier waarop er op dit moment (!) gemodereerd wordt, en wat mij betreft laten we dit gedeelte uit het verleden voorgoed rusten, in elk geval en public.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap01 Bekijk bericht
    Prima, kan hoor.

EDIT: het is voor elkaar.

Senior Member

Standaard

Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door drap01

Prima, kan hoor.

...en dit bedoelde jeroen nu...
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Ik vind het maar ingewikkeld en weet ook niet wat er allemaal precies speelt. Ik weet wel dat ik de replies in dit topic van Han S en Bert K behoorlijk slap vind en de kritiek daarop helemaal niet zo gek.

Bert K heeft wat mij betreft regelmatig een te grote bek, ook als forumlid. Of je het nu leuk vindt of niet, je hebt hier een funktie en het lijkt mij toch niet zo moeilijk om je taalgebruik daarop aan te passen. Voor mij zou dat inherent zijn aan zo'n funktie en dat moet toch ook vol te houden zijn tenzij je aan een soort van Tourette lijdt.

Beide heren gaan niet of nauwelijks in op de inhoud van de kritiek, al denken ze zelf blijkbaar van wel. Han vindt blijkens zijn laatste posts dat zijn verdiensten als gewoon lid hem vrijpleiten als mod, waarbij ik wel moet aantekenen dat ik niet precies begrijp waar hij van wordt beschuldigd.

De door een deel van de mods gebruikte dooddoeners vind ik ronduit belachelijk:
    - als het je niet bevalt rot je maar op (je mag dus geen kritiek hebben want dan moet je weg?)
    - we zijn maar mensen (duh)
    - we doen het gratis (eigen keuze, wil nog steeds niet zeggen dat je zo met kritiek om hoeft te gaan)
    - doe het dan zelf (pff, kinderachtig terugspelen van kritiek)
    - etc. erg grappig vond ik Bassbitch met haar vraag of we jullie dan niet gewoon kunnen vertrouwen... dat zou misschien wel kunnen maar als mensen ergens problemen mee hebben dan wordt dat toch anders en zul je daarmee moeten dealen. Tenzij je al die mensen wilt afdoen als pathetische, zielige ruziezoekers, natuurlijk

Ten slotte wil ik nog opmerken dat ik al eerder heb aangeven dat er hier in mijn ogen met twee maten gemeten wordt, bepaalde dieren zijn net wat meer gelijk dan andere dieren. Ik persoonlijk denk dat een groot deel van de problemen daaruit voortkomen. En je kunt mijn kritiek ook wel proberen te ontkrachten door ontkenning, bagatellisering, terugspelen, ridiculiseren, stigmatisatie, intimidatie of wat voor oneigenlijke techniek dan ook maar daarmee los je dus niets op.

Just my two cents..
    Laatst gewijzigd door Rinze; 12 april 2009 om 10:59
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

Standaard

Heb je een concreet voorbeeld van het met twee maten meten voor me Rinze, ik hoor dat vaak en wil er graag van leren, maar kan dat niet als ik er een slecht beeld bij heb wanneer dat gebeurd.

Graag zou ik ook eens een overzichtje willen hebben van de belangrijkste verbeterpunten voor de moderators, inclusief eventueel een aanpak voor die verbetering.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten