Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 85 EersteEerste ... 1826272829303878 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 842

Discussie: Over de moderatie

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door artnaz Bekijk bericht
    Wat ik me trouwens afvroeg Mitch, die twee muzieknoten die je als pictogram bij al je berichten hebt... Doe je dat elke keer handmatig, of kunnen mods dat als standaard instellen?

Want volgens mij heb je het nog nooit vergeten!
    Handmatig! Ik vind het een veel leuker teken dan die eeuwige yin-yang. Alsof daar ooit iemand rustiger van is geworden op dit forum
    En als er aanleiding toe is ook wel eens het lampje zoals hendrix2 zegt, of het glas bier...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaboemba Bekijk bericht
    Hmm lastig, ik vind dat je als mod je zo min mogelijk over leden moet uitlaten, althans als daar geen aanleiding toe is.
    En vooral niet in jouw eigen subforum, of het moet om mod zaken gaan uiteraard.
    Eigenlijk zou dus een mod dat subforum moeten posten waar hij zelf het minst in zou posten.
    Je mening over leden geven, sja, da's wel wat ik deed. Dat kan misschien wat minder inderdaad. Maar goed, die vrijdagmiddag hè...
    Je punt: plaats een mod waar hij het minste lult zit wat in, maar daar kleeft wel het nadeel aan dat pimmetje al aanhaalt. In Effecten, toch eigenlijk mijn 'main' subforum, zul je me vaak zien posten maar toch zelden niet serieus. Plus ik lees daar vrijwel alles, wat altijd een voordeel is. Ik kan me vergissen, maar volgens mij reageer ik daar vrijwel zonder uitzondering inhoudelijk of als mod.
    In Elektrische Gitaren, Moderne Versterkers of Off Topic word ik dan echter toch met enige regelmaat 'terecht gewezen' als ik eens een geintje maak 'omdat dat niet kan als mod'. Dat vind ik dan weer te ver gaan, al snap ik wel waar het vandaan komt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Banned

Standaard

Tja het grootste probleem zit in off-topic, damn laat ik daar nu net het meest posten, en het zou heel mooi zijn als je juist daar mods voor kan vinden die het absoluut niet interessant vinden om daar te posten.
    Overigens vind ik dat Mith en Bassbitch het daar prima doen, Bert en Han hebben te veel de drang om daar hun mening naar voren te brengen.
    Maar als je je ze nu al zou vinden dan nog gaat zo'n omslag erg lastig worden en mogelijk niet eens meer werken.
    Ik denk dat er wel een oplossing is, en dat is een chat.
    In de chat gingen we regelmatig te keer en nee dat was niet altijd even netjes maar het was altijd tijdelijk (in de zin dat niemand het na kan lezen) en op een gegeven moment waren we behoorlijk zelf zelf sturend.
    Het zou een boel meuk uit off-topic halen en je kan een chat zelfs zonder mods doen.

Btw Mitch ik begrijp het volledig en ongezouten meningen, het liefst zonder enige kennis, is prachtig maar niet als mod.
    Dan kan je namelijk niet rechtvaardigen dat je een lid die dat doet en te ver gaat een waarschuwing of ban geeft.

Moderator

Music

Ik zit nu meteen even kritisch naar mijn post te kijken maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik iemand een berisping of waarschuwing zou uitdelen als die een ander een aandachtshoer zou noemen, maar het zit wel op het randje.
    Aandachtsprostituee is dan ook een stuk beschaafder

Moderator

Standaard

Ik heb het allemaal gevolgd en vannacht heb ik een paar uur wakker gelegen en er over nagedacht. Moderators zijn geen robots die alles perfect doen, maar mensen met gevoel en emotie. Als wij fouten maken en we worden daar op een behoorlijke manier op gewezen is er niets aan de hand en ik ben er van overtuigd dat elke mod dan zal toegeven dat hij fout zat.

Off Topic is van oorsprong een heel apart forum en niet makkelijk om te modereren. Ik ben hier door Maisy naartoe gehaald, zij is hier ook niet meer te vinden op een enkele keer na en ik snapte er geen reet van hoe het daar werkte. Na enige tijd werd ik gevraagd voor mod en ik wilde dat helemaal niet. Maar het vragen duurde voort en ik besloot om het te proberen. (ik ga nu even over mezelf lullen) Als je gaat zoeken kun je zien dat ik daar heel wat topics heb gestart, waarvan het merendeel heel wat pagina's interessante discussie hebben opgeleverd. Er zitten dus heel veel mensen op gitaarnet die heel wat te vertellen hebben en er is heel veel kennis voorhanden. Persoonlijk heb ik vrij veel kennis van recording en live sound en ik help waar ik kan, geeft zo goed mogelijk advies en probeer mensen te behoeden voor miskopen. Die kennis is gratis en voor niets.

Als ik daarmee geen respect heb verdiend zal dat ongetwijfeld en helemaal aan mij liggen. Maar ik ben niet van plan om te veranderen of er mee te stoppen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Respect voor Han de gebruiker die vaak helpt in recording e.d.: ja en zulke mensen heeft dit forum ook nodig, maar dat wil niet zeggen dat men meteen respect heeft voor je handelen als moderator (in offtopic). Dat we bij moderators het 'gewone gebruiker zijn' en 'mod zijn' eigenlijk los van elkaar moeten zien is al geregeld benadrukt hier.

Moderator

Music

De logica: een goed lid=een slecht moderator zie ik nog niet helemaal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    De logica: een goed lid=een slecht moderator zie ik nog niet helemaal
    Nee, het is niet zo dat een goed lid automatisch een slechte mod is (dat staat ook nergens in mijn post, je wil even stoken, maar soit ()), maar het is m.i. ook niet zo dat een goed lid (met veel kennis, etc.) automatisch een goede mod is.

Moderator

Music

Dat beweert Han ook niet, maar hij hoopt natuurlijk wel op enig krediet. Wat er nu gebeurt is dat er voortdurend gehakt wordt alsof er geen context is. Da's dus iets anders dan alles maar goed vinden van een mod omdat -ie als lid zo tof is, maar enige context lijkt me iet vreemd. Lat ik het even zo zeggen: als een kersvers lid met iets van tien posts op zijn naam ineens begint te schelden dan denken we "wat een rare gozer" en die wordt snel aangsproken op zijn gedrag. Als iemand dat doet die je kent en je weet dat -ie eignelijk iets anders bedoelt, dan zul je er niet snel iets van zeggen. Dan heb ik het dus over leden onder elkaar hè, buiten mod breaks om. Van iemand die je kent pik je dan wel iets, maar niet alles. Je houdt normaal gesproken rekening met de rest.
    Dat er dan iemand een keer valt over een cynische uitspraak of iets dergelijks, daar kan ik inkomen, maar het zinloze gescheld of het doelloos wijzen naar bepaalde personen vind ik dan net een beetje te makkelijk.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat beweert Han ook niet, maar hij hoopt natuurlijk wel op enig krediet. Wat er nu gebeurt is dat er voortdurend gehakt wordt alsof er geen context is.
    Dat doe ik niet, sterker nog: ik geef 'm alsnog krediet in mijn post, maar prima dat je via mij je punt probeert duidelijk te maken.

Moderator

Music

Ik zeg ook niet dat jij hakt, dat houd ik expres open

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten