Ook ik heb hele kleine handen, maar in de loop der jaren ben ik bewust steeds zwaarder gaan spelen (hogere actie, dikkere snaren). Ik begrijp dat het nu aantrekkelijk lijkt om op zoek te gaan naar alternatieven, maar realiseer je je dan ook dat je op die manier een grote hoeveelheid gitaren (in de toekomst) uitsluit om aan te schaffen, terwijl daar voor jou, als je nu doorzet en leert om te gaan met de standaard Fender mensuur, misschien wel eens de ideale gitaar tussen zou kunnen zitten. Het duurt jaren voor je daar achter bent.
Ik ken gitaristen met hele grote handen die het prettigst spelen op gitaren met dunne, smalle halsjes. Maar ik ken net zoveel gitaristen met hele kleine handjes die zich het meest thuis voelen op een gitaar met een hals als een boomstam. Het wil dus allemaal niet zoveel zeggen.
En natuurlijk, als je echt baat denkt te hebben bij het spelen op een short-scale gitaar met een slank halsje, dan moet je daar voor gaan. Maar ik zou het nog een jaartje of wat geven. De kans is groot dat je er tegen die tijd heel anders tegenaan kijkt.![]()
Favorieten/bladwijzers