Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 124

Discussie: Leuke Boss pedalen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    waarom inderdaad alleen Boss, voor 't zelfde geld heb je bij 'De Concurrent' ook hele lekkere dingen, voorbeeld:

OD-1/OD-3/SD-1/BD-2 (verschillen subtiel van elkaar, maar vooral de SD-1 is zo'n 'sleeper' niet echt gehyped maar wel erg bruikbaar voor velen..): Bad Monkey doet dingen die ze alle 4 wel apart doen, maar de BM doet 't gewoon even net iets flexibeler van gritty boost tot over-the-top lead..
    Helemaal mee eens, een bad monkey doet het allemaal voor een fractie van de prijs.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

HM2 is het enige boss pedaal wat ik gebruik, erg vet! (wel in combi met een MeatBox voor de dikte)
    maarja er zijn zoveel andere merken, bijv. de Ibanez tonelok serie...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Staat op dit moment een Boss CE-2 op marktplaats en een Boss DM3 misschien is het wat voor je!?

( de advertenties zijn niet van mij! )
    ----

// City Of Life //

Standaard

Bedankt allemaal!

het rijtje aangeraden boss pedaaaltjes is nu:

HM-2
    OD-1
    OD-2
    BD-2
    SD-1
    SD-2
    DS-1
    ML-2
    MD-2

ondertussen heb ik al gevonden:

SD-1
    OS-2
    MT-2

De rest moet ik nog tegen komen... Ik heb wat lopen bieden en lopen mailen en het wachten is op de reacties. Een aantal boden zijn zonder mailtje verwijderd en de mensen die wel de moeite deden om even terug te mailen hebben hun pedaal verkocht...

Ik hoop nog wat dingen zoals fligtcases te verkopen of in te ruilen en snel meer pedalen te hebben...

mochten er mensen nog eits kunnen zeggen over de phasers, chorussen, shifters, delays en tremolo's hoor ik het graag! b
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht

Ik hoop nog wat dingen zoals fligtcases te verkopen of in te ruilen en snel meer pedalen te hebben...

mochten er mensen nog eits kunnen zeggen over de phasers, chorussen, shifters, delays en tremolo's hoor ik het graag! b
    BD-2 wordt ook erg vaak aangeboden hoor

qua Phasers, Chorussen, shifts, delay's en tremolo's zou je kunnen denken aan:
    PH-1, PH-2 (erg 'anders' dan de MXR-neefjes, naar het schijnt)
    CE-2 en CE-3 (CE-5 is ook wel geinig, maar vooral de -2 vond ik ge-wel-dig leuk)
    shifts:
    PS-3 (hebbie ook delay derin), of PS-5 (erg bruikbaar voor harmony, pitch shift, whammy effecten)
    delays: de delay-to-end-all delay's (voor mij, volgens mij al meer dan 12 jaar) de DD-5 ! (stond 1 op gitaarmarkt..!), of de DD-6/7 (of de -3 en de -2..)
    tremolo's: de TR-2 doet wat 'ie moet doen (misschien beetje volume drop, maar daar is zo'n c4-mod voor.. is overigens niet bij elke TR-2 storend/aanwezig..)

andere gekke dingen: de T-wah (komt laatste tijd vaak langs op MP), of de AW-3 autowah, misschien zelfs de SYB-3 bass synth

of ook te gek, die nieuwe FZ-5 fuzz (Arbiter Fuzzface én Octavia octave fuzz in 1 pedaal; Satisfaction/Purple Haze)

All-Boss (als we niet gaan werken met de 4 + 4 (drive + varia) opstelling) board dat je van vrijwel 'alles' kan voorzien:

mijn keuze:
    PH-2->SD-1-> BD-2->ML2,
    CE-2->TR-2->DD-5->RC-2

mijn 'gekke keuze' (tha funk):
    TW-1->PH-2->SD-1->BD-2
    ML-2>CE-2->DD-5->RC-2

'vintage keus'
    PH-2->SD-1->BD-2->FZ-5
    CE-2->TR-2->DD-5/DM-2/3->RC-2

of (minder metal)
    PH-2->SD-1->BD-2->CE-2
    TR-2->DD-5/3->PS-5/-3->RC-2
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/215532411

die gast verkoopt een paar leuke.

Qua OD pedalen van Boss is de OD-3 zonder meer ECHT goed, al stock!
    En na wat modding (voor meer bas) zijn de SD-2 en SD-1 ook leuk. Die SD-2 kan je heel 'tube-like' laten worden. Verder vond ik de nieuwe DN-2 (Dynadrive) wel grappig. Erg touch-responsive, maar mist ook een beetje laag en complexiteit.

Qua chorus kun je de CE-2 blind kopen, en qua delay de DD-2 of DD-3 en dan vervolgens met een analog-mod erbij (deteriorating repeats).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Oja, en koop ook ff het mod boek van Brian Wampler (als je die nog niet hebt). Daarmee kun je met hele simpele ingrepen de pedaaltjes nog gaver maken!

Edit: en ga voor de Japanse fabricaten!
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 3 januari 2009 om 15:52

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Edit: en ga voor de Japanse fabricaten!
    Het is leuk als je een tip geeft, maar geef er dan ook even meteen een motivatie bij...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Het is leuk als je een tip geeft, maar geef er dan ook even meteen een motivatie bij...
    De geruchten zijn dat toen Boss/Roland de productie naar Taiwan verhuisde er 'goedkopere' onderdelen gebruikt werden.

Ik heb zelf nooit Japan en Taiwan met elkaar vergeleken, maar je leest er vrij veel over op de Internets...

Junior Member

Standaard

Is zo'n slicer van boss niet een leuk freek pedaal voor je? Het pedaal heb ik zelf nog nooit gebruikt maar die demos op de site zijn wel vet.

http://www.bossus.com/gear/productde...?ProductId=959

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten