Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 85 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 842

Discussie: Over de moderatie

Moderator

Standaard

Die nul-lijn die je hier voorstelt, is praktisch niet haalbaar. Dan zou in principe iedere gear-review al onmogelijk worden.
    Daarom zullen we met iets minder harde richtlijnen, deels op basis van interpretatie, toch moeten proberen de spam van de werkelijke hulp en reviews te scheiden.

Daarvoor kan je bijvoorbeeld naar karakteristieke verschillen tussen een review en een reclameboodschap kijken. Daarnaast kan een bericht dat als reactie op een specifieke vraag komt geen spam zijn, terwijl hetzelfde bericht als het onuitgenodigd wordt gepost wel gemakkelijk spam kan zijn. Ook een uitzonderlijk goede of slechte ervaring bij een winkel moet je over kunnen posten, maar een algemeen verhaal over hoe goed of slecht een winkel is zonder dat 't uit een specifieke eigen ervaring (of die van een bandlid of zo) komt, valt onder spam of vete.

Spam blijft wat dat betreft een iets lastiger te vangen fenomeen. Ik ben met je eens dat een prachtige harde regel een boel duidelijkheid zou geven, maar zou niet weten waar ik met zo'n regel zou moeten beginnen. Zo'n nul-lijn is idd mooi en duidelijk, maar zoals ik aangaf, is dat bij spam juist geen optie.

Maar je hoeft je geen enorme zorgen te maken over dat een mod alles wat hij/zij eventueel als spam ziet zo maar wegruimt. Het is juist een onderwerp dat veelvuldig tussen de mods wordt besproken en over twijfelgevallen wordt flink gediscussieerd voordat er een uiteindelijke beslissing wordt genomen.

Senior Member

Standaard

[QUOTE]Maar je hoeft je geen enorme zorgen te maken over dat een mod alles wat hij/zij eventueel als spam ziet zo maar wegruimt. [QUOTE]Het is juist een onderwerp dat veelvuldig tussen de mods wordt besproken en over twijfelgevallen wordt flink gediscussieerd voordat er een uiteindelijke beslissing wordt genomen.

...Niet lullig of negatief bedoeld, maar neemt eerst de mod een actie en daarna wordt er pas over na gedacht..... een beetje de omgekeerde wereld toch?
    Het is juist een onderwerp dat veelvuldig tussen de mods wordt besproken en over twijfelgevallen wordt flink gediscussieerd voordat er een uiteindelijke beslissing wordt genomen.
    Nogmaals: Puur ter discussie....niemand afvallig!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Standaard

Wegens overlap topic "do's en don'ts" samengevoegd met algemeen moderatie-topic.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    [...Niet lullig of negatief bedoeld, maar neemt eerst de mod een actie en daarna wordt er pas over na gedacht..... een beetje de omgekeerde wereld toch?

Nogmaals: Puur ter discussie....niemand afvallig!
    Nee hoor, zo werkt het niet. Als een mod twijfelt, dan komt er eerst discussie in het modforum. Als hij niet twijfelt, zoals bij spam-bots, komt hij natuurlijk meteen in actie.
    En als er meningsverschil is, dan spreekt een andere mod hem aan in het modforum.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Senior Member

Standaard

Nee hoor, zo werkt het niet. Als een mod twijfelt, dan komt er eerst discussie in het modforum. Als hij niet twijfelt, zoals bij spam-bots, komt hij natuurlijk meteen in actie.
    En als er meningsverschil is, dan spreekt een andere mod hem aan in het modforum.

Duidelijk.... no further questions...
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Moderator

Music

"Meten met twee maten", pffff... als ik ergens wel jeuk van krijg is dat het wel. Deel ik dus even eerlijk mijn gedachten hè? Zoals pimmetje al duidelijk uiteenzet: je kan met spam onmogelijk een keiharde lijn volgen want dan mag je nergens meer melding van maken, is alles spam.
    "Meten met twee maten" wordt als argument ook uitsluitend gebruikt door mensen van wie iets gesloten of gemodereerd is, heel typisch
    Voor de goede orde (en om ook maar eens een klein tipje van het besloten moderatorforum op te lichten): ik was persoonlijk tegen het sluiten van je topic. Er ontstaat n.a.v. een topic als dat van jou een discussie over de regels en hoe ze toe te passen. Ik was het bijvoorbeeld met je eens dat het slecht te verkopen is dat er wel een topic in het subforum Sites is over Thomann en Soundslive terwijl een topic over een Nederlands bedrijf gesloten wordt. Tegenargumenten waren o.a. dat het een verschil maakt of er een vraag testeld wordt over een winkel en dat iemand domweg de winkel aanprijst zonder verdere toevoeging. Of dat er niet duidelijk was of de topic starter een directe relatie had met de winkel. Ik noem zo maar even een paar voorbeelden, om duidelijk te maken dat er duidelijk gewikt en gewogen wordt en dat er niet zo maar lukraak beleid gevoerd wordt. De discussie loopt overigens nog, net als hier. Kijk gewoon nog eens kritisch naar je post en bedenk dan of dat een melding is van een site, een aanprijzing van een winkel of dat je een vraag stelt. Kom dan weer eens met een vervolg van de discussie, want dit is een belangrijk punt!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik was het bijvoorbeeld met je eens dat het slecht te verkopen is dat er wel een topic in het subforum Sites is over Thomann en Soundslive terwijl een topic over een Nederlands bedrijf gesloten wordt...
    Ik zie dat de startvraag over Thomann/Soundslive niet zozeer een aanprijzen van de winkel/site is maar eerder een vraag naar "hoe werk het kopen via internet", terwijl de 'nederlandse' topic enkel gaat over het "aanprijzen van de site". Wat raar is want de Nederlandse site is helemaal niet zo bijzonder (ik bedoel web-site technisch).

Moderator

Music

Exact, dat was dus ook een heel goed tegenargument waar ik niets tegenin te brengen had. Maar dat soort goed afgewogen oordelen worden altijd makkelijk afgedaan met "meten met twee maten"
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Een kleine suggestie over de moderators: bij het openen van dit topic heb ik eraan gedacht om toestemming te vragen aan een modje voor het openen, maar 1 ding hield mee een beetje tegen: het is me niet duidelijk wie er hier mod is, en wie welk soort mod. Is er een hoofdmoderator? Zijn er mods die enkel modrechten hebben in bepaalde subfora?
    Ik ben actief op meerdere fora, en op andere fora is het veel duidelijker: mods hebben een andere kleur van naam (en verschillende soorten mods hebben verschillende kleuren) of andere kleur sterretjes en er staat het soort mod onder hun naam.
    Ook in de regels kon ik geen namen van mods vinden, tenzij ik er overheen heb gekeken?
    Vandaar de suggestie om de mods een andere kleur te geven, zo valt het meteen op wie mod is en wie niet

Senior Member

Standaard

Als je naar een subforum gaat, dan staan de moderators onderin genoemd. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook staan er bij de (ex)moderators andere titels onder hun naam, die krijg je volgens mij ook niet zo maar geregeld als gewoon lid. Daarvoor moet je tenminste bij drie moderators en Ido zelf op hun verjaardag zijn geweest

Laatst gewijzigd door zjanke; 28 december 2008 om 00:07
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten