Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Mja, Youtube ... Als ik youtube zou geloven zou ik de 2e Nocki worden: heb tientallen amps beluisted die op youtube helemaal mijn sound hadden, daarna getest en allemaal laten staan. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn budget drastisch omlaag geschroefd en gaan zoeken wat het beste is wat ik daarvoor kon kopen: Een Rivera dus.

Test die K Tré is bij Max Guitars (je woont er vlakbij dacht ik?), ben ook wel benieuwd.

btw: kan op mn werk geen youtube kijken, zal t straks thuis eens beluisteren.
    rivera... tja is te proberen. het merk staat me om een of andere reden tegen, maar ik ga t proberen.

qua sounds mag je ongeveer denken aan led zep, thin lizzy, the darkness, queen, iron maiden, tony iommi (op de plaat Fused met Hughes, anders vidn ik m niet te pruimen), zakk wylde, maar ook weer los lonely boys, SRV, johnny A...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    qua high gain is dit het precies:

http://nl.youtube.com/watch?v=m8iOwtprvEk
    Lastig om uit dit filmpje de gitaar sound te halen, je hoort veel basgitaar.
    In het laatste akkoord is wel goed te horen dat de distortion goed verzadigd is, geen open sound imo.
    Ik heb even een KR100 gehad, die had een hele open gainstructuur, grove korrels zegmaar. Echt een superamp die erg veel sound kan produceren, wel wat lastiger om af te stellen dan de gemiddelde Marshall of ENGL. (heb inmiddels al een hele lange reatie met mn Powerball en geen lef/zin/geld/tijd/moeite om vreemd te gaan bij een andere amp )

Wat wilde ik ookalweer zeggen... Probeer es iets van Rivera, zeker als max om de hoek zit.

Mss een loze opmerking omdat ik m zelf nog niet geprobeerd heb (zie bovenstaande reden), maar over die nieuwe 5150 van fender hoor ik ook mooie verhalen.

Senior Member

Standaard

De roadking lijkt me niks voor jou, typische recto high gain en lang niet zo strak en gedefinieerd als een Mark IV.

Als ik jou was zou ik eens zeer goed kijken naar een Laney VH100.
    Marshall based maar erg goed clean en meer gain in huis.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    De roadking lijkt me niks voor jou, typische recto high gain en lang niet zo strak en gedefinieerd als een Mark IV.

Als ik jou was zou ik eens zeer goed kijken naar een Laney VH100.
    Marshall based maar erg goed clean en meer gain in huis.

laney??? is een beetje voor m'n gevoel een poor man's marshall. ik zit meer te kijken in het hogere segment. de mk4 valt af, omdat het tweede kanaal echt junk is, en het derde kanaal alleen lekker is. het clean is imho veel te laf...(ik denk, ik zeg 't maar voor jullie alsnog de mk4 aanraden ).

Senior Member

Standaard

ENGL Savage 120 is wat mij betreft echt pure bagger, ik moet er wel bijzeggen dat ENGL mij over het algemeen niet kan bekoren. Maar de savage had wat mij betreft veel te weinig ballen in de hogere gain settings (ik speelde over een bogner cab, dus daar lag het ook niet aan) Ook vond ik de amp zeer ongebruiksvriendelijk, daarnaast vond ik de clean ook niet echt om over naar huis te schrijven, veel te plat geluid, this just doesn't do it for me. Ik zou zeggen, zeker even proberen, maar ik vond het echt 3x niks.

Standaard

Als ik naar die Iommi clip luister dan is strak niet een woord dat in me op komt, vrij losjes in het laag. En aangezien meneer Iommi op laney's speelt lijkt me een laney niet heel gek om eens te testen..
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

@jimidylan:

dat is eigenlijk wel wat ik altijd wel hoor over engl in 't algemeen (als in de zin van, horen als ikerop speel). volgens mij is dat het engl-karakter...

@interssanter: het is zeker los in het laag. het is gewoon een lompe sound, van iommi. maar daarnaast luister ik ook wel circus maximus, en dat is weer superstrak, in alle regionen.

ik zit steeds meer te kijken naar de supernova... wat zijn jullie meningen daarover? de VHT is een te gekke amp (de sig:x) maar die is iets te beperkt qua gain en qua overall voicing van kanalen; ze klinken allemaal iets teveel 'hetzeflde' met verschillende niveaus van gain, terwijl ik juist diverse sounds wil (mijn crunch moet niet dezelfde voicing krijgen als mijn high gain).

Senior Member

Standaard

@jimidylan:

dat is eigenlijk wel wat ik altijd wel hoor over engl in 't algemeen (als in de zin van, horen als ikerop speel). volgens mij is dat het engl-karakter...
    Dan zijn we het eens daarover

@
    ik zit steeds meer te kijken naar de supernova... wat zijn jullie meningen daarover? de VHT is een te gekke amp (de sig:x) maar die is iets te beperkt qua gain en qua overall voicing van kanalen; ze klinken allemaal iets teveel 'hetzeflde' met verschillende niveaus van gain, terwijl ik juist diverse sounds wil (mijn crunch moet niet dezelfde voicing krijgen als mijn high gain).
    VHT heeft inderdaad zwaar goeie amps, maar als je het probleem wat je hierboven verteld hebt, zal dat gewoon simpelweg niet op te lossen zijn, en klinkt dat in mijn oren alsof je dan te veel beperkt zal worden in jouw spel. Ja ik blijf zeggen, en dat is niet omdat ik hem zelf heb, JVM410. Heel veel verschillende geluiden, veel ballen, goeie clean, veelzijdig en gebruikersvriendelijk (dat laatste telt ook echt wel!)

Als je daar toch niet voor gaat, zou ik persoonlijk voor de Mesa Triple Rectifier gaan, vooral omdat dit gewoon echt een top-amp is, betrouwbaar, ook veel ballen, ook vrij veelzijdig en echt een goeie sound.

Standaard

Leuk zo'n zoektocht...
    Moet het perse een top zijn? Ik begreep dat je de Mesa Mark IV dus alleen kwa overdrive mooi vind? kwa crunch is het idd moeilijk vanwege het gedeelde mid en bass eq van de preamp.
    Een maat van me wou ook graag zware metal maar vondt het acdc gebeuren belangrijker... Hij heeft toen gekozen voor een Invader van ENGL. Het ACDC gebeueren doet ie toevallig bijzonder goed. Het clean daarintegen vind ik zelf niet bijzonder.
    je zou die nieuwe Egnater Tourmaster ook eens kunnen proberen als het echt een top moet zijn.
    Als het ook een rack mag zijn denk ik al gauw aan een CAE (ben ik helemaal verliefd op... ) of die Egnater M4 preamp.

succes!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

Grappig, had circus maximus nog nooit gehoord, eerste indruk: dream theater met iemand die wel kan zingen. Maar zijn sound leunt naar mijn mening ook wel op die van petrucci, en dat is toch wel moderne mesa sound, richting roadking. En een triple recto zal dat ook zeker kunnen, vriend van me had er laatst een te leen omdat zijn quad+50/50 combi in reparatie was, wat een druk! Het is mij persoonlijk te modern, hou toch meer van de mark sound, en die kunnen de broekspijpen ook goed laten wapperen!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten