Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 176

Discussie: amp-zoektocht

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard amp-zoektocht

Ik ben op zoek naar een nieuwe amp, wat al uitvoerig besproken is in een ouder topic van mij omtrent de JVM. Ik gooi 't nog eens open, maar dan nog neutraler, wellicht zijn er amps waarvan jullie zeggen, probeer die en die, welke ik nog niet ken.

de wensen:
    clean: echt, clean. heel helder, transparant, maar moet ook heel warm kunne klinken als ik dat wil; dynamisch en transparant dus.

crunch: lekkere crunch in de lijn van ac/dc, the darkness, queen, thin lizzy etc etc. gewoon crunchen dus, met veel ballen, zonder poespas.

distortion: gaat verder qua gain waar crunch ophoudt, maar wel met evenveel ballen, heel strak, echt dat 'wapperende broekspijpeneffect'. in de lijn van circus maximus, iron maiden, zakk wylde, 80ies glam rock/hair metal.

liefst met reverb en 2 master volumes. midi schakelbaar boeit me niet.

ik weet dat het clean dat ik wil te krijgen is uit de fender twin, de crunch uit de jcm800 en ac30 en de distortion uit (enerzijds) de mesa mark4 en de 5150, (en de jcm800) maar ik ga echt niet al die amps kopen voor wat ik wil! ruimte noch geld niet beschikbaar daarvoor.

kortom: welke amp raden jullie me aan? en wellicht even belangrijk, welke cab zouden jullie doen?

ik zit met dit lijstje tot nu toe wat mogelijk een goeie optie is:

1: koch supernova
    2: VHT sig:x
    3: H&K triamp
    4: marshall JVM
    5: ENGL savage 120 (SE?)
    6: ENGL invador
    7: mesa roadking

waar ik wel bij moet zeggen, dat ik de laatste 3 nog nooit getest heb, en ik slechts afga op specs en reviews.

als het een 3 kanaals amp is, waarbij de distortionkanalen nog een extra boost/drive optie hebben oid, is ook goed. als het maar goeie kwaliteit is qua bouw en een geweldige tone heeft. ik jaag niet de tone na van amp zus en amp zo, maar gewoon: goeie sound.

qua amp zit ik te denken aan de bogner 212 of 412 (ligt aan budget en hoe de cab 't doet met de amp zelf), maar heb verder totaal geen idee. ik weet wel dat ik de engl cabs veel te 'klinisch' vind klinken.

ps: de Hook captain valt af; die is met high gain gewoon niet punchy en strak genoeg. en dan bedoel ik high gain ala circus maximus. ik speel vooral heavy metal in die richting, maar wil ook veel meer gaan in de blues/jazz/soul richting. vandaag dat de amp dus een goed clean en goed OD moet hebben.

Senior Member

Standaard

Circus Maximus is vet!! Spelen volgens mij met 5150's

Ik ben nog steeds ook blij met m'n Engl Blackmore, maar die heb je ook welleens getest volgens mij.

Ik zou zeker als ik jou was eens naar Jukebox in Boekel gaan, echt een super winkel. Hebben ook alleen maar goed spul staan.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Circus Maximus is vet!! Spelen volgens mij met 5150's

Ik ben nog steeds ook blij met m'n Engl Blackmore, maar die heb je ook welleens getest volgens mij.

Ik zou zeker als ik jou was eens naar Jukebox in Boekel gaan, echt een super winkel. Hebben ook alleen maar goed spul staan.

5150's? ik dacht met de marshall JMP1 en een marshall eindtrap... of nja, ik kan in de war zijn met de setup van n maat van me. Ik ga over een week of 3 naar jukebox als er niks meer te vinden is in de randstad (in Den haag en amsterdam heb je ook wel toffe amps).

de blackmore heb ik getest, maar is een one trick pony; hij kan goeie sounds geven, maar voor alle sounds die ik wil, zal ik 2 a 3 blackmores moeten hebben (en hij 'buldert' niet zwaar genoeg; ik ben een mark4 gewend wat dat betreft, dus 't moet wel n beetje in de buurt komen).

Senior Member

Standaard

Je hebt ongeveer dezelfde eisen als ik moet ik zeggen, met uitzondering van de jazz en blues (daar geef ik minder om).

Ik heb pas een Rivera Rake gekocht (pics etc komen nog). Ik weet nog niet of het 100% mijn ding is, maar de eerste indruk is erg goed. Wat mij tot nu toe verteld is hebben ze allemaal wel Fender-ish clean, Marshall-ish crunch, maar dan in verschillende modern / vintage / gain gradaties. Bij de Rake klopt dat in ieder geval vrij aardig en hij heeft een boost op beide kanalen.
    Probeer er eens een paar. Max Guitars in Den Haag heeft er een aantal. Als je de Rake wilt testen mag je bij mij langskomen, mag je meteen een Gibson en een Warmoth meenemen; wil wel eens weten hoe dat nou in verhouding klinkt . (ik woon toevallig een half uurtje rijden van Jukebox in Boekel af)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Je hebt ongeveer dezelfde eisen als ik moet ik zeggen, met uitzondering van de jazz en blues (daar geef ik minder om).

Ik heb pas een Rivera Rake gekocht (pics etc komen nog). Ik weet nog niet of het 100% mijn ding is, maar de eerste indruk is erg goed. Wat mij tot nu toe verteld is hebben ze allemaal wel Fender-ish clean, Marshall-ish crunch, maar dan in verschillende modern / vintage / gain gradaties. Bij de Rake klopt dat in ieder geval vrij aardig en hij heeft een boost op beide kanalen.
    Probeer er eens een paar. Max Guitars in Den Haag heeft er een aantal. Als je de Rake wilt testen mag je bij mij langskomen, mag je meteen een Gibson en een Warmoth meenemen; wil wel eens weten hoe dat nou in verhouding klinkt . (ik woon toevallig een half uurtje rijden van Jukebox in Boekel af)
    van wat ik hoor, heeft de Rake niet genoeg gain en strakheid en 'oompf' genoeg voor mij. en als je een/mijn warmoth wilt testen, je weet de PM knop te vinden van mij dus zelf langskomen mag ook. of wachten tot er weer een gearmeeting is

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    van wat ik hoor, heeft de Rake niet genoeg gain en strakheid en 'oompf' genoeg voor mij. en als je een/mijn warmoth wilt testen, je weet de PM knop te vinden van mij dus zelf langskomen mag ook. of wachten tot er weer een gearmeeting is
    De Rake denk ik niet inderdaad, maar de recentere Knucklehead (weet zo even niet welk type van de knuckleheads) heeft een 3e kanaal die dat waarschijnlijk wel heeft.

Overigens: in zoverre ik de Rake tot nu heb kunnen proberen heeftie genoeg gain voor t vroege Metallica-werk bijv. (Kill 'em all). Genoeg bass en wapperende broekspijpen denk ik ook, maar ofie echt strak is en oompf heeft weet ik pas als ik 'em open kan draaien op een 4x12": komende vrijdag dus, heb er nu al zin in
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 27 oktober 2008 om 16:47

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

http://nl.youtube.com/watch?v=Vmxg5o76UJ8

dit bijvoorbeeld, is 3 keer niks. veel te gruizig qua high gain, en krijg ik net zo makkelijk uit mijn vox brian may (dat witte ding) of een line6 spider.

http://nl.youtube.com/watch?v=3LKbZi...eature=related

dit is al n stuk beter (het eerste deel, wat ik dus maar crunch noem). maar vanaf 1.48 is het weer als het eerste clipje.

en 'channel 3 no boost': idem. ik denk dat dat ligt aan de cab en/of de opnamemethode, maar ik heb geen idee waar deze te testen is (die KR7 dus).

Senior Member

Standaard

Ik kan het wel begrijpen wat die Blackmore betreft. Ik heb een Mesa studio Preamp en daar zit inderdaad een bak laag in waar je niet goed van wordt.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

qua high gain is dit het precies:

http://nl.youtube.com/watch?v=m8iOwtprvEk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    http://nl.youtube.com/watch?v=Vmxg5o76UJ8

dit bijvoorbeeld, is 3 keer niks. veel te gruizig qua high gain, en krijg ik net zo makkelijk uit mijn vox brian may (dat witte ding) of een line6 spider.

http://nl.youtube.com/watch?v=3LKbZi...eature=related

dit is al n stuk beter (het eerste deel, wat ik dus maar crunch noem). maar vanaf 1.48 is het weer als het eerste clipje.

en 'channel 3 no boost': idem. ik denk dat dat ligt aan de cab en/of de opnamemethode, maar ik heb geen idee waar deze te testen is (die KR7 dus).
    Mja, Youtube ... Als ik youtube zou geloven zou ik de 2e Nocki worden: heb tientallen amps beluisted die op youtube helemaal mijn sound hadden, daarna getest en allemaal laten staan. Uiteindelijk heb ik gewoon mijn budget drastisch omlaag geschroefd en gaan zoeken wat het beste is wat ik daarvoor kon kopen: Een Rivera dus.

Test die K Tré is bij Max Guitars (je woont er vlakbij dacht ik?), ben ook wel benieuwd.

btw: kan op mn werk geen youtube kijken, zal t straks thuis eens beluisteren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten