Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 57 van 86 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 852

Discussie: Ibanez club

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tonyk Bekijk bericht
    Die heb ik wel eens eerder bekeken, vette collectie he? Nou ja een troost, mijn walnut LP heeftie niet :-)
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    U vraagt, wij draaien!

Heel mooi! Thanks!
    Lefty Bach Explorer
    Lefty Indie IPR Solid
    Lefty Hohner ST-57
    Lefty Alhambra NW-3

Standaard

Hierbij mijn Ibanezjes, altijd op zoek!!! PM mij voor PGM's!!

Standaard de mijne

ik heb al sinds lange tijd 'n
    ibanez rg prestige 2530z
    en kben er ongelooflijk content mee

nog niet eens in half jaar snaren moeten vervangen en de feel van de neck is prima

Senior Member

Standaard

Ik hou het voorlopig bij mijn Ibanez RGR320EX. Vind het een héérlijk gitaartje, met floyd rose en locking nut. de elementen (custom EMG's door IBZ) vind ik ook erg lekker klinken.
    Ik ben alleen niet tevreden over de sustain... Bij noten laag op de hals (onder de 8e fret) klinkt het prima, maar bij hoge noten ben ik mijn tone snel kwijt. Ik ben bang dat er niets aan te doen is op de gitaar zelf en met mn compressor ben ik nog niet lang genoeg bezig geweest. Daar krijg ik ook niet veel uit.
    Ik weet wel dat een criterium voor een volgende gitaar tenminste een hogere sustain zal zijn. Een zevende snaar lijkt me ook erg fijn, dus misschien ga ik voor een Musicman JP Custom. Die wil ik wel ns testen, ook op sustain.
    Iemand anders last van sustainproblemen bij Ibanez-gitaren? (of zelfs dit specifieke model)

Senior Member

Standaard

De As 50's, een 345 en een ibby Custom Agent.

Eindelijk lid van een club.

Senior Member

Standaard

Is die rode nieuw?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Als mijn vriendin dat vraagt zeg ik altijd "nee schatje, die is al heel oud.."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als mijn vriendin dat vraagt zeg ik altijd "nee schatje, die is al heel oud.."
    Haha, maar voor jou is ie dus nieuw!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Mijn Ibanez RG770:

[

Oorspronkelijk een bordeaux rode RG 770 (HSH). Was de kleur spuug en spuugzat, gitaar zelf speelde heerlijk. De sharktooth inlay was al rood en zat dus een beetje aan rood vast voor de body. Ik kwam toen op het idee om de kleur van mijn Buell X1 lightning te gebruiken en toen ik toch bezig was besloot ik om de gitaar een Buell thema te geven.

Het gat voor de middelste pup heb ik dicht gemaakt en geplamuurd (als je langs de gitaar kijkt zie je het nog wel een beetje) en EMG's erin gezet. EMG 85 in de brug en een 60 in de hals positie. 5 standen schakelaar heb ik vervangen voor een toggle switch, de slagplaat heb ik ook weggelaten en de gaten netjes opgevuld. De knoppen voor volume en tone zijn inmiddels vervangen voor van die chromen knoppen, die zou ik graag weer vervangen voor blackchrome knoppen maar kan die niet vinden. Het Buell en Harley Davidson schildje (Buell was tot voor kort een HD dochter company en gebruikte de motorblokken van HD) heb ik geplaatst omdat ik de toggle verkeerd had geplaatst, gat moest gecamoufleerd worden dus maar een schildje over het gat geplakt en een schildje erbij zodat het lijkt of het zo hoort

Voor rock, hardrock en metal goed te doen maar mis een beetje dynamiek, hij reageert heel goed op de volume en tone pots maar veel minder lekker op zachter aanslaan. Ik ga proberen een 9v bij te plaatsen zodat de boel 18v serieel staat want dat schijnt de dynamiek ten goede te komen. Unplugged klinkt de gitaar lekker helder en toch ook warm, graag zou ik elementen plaatsen die dat mooi doorgeven, ik zou graag nog wat suggesties voor eventueel ander elementen horen

Met de 5150II juist ingesteld, de halspup, volume en tone iets terug gedraaid en een beetje chorus een verrassende clean.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten