Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
    Senior Member

Standaard Nieuwe ouwe gitaar (sexy oma inside!)

Als liefhebber van ouwe meuk kon ik deze dame niet in de winkel achterlaten: (het is de middelste) (en ja, ik heb geen goede camera, dus het zal bij telefoonplaatjes blijven)

Ze lijkt trouwens verdacht veel op de ratjetoe jazzbak die Wietse probeert te slijten via z'n site, die ik allang was komen halen als hij (of ik) niet zo gruwelijk ver weg zou wonen. Volgens mij zijn het zusjes!

Zolang ik er met m'n vingers op speel klinkt het nog best lekker ook! (plectrum word snel een beetje te schel als ik niet oppas)

Er heeft ooit een slagplaatje opgezeten (zit een miniscuul schroefgaatje in) en verder niets te bekennen om m te identificeren, behalve een serienummer achterop de kop, maar dat krijg ik niet goed op de foto helaas. Serienummer: 61 1084

Maar voor 50 euro mag ze meteen blijven!!! (ook al heeft ze goedkope troep stemmechanieken erop zitten)

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Oma ziet er Duits uit, ik zou gokken op DDR. een zgn Genossengitarre.. Maarik kan haar niet preciezer thuisbrengen. Volgens mij is het staartstuk niet orogineel, maar met die ouwe duitsers weet je het nooit.
    Je foto's laten veel te raden over - koop een camera! is de binding zwart plastic, of "krotenschild"-tortoise? En dat bovenblad.. het lijkt massief -en dus duur. De bolling is voor zover te zien niet die van een handgestoken gitaar. maar de toets lijkt weer van ebben en de inleg zegt ook dat we hier met ene duurdere gitaar te maken hebben..

Goeie, duurdere Duitsers zijn zwaar onderschatte gitaren. Hoe speelt en klinkt ie?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

de binding is gewoon zwart, en ik denk een soort van plastic. Is verder eigenlijk helemaal in orde, paar kleine krasjes maar niets geks. Het staartstuk lijkt me wel origineel, of het zit er al heel lang op. er is tenminste geen slijtage/schroefgaatjes/verkleuring te vinden die erop wijst dat er ooit een ander op heeft gezeten. Ze speelt best lekker licht, al denk ik dat de aktie nog iets lager kan, maar dat zal ik vanmiddag eens proberen. De hals is geen ebben denk ik, lijkt in close up veel op de hals van m'n andere gitaren. Ik zal straks als de zon om het hoekje komt eens proberen betere close ups te maken!!

Senior Member

Standaard

en ik zie nu pas je sig: Geweldig!

Senior Member

Standaard

Prachtig ding! Geen kans op een filmpje of een andere soort van opname?

Jij had dus ook al oog voor die Ratjetoe van Wietse?
    Laatst gewijzigd door hezz; 21 september 2008 om 10:34

Senior Member

Standaard

hier wat (gruwelijk slechte) close-ups van de hals. je kan in ieder geval zien dat hij te licht is voor ebben, en dat de binding doorloopt in de inlays. Er is volgens mij heel weinig op gespeeld door de jaren, ik heb echt moeite slijtage te vinden die meer kan vertellen over de inlays of de binding.

edit: heb net nog een half uurtje geprobeerd opnames te maken maar ik denk dat m'n microfoon dood is...
    Laatst gewijzigd door budje; 21 september 2008 om 11:14

Super Moderator

Standaard

Leuk ding, ik ben benieuwd naar opnames!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Die inleg over de hele breedte vd hals is kenmerkend voor de Duitse gitaarindustrie. En aan de vorm te zien komt ie uit de Oostduitse Migma/Marma/Musima-hoek.

toets lijkt me idd gewoon pallissander. Maar de top ziet er best wel uit als spar ipv geperst gelamineerd esdoorn. Is de top dik - te dik voor triplex, zeg maar?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
    Die inleg over de hele breedte vd hals is kenmerkend voor de Duitse gitaarindustrie. En aan de vorm te zien komt ie uit de Oostduitse Migma/Marma/Musima-hoek.

toets lijkt me idd gewoon pallissander. Maar de top ziet er best wel uit als spar ipv geperst gelamineerd esdoorn. Is de top dik - te dik voor triplex, zeg maar?

is ook niet iets te mooi voor triplex, als ik m met m'n venlonia's vergelijk (maar heeft dan ook wel een laklaagje en dat hebben de venlonia's niet) de f sleutels zijn zo mooi afgewerkt met een zwart randje van binnen dat ik niet mooi de zijkant van het hout kan zien. daarom zei ik al, er is volgens mij bar weinig op gespeeld.

Senior Member

Standaard

De inleg en vorm van de kop.. dat schreeuwt Heart of Bavaria. Framus dus.
    Afgeschuurd waarschijnlijk, die fifties bakken hadden een framuslogo op de body gestempeld.

zoiets dus

of Hoyer of Hopf.... duits, zoveel is zeker.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 september 2008 om 17:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten