Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 23 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 222
  1. #121

  2. #122
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hey G.G.

    Ik ben erg benieuwd hoe die kleuren straks uitkomen qua effect als je 'm gaat relicen en hoe het verloop van de kleuren met de grondlagen eruit komt te zien.

    vr.gr.

    Branko
    Ben zelf ook erg benieuwd. Ik zet de lak zo dun mogelijk op. Heb het zo gedaan (totaan de primer):

    Blankhout
    # 1x grondverf
    # 1x lakplamuur
    # alles schuren totdat je eigenlijk alleen nog de puntjes plamuur ziet en niet meer de grondverf.

    Body is dus weer blank
    # 1x grondverf
    # 2x blauwe lak, (*a)
    # 1x witte primer (*b)
    # 2x rose lak
    # 2x blanke lak

    (*a) de blauwe lak heb ik op de plekken die kaal moeten worden ietsjes dikker opgezet zodat er een reliatief dikke rand zichtbaar blijft langs de kale plekken blank hout.

    (*b) De witte primer heb ik net niet helemaal dekkend gespoten op sommige plaatsen. Ik hoop dat de roze lak daardoor ook niet helemaal gelijkmatig van kleur is, maar dat ie iets donkerdere plekken krijgt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonesd
    Precies, maar dan als decalbestand, dus zonder achtergrond.

    Slordig opgezette primer:


    Waarom doet dit me denken aan Sjonnie Flodder?:

    Laatst gewijzigd door G.G.; 21 maart 2007 om 19:52

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    367

    Standaard

    gaaf kleurtje nu dat blauwe, ben echt heel benieuwd naar het eind resultaat. klinkt erg goed hoe je het doet.
    Krijg ook weer kriebels

    Arjo

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    misschien een rare vraag maar waarom spuit je hem eerst blauw en dan roze? doe je dit puur omdat het een relic wordt en dan hem zo opschuurt dat je het blauwe weer ziet?
    Ziet er verder retestrak uit!

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AvU
    misschien een rare vraag maar waarom spuit je hem eerst blauw en dan roze? doe je dit puur omdat het een relic wordt en dan hem zo opschuurt dat je het blauwe weer ziet?
    Ziet er verder retestrak uit!

    grt. Arjan

    duh 10 tekens

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    het is maar een vraag hoor..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    sorry :P

    als je het topic goed doorleest, zie je het meerdere keren staan

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard

    Ik vind het echt een schitterend project! Mijn complimenten hoor!!! Ben benieuwd hoe de SRV gitaren eruit gaan zien...

  9. #129
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    @AvU: Het is inderdaad het idee om een overgeverfde gitaar te reliccen. Fender heeft een periode gehad dat ze eigenlijk alleen sunburst strats maakte en de minst mooie over spoten in custom kleuren. Ook gebeurde het heel veel dat mensen hun strat overspoten en een kleur die moderner was, Dit gebeurde ook met nitro lak, en die versleet snel. Het idee is dus dat je beide kleuren moet gaan zien.

    Zo ziet ie er nu uit. Als je goed kijkt zie je dat de hals nog een heel klein stukje naar de body moet. Ik moet de ronding van de neckpocket nog even op de hals over vijlen.





    Vandaag nog de laatste twee lagen blanke lak erop. Dan een weekje uitharden. En dan het volgende experiment. Ik had gelezen dat als je een met nitro gelakte bpdy in aulminium zou inpakken en het in de zon zou hangen, dat de kleur dan heel snel zou vergelen. Ik heb nog zo'n aluminium nooddeken (zo'n ding die marathonlopers omdoen na het rennen.) Weet alleen het linkje niet meer en weet niet of de glimmende kant naar binnen of naar bouten moet. Dat moet ik nog ff uitzoeken, of een van jullie moet het weten.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    niet waarschijnlijk, moderne celluloses zijn zo gemaakt dat ze minder vergelen en craqueleren en ik denk dat je meer kans maakt met de een zonnebank
    zodat "zonlicht" de lak kan beinvloeden

    ik weet niet of je ver woont maar anders kun je bij mij wel vintage yellow tint
    halen voor de lak
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top