Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Ontoerekeningsvatbaar
    Geregistreerd
    18 augustus 2003
    Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Zoals jullie kunnen zien zijn de twee delen samengevoegd.

    We gaan er hard aan werken om de topics op de juiste plaatsen te krijgen.
    Dit sub-subforum gaat alleen gebruikt worden voor de 'building in progress'-topics. Voor de overige vragen is het bovenliggende forum.
    "Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
    Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
    Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."

    Franciscus van Assisi
    Het boek "Making Masonite Guitars"
    Blog --> "The Dutch Luthier"

    www.javaca.eu


  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    heel eerlijk; ik vind een scheiding van het bouw- en vraaggedeelte niet echt een positief iets...

    'zelfbouw' staat bij mij als startpagina ingesteld, omdat ik het gewoon heel erg interessant vind om te zien wat mensen in elkaar aan het fabrieken zijn, dat en alle vragen (en de antwoorden erop) zijn soms gewoon ontzettend leerzaam, en die twee dingen alles wordt zo een stuk minder overzichtelijk, omdat je nu 2 paginas moet gaan volgen, wat een stuk minder handig is...

    één ding ben ik het wel mee eens; de topics waarin daadwerkelijk gebouwd wordt verdwijnen idd te snel naar pagina nr 3 of verder, wat op zich wel jammer is...
    Laatst gewijzigd door madman; 13 april 2007 om 14:56

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    met het onderste gedeelte van madman ben ik het helemaal eens.sommige bouwprocessen raken soms helemaal in de vergetenlijkheid.
    en dat info en bouwprocessen nou gescheiden zijn kan toch geen probleem zijn?1 druk op de knop en je gaat van het een naar het ander.

    lijkt mij alleen een kwestie van even wennen.no sweat

    en dat er nou zo weinig naar deze zelfbouw-subforum scrollen lijkt mij denk ik ook een kwestie van tijd geven.
    moet eerlijk toegeven dat ik er vandaag pas achter kwam over de nieuwe sub-forum(weet niet hoelang ie er al is?).
    nu ik het weet klik ik hem automatisch meteen aan.
    Laatst gewijzigd door orreltak; 13 april 2007 om 19:13

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    zit wat in, maar ik blijf erbij; nu gaan we 2 subfora krijgen; 1tje met daarin de bouw van gitaren, en een ander met vragen over hoe het te bouwen, IMO is dat nog steeds 1 onderwerp en dus 1 subforum

    bovendien; wat nu als mensen tijden hun bouw vragen hebben over hoe ze het moeten bouwen, dan hoort de ene helft van hun draadje in het bouw-gedeelte thuis, en de andere helft in het vraaggedeelte...
    of je moet voor iedere vraag een draadje openen... ook niet het meest handige idee dunkt me...

    zelfbouw kan inhouden; volledige zelfbouw, assemblageprojecten, zelf ontworpen bedradingsschema's etcetc, en waar ga je de grens dan trekken als mensen dan ook nog vragen willen stellen over waar ze mee bezig zijn?

    op deze wijze wordt er wel een mooi overzicht van alle volledige projecten gemaakt, maar het overzicht verdwijnt een flink stuk, en tja, dat vind ik jammer...
    voorheen liet ik de zelfbouwsite altijd open staan, en klikte ieder halfuur ff op vernieuwen, even alles doorlezen, en dan weer verder met andere dingen
    zijn die 2 klikjes extra dan teveel gevraagd?
    nee, maar mensen blijven mensen, en mensen vergeten wel eens die 2 klikjes te doen, of hebben er 'nu ff geen zin in', en dat is zonde, want dan wordt het geheel hier meer een fotoboek dan een forum, en het is IMO binnen een forum juist zinvol om elkaar te laten zien waar je mee bezig bent, al heb je zelf geen vragen, dan kan iemand anders die erover stellen en leert iedereen er wat van.
    ook voor dat laatste wordt de drempel net weer iets verhoogd, juist door dan extra klikken...

    het idee op zich is goed hoor, daar gaat het niet om, maar de praktijk zal altijd uitwijzen dat nét dat beetje meer moeite voor veel mensen nou nét een beetje teveel moeite is, en ik vind het gewoon jammer als daardoor een hoop informatie tussen wal en schip valt...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    heb dan toch ook wel 1 minpuntje.je ziet niet hoeveel het aantal mensen er op de sub-forum zitten.
    dan moet je zoeken naar de groene lampjes
    Laatst gewijzigd door orreltak; 13 april 2007 om 20:24

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Hé moderatoren,

    Jullie goede werk is weer geweldig (dat is oprecht en niet cynisch), maar ik ben wel het overzicht een beetje kwijt....

    Ik denk dat het een goed idee is om die twee onderdelen samen te voegen, maar is het dan niet zinvoller om ze echt samen te voegen? Ik vind het simpelweg wat hinderlijk dat ik nu in het zelfbouwforum op twee plaatsen moet kijken!!

    Samenvoege prima idee, maar dan wel echt samenvoegen!!!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hey,

    Ik vind/vond het toch wel prettig om alle nieuwe dingen in 1 oogopslag onder elkaar te hebben. Leest leuk, dan weer een vraag van iemand, dan weer een update van een bouwproces, dan weer iets van iemand die ontdekt hoe het niet moet, etc. Vele bakkies koffie zijn gesneuveld tijdens het lezen van de "digitale-zelfbouw-krant". Persoonlijk vind ik dan ook erg jammer dat de boel gescheiden is. Maarja...

    vr.gr.

    Branko

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    367

    Standaard

    WTF ben ff niet op t forum geweest is er iets veranderd!! Op zich positief dat het is samengevoegd maar doe het zonder dit extra subforum, want idd het overzicht is nu een beetje zoek

    maar das puur mijn idee

    Arjo

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    ben het met Arjo eens!
    Er worden veel vragen gesteld bij de bouwprocessen en nieuwe mensen zien die vragen dan niet, en krijg je vaal dezelfde vraag.

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AvU
    ben het met Arjo eens!
    Er worden veel vragen gesteld bij de bouwprocessen en nieuwe mensen zien die vragen dan niet, en krijg je vaal dezelfde vraag.

    grt. Arjan

    idd gewoon opheffen deze subgroep.Vindt het maar niks zo...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top