Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 111
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    ach, als het niet gelukt is kan je altijd nog het opnieuw doen(wel weer schuren enzo :S dat wat mindeR)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Hallo,

    Ziet er allemaall netjes uit, top!!!
    Zoals Dirk wagenaar al vroeg, waarom zaag je de body niet eerst grofweg uit? Dan hoef je alleen de randen maar strak langs je mal te frezen en hoef je veel minder te werken met je frees. Had je misschien zelfs het "freesuitschietertje" kunnen voorkomen?!
    Mooi idee trouwens voor de finish, lijkt een beetje Blade-achtig.

    succes met bouwen!

    vr.gr

    Branko

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Zoals Dirk wagenaar al vroeg, waarom zaag je de body niet eerst grofweg uit? Dan hoef je alleen de randen maar strak langs je mal te frezen en hoef je veel minder te werken met je frees. Had je misschien zelfs het "freesuitschietertje" kunnen voorkomen?!
    Nou... ik heb de rest er dus uitgezaagd, maar wat de pest daarmee is is dat je nogal snel niet meer loodrecht zaagt. Daarom zit zelfs nu, terwijl ik nog maar zo'n 2 cm diep heb gezaagd, er een kleine plek aan de onderkant van de korste hoorn.

    Dat uitschietertje was ook echt een stomme fout, vooral omdat ik het niet goed kon zien. Daardoor had ik de frees gewoon niet ver genoeg van de rand afgezet.
    DA - doet je goed!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2006
    Locatie
    Zuidland
    Berichten
    2.266

    Standaard

    Heel erg mooi die afgeronde flanken. Zijn de frets niet scheef? Niet om kritisch te zijn hoor, zou het gewoon kut voor je vinden!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Thumbs up

    Ziet er goed uit, ga zo door .

    groetjes Charlotte .

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Nou... ik heb de rest er dus uitgezaagd, maar wat de pest daarmee is is dat je nogal snel niet meer loodrecht zaagt. Daarom zit zelfs nu, terwijl ik nog maar zo'n 2 cm diep heb gezaagd, er een kleine plek aan de onderkant van de korste hoorn.

    Dat uitschietertje was ook echt een stomme fout, vooral omdat ik het niet goed kon zien. Daardoor had ik de frees gewoon niet ver genoeg van de rand afgezet.

    Wat ik daarvoor heb gedaan is eerst om de paar cm een gat geboord zodat je decoupeerzaag bijna geen kans heeft om scheef te gaan.

    Verder lekker bezig hoor, ziet er allemaal goed uit.

    Arjo

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Nou... ik heb de rest er dus uitgezaagd, maar wat de pest daarmee is is dat je nogal snel niet meer loodrecht zaagt. Daarom zit zelfs nu, terwijl ik nog maar zo'n 2 cm diep heb gezaagd, er een kleine plek aan de onderkant van de korste hoorn.

    Dat uitschietertje was ook echt een stomme fout, vooral omdat ik het niet goed kon zien. Daardoor had ik de frees gewoon niet ver genoeg van de rand afgezet.
    Ik heb hetzelfde probleem gehad met een oefenstukje voor een hals. M'n decoupeerzaagje was niet helemaal op en top maar ik dacht, kan nog wel.
    Ha, niet dus!!! Nieuw zaagje in gedaan en toen ging het wel. Verder vooral de machine het werk laten doen. Uitschieter, is zonde maar kan nu eenmaal gebeuren.

    groeten,

    Branko

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
    Heel erg mooi die afgeronde flanken. Zijn de frets niet scheef? Niet om kritisch te zijn hoor, zou het gewoon kut voor je vinden!
    Ik denk niet dat de frets scheef zijn hoor, 't is een Allparts hals en die zijn toch wel van redelijk goede kwaliteit. Misschien lijkt het zo omdat ik de frets heb afgeplakt en de tape een beetje scheef zit?

    Verder: tnx voor de positieve reacties. Net nog even de control cavity voorbereid op een plastic afdekplaatje o.i.d., daar ben ik aardig lang mee bezig geweest. Nu ga ik even de brug erop zetten, dan kan ik me nog wat beter oriënteren over hoe en waar de elementen komen.

    Foto's komen vanavond
    DA - doet je goed!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    En jawel: het is avond, dus foto's:

    Vanaf de 6e foto van de 8e pagina:
    http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Hqent/index8.html
    ofwel deze:
    http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Hq...chterkant.html

    Ik heb nog flink zitten knutselen om een goede mal te maken voor de humbucker maar dat lukte keer op keer niet. Ik denk dat ik het morgen even probeer simpelweg met een figuurzaagje. Wie andere suggesties heeft, schroom niet en vertel het.
    DA - doet je goed!

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    2 maart 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    61

    Standaard

    Het ziet er prachtig uit!

    Als er weer vorderingen zijn ben ik de eerste die weer komt kijken!
    Wat? Jij hebt een Gibson?
    Ga snel boeten voor je zonden!

    Gefeliciteerd, u hebt net een Fender aangeschaft. Bewaart u de kassabon, deze kan van groot belang zijn na uw dood ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top