Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 164 EersteEerste ... 1353616263646573113163 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #621
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Het is mahonie, maar beide lijmsoorten zijn niet met elkaar in contact gekomen, dus dat lijkt me niet echt waarschijnlijk.

  2. #622
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb een dergelijk effect wel eens gehad toen ik superlijm als filler/sealer had gebruikt, vreemd genoeg reageerde het niet over de hele body zo alleen op een paar plekken, na vlakschuren is het inderdaad niet meer terug gekomen maar inmiddels gebruik ik nog maar zelden superlijm als sealer, ik denk dat de thinner van de cellulose reageert met oplosmiddelen die wellicht in de superlijm ingekapseld zaten
    life sucks and then you die

  3. #623
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Exclamation spuitbusssssss

    iemand die mij kan vertellen waar ik nitro cellulose olympic white lak kan aanschaffen?
    Eventueel merk en of type nummers zijn welkom!

    groeten,Olaf

  4. #624
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Ik zoek iets om mijn gitaar-in-wording (vanuit ruw essen en mahonie) eenvoudig mee af te lakken, blanke lak, vooral op nek glad en dun. Totale verwerkingsduur een week of 3. Tips iemand? Liefst geen materieel voor aanschaffen, bij spuiten graag vanuit spuitbus.
    Ik houd rekening met veel, veel schuren, evt grainfiller, en geduld tussen de te verwerken lagen.

    EDIT: page one says all, al weet ik niet zeker of beits wel goed wil met celluloselak en welke grainfiller hier goed voor geschikt is (Rustin's?). Desnoods probeer ik mijn golfclub methode van een paar paginas eerder. Waar ik het meest over inzit is of de grainfiller wel goed op essen én mahonie werkt zonder aanzienlijke verkleuring. Iets donkerder mag wel, zolang de nerf er maar mooi warm en diep uitkomt.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 14 april 2009 om 19:20
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #625
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je mahonie grainfiller gebruikt en vervolgens weer helemaal wegschuurt zal je hout verder niet verkleuren (de filler blijft dan alleen in de porieen achter) maar wordt de nerf van met name essen een stuk duidelijker (persoonlijk vind ik het ook mooier) dus dat zou geen probleem op moeten leveren

    zelf heb ik de voorkeur om nekken te olien omdat dat lekker snel gaat en ook lekker aanvoelt maar indien het een mooie houtsoort is die beter tot zijn recht komt in de blanke lak dan gebruikt ik cellulose en bij een neck alleen ben je vaak binnen een week klaar met lakken/polijsten

    ik koop mijn cellulose lak voornamelijk in spuitbussen omdat ik een hekel heb aan veel voorbereidingstijd en schoonmaken van apparatuur en dat koop ik bij Nicolaas in Leiden (die ook olympic white kunnen maken, wel een plaatje van de juiste kleur mee nemen omdat er nog wat verschillende tinten wit zijn die ook olympic white genoemd worden)
    als je je hout goed gefilled hebt en het is glad geschuurd dan zal het met het schuren tijdens het lakken wel meevallen
    succes
    life sucks and then you die

  6. #626
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    @ fred ; enorm bedankt voor de tip...

  7. #627
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    lakciddent:
    zie http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...78#post2008578

    iemand, fred?, enig idee?

  8. #628
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dit kreeg ik ook wel eens met acryl van motip. soms echt spontaan zonder dat er een duidelijk reden voor was, vaak omdat ik te snel na de vorige laklaag wilde lakken
    (danwel de vorige laklaag te dik had opgebracht)
    bij motip heb ik geleerd 1 dunne laklaag per dag te lakken
    life sucks and then you die

  9. #629
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx fred,
    btw wat ik me afvroeg, als je goed polijst, maakt het dan eigenlijk uit of gewone klarlak hebt of hoogglans?

  10. #630
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klarlak zou ook hoogglans moeten zijn , alleen als de bus "matt" of seideglanz zegt dan kun je het vergeten dat je die hoogglans krijgt hoe hard je ook poetst
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top