Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 76 EersteEerste ... 567891757 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 752
  1. #61

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met het hout van Avocado bomen ?

  2. #62

    Standaard

    kan ik al het hout wat ik nodig heb om een gitaar te bouwen gewoon bij de bouwmarkt kopen?
    we all live in a facist nation!

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    neeh

    als je een danelectro wil bouwen kan het wel

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Ik zag laatst bij de Arnhemse Fijnhouthandel een voorraad tulpenhout en kersenhout liggen dat er mooi strak uitzag. Heeft iemand ervaring met dit hout?

  5. #65

    Standaard

    heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kan het heel goed voor een topje.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
    Ik zag laatst bij de Arnhemse Fijnhouthandel een voorraad tulpenhout en kersenhout liggen dat er mooi strak uitzag. Heeft iemand ervaring met dit hout?
    Ik heb een gitaar met kersenhouten body, nog in aanbouw. Kersenhout kun je qua eigenschappen ongeveer vergelijken met elzen. Van kersenhout worden ook wel akoestische gitaren gemaakt, o.a. door Godin-dochter Art&Lutherie.

    Voor een top is het misschien niet zo geschikt, omdat het weinig tekening heeft.

  7. #67
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    iemand ervaring met grenen??

    kheb op een sites gelezen dat dit goed toon hout is.

    EDIT: weet iemand de toon eigenschappen van letterhout (snakewood)??, ik zou dit best weleens voor een toets willen gebruiken, ik weet dat t keihard is, maar verder??
    Laatst gewijzigd door kiem; 31 augustus 2006 om 16:50

  8. #68
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    hoe zit t met peren en appel hout?? dat schijnt soms te vinden zijn met mooie kleuren en of tekeningen, dus mischien leuk voor toets of topje??

    en kijk er hier nog weles iemand??

  9. #69
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Peren en Appel, Kers of Pruim, het zijn allemaal (meestal) inlandse fruithoutsoorten die vroeger (voor 1900) veel gebruikt werden voor acoustische instrumenten. Het zijn nogal "zachte" houtsoorten.
    Peer of kers werd/wordt wel voor goedkopere stempinnen (zoals bij violen) gebruikt en soms ook voor toetsen. Het wordt dan zwart gebeitst en dan lijkt het op ebben, maar het omdat het veel zachter is slijt het relatief erg snel.

    Idd, kunnen er soms heel mooie grillige tekeningen in voorkomen, soms wortelhout, soms knoestige vergroeingen, soms ook quilt of flamed. Erg mooi voor setjes voor acoustische instrumenten. De knlank is daarin wat gematigder, warmer en niet zo hard. Hoe het zich gedraagt als "tophout" weet ik niet.
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  10. #70

    Standaard

    Hey, ffe een vraagje aan de houtkenners.

    Is Limba (white korina) geschikt voor een neck?
    Ik heb daarnet een ideetje gekregen voor een volgend project. Een Les Paul JR met een body uit zwart limba, en de neck uit wit limba. Mét P-90's... In mijn hoofd klinkt het als een klok. Maar is het structureel te doen?

    --EDIT-- Oh fuck, ik zie net dat het antwoord in de OP staat... Dus: disregard... --EDIT--
    Laatst gewijzigd door Hans74; 14 december 2006 om 01:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top