Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 22 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 213
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik denk (correct me if I’m wrong) dat (moderne) metal vooral gebaat is bij transistor versterkers met een hoge dempingsfactor. Het moet vooral strak. En volle hi-gain gitaargeluid is prima digitaal te vangen. Juist die edge of breakup en dynamiek van een buizenversterker die net aan overstuurt is digitaal lastig te reproduceren. Als je twee opnames naast elkaar hoort zal het misschien erg dicht bij elkaar liggen, maar het gevoel is anders.
    Ben heel benieuwd of dat gevoel anders is door de wetenschap dat je op een buizenamp of op modeling speelt dan dat de geluidsbron "anders" reageert. Sowieso, dat edge of break up is een ding van de beginjaren van modeling.

    Verzoek aan de zweetvingerboys: misschien handig elders een apart topic te openen? Dan houden we het hier lekker droog.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.589

    Standaard

    Wellicht is dat gevoel ook wel anders op echt goed spul. Ik heb vooral ervaring met Fender Mustang, Vox Valvetronix en dat werk. Overal hoor je dat die korrel, dat randje, enigszins geknutseld klinkt.

    Maar wat je zegt, het is natuurlijk behoorlijk ontwikkeld de laatste 5 tot 10 jaar.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    De stelling is, zolang digitaal met buizen vergeleken wordt verliest digitaal.
    H
    et kan namelijk altijd minder, nooit meer.
    Als digital
    e fan zou ik die stelling dan ook nooit aangaan. Ik zou hem omdraaien.
    Dus: buiz
    en kunnen nooit zo klinken als digitaal.

    Maar go
    ed, op de een of andere manier is het digitale kamp zo gefixeerd op buizen dat je er gemakkelijk op af zou kunnen studeren.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wellicht is dat gevoel ook wel anders op echt goed spul. Ik heb vooral ervaring met Fender Mustang, Vox Valvetronix en dat werk. Overal hoor je dat die korrel, dat randje, enigszins geknutseld klinkt.

    Maar wat je zegt, het is natuurlijk behoorlijk ontwikkeld de laatste 5 tot 10 jaar.
    Echt, dat is niet meer te vergelijken met de modelers van de laatste 7 - 8 jaar.

    Voor de gein paar weken geleden een GX-700 gekocht. Als mensen met droge ogen durven te beweren dat dat ding de tand des tijds heeft doorstaan, staan ze of regelrecht te liegen of weten niet beter.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Echt, dat is niet meer te vergelijken met de modelers van de laatste 7 - 8 jaar.

    Voor de gein paar weken geleden een GX-700 gekocht. Als mensen met droge ogen durven te beweren dat dat ding de tand des tijds heeft doorstaan, staan ze of regelrecht te liegen of weten niet beter.
    Nou weet ik niet of ik dit een eerlijk vergelijk vind. Modelers van de laatste 7-8 jaar vs een non-modeling multieffect van 28 jaar geleden. Maar dat van dat liegen, daar ben ik het wel mee eens.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nou weet ik niet of ik dit een eerlijk vergelijk vind. Modelers van de laatste 7-8 jaar vs een non-modeling multieffect van 28 jaar geleden. Maar dat van dat liegen, daar ben ik het wel mee eens.
    Heb je een punt. Tegenwoordig worden dat soort apparaten ook al onder modeling geschaard.
    De Line6 AX212 en heel eventjes later de Yamaha DG-1000 waren dan wellicht de eersten, dan hebben het nog steeds over 28 jaar geleden. Met de AX212 heb ik geen ervaring, met de DG-1000 des te meer, maar ook die gaat het anno nu niet meer redden.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Kan ook zo maar zijn dat je in je cafe rechtenvrije muziek draait, zeker als het geen bekende artiesten/non descript is.
    Ik was laatst in Den Bosch voor de Breughel tentoonstelling. Was iets te vroeg dus eetcafe ingedoken. Klonk als een soort liftmuziek, een soort "muzak". Kan best "rechtenvrije muziek" zijn geweest. Snap er weinig meer van. Kwam hier vroeger op Stratumseind in een kroeg waar ook dan hij van Armand kwam en dus ook naast de alcohol ook andere dingen geconsumeerd werden. Altijd vette platen, dus Santana, Stones, Funkadelic, Rare Earth live, Bob Marley, Ike & Tina en Stooges met het raam open in het voorjaar, draaide barman gewoon de hele LP. Weet niet of er ooit iemand bezig was met of er "rechten" op die muziek zat. Kan niet aan deze tijd wennen.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Afgezien dat de Buma/Stemra een boevenbende is,
    er is op zich wel iets voor te zeggen dat er betaald wordt wanneer jouw muziek door anderen voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Afgezien dat de Buma/Stemra een boevenbende is,
    er is op zich wel iets voor te zeggen dat er betaald wordt wanneer jouw muziek door anderen voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
    Dat is toch ook al heel lang zo? In de horeca bedoel ik?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.689

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Nee, helpt dat tegen corrosie van snaren (want dat is het denk ik)?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Je ‘poetst’ er je snaren als het ware mee. Het haalt vuil en dus ook zweet van je snaren. Je snaren blijven daardoor langer als nieuw voelen en klinken.

    Ik hou van het gevoel van nieuwe snaren en ik kan het wisselen van een setje er behoorlijk mee uitstellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top