Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Threaded View

  1. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik zelf neem of mijn gitaar op via Sims (Mooer Two Stone en Mooer RADAR) of "echt" via één van mijn ampjes ('73 SF Champ of Marshall DSL1CR) met een microfoon ervoor. Voor de laatste setup heb je dus wel een interface nodig. Aangezien ik alles met de PC doe, is een interface wel noodzakelijk, omdat die Realtek shit chips die er vaak inzitten ruk zijn..... Ikzelf heb ook een Focusrite 18i20 3rd generation.

    Als je net bent aangekomen in opnameland, dan is een cabsim of alles met sims draaien wel wat makkelijker, en de geluidskwaliteit is prima tot uitstekend. Soms is het leuk om met microfoons te werken, en daar mee te experimenteren. DEnk daar bij aan verschillende soorten en typen microfoon zoals een dynamische SM 57 van Shure, en wat ik heel vaak gebruik hiervoor is mijn Rode NT1a Condensator microfoon. Ook de hoek tov de speaker en de afstand van de cone en de totale afstand geven een hoop variablen om mee te spelen. Ik vind dat leuk, maar leid niet altijd tot snel en goed resultaat.

    Veel plezier met je mooie versterker, geniet ervan.
    Dank je wel. Speel nu inmiddels een uurtje of zo. Moest eerst even speaker in orde maken. Moet wel zeggen op 1w gaat die ook al snel heel erg hard. Oeps zullen mijn buurtjes blij mee zijn.
    Volume staat nu op 2 bij 1w ingang. Had ik niet echt verwacht zeg. Nou maar even verder experimenteren.
    Moet zeggen geluid is goed. Zit wel aardig wat ruis in bij hoge gain vooral met boost. Weet niet hoe dat uitpakt bij hogere volumes. Is dat normaal voor buizen Hi-Gain versterkers?
    Als volume gitaar uit staat wat minder. Hoor ook wat gekraak en tikgeluiden in leadkanaal. Weet niet of dat iets van buizen is? Heb vroeger ook wel een power City gehad, maar kan me dat niet meer herinneren. Of kan dat ook aan je stopcontact liggen?

    Als mijn gitaarkabel eruit is hoor je het niet meer of in ieder geval stukken minder. Heb wel een normale kabel: Fender Prof
    Laatst gewijzigd door h.v.d.koppel; 4 december 2021 om 17:48

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top