Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51
  1. #1

    Standaard Justanothercaster #003

    Ik heb nog twee stukken balk over . Dat wordt dus #003.

    Zoiets lijkt me wel wat:



    Een aantal onderdelen zijn er al:



    Deze balkjes wil ik zelf vlakken, lijmen en op dikte brengen. De zon schijnt, het lijkt wel lente, dus aan de slag. Freesslede gebouwd en vlakken maar.





    Klaar.



    En dan lijmen.



    Waarschijnlijk allemaal erg saai voor de ervaren bouwers, maar ik heb hier al zoveel geleerd dat het toch maar post. Misschien heeft de volgende beginnende zelfbouwer er wat aan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Leuke setup. Zoiets heb ik zelf ook op de tekentafel liggen. Verder ben ik nog niet gekomen. Krijgt hij een binding?

  3. #3

    Standaard

    Als je de freessetup bedoelt: een paar stukken aluminium hoeklijn zagen lukt ook wel zonder tekentafel.

    Het is ook maar net wat je hebt liggen. Als ik nog MDF had gehad dan had ik daar misschien daar wel een bakje en zijgeleiders van gemaakt. Dit is in ieder geval stevig genoeg en glijdt als de beste na te zijn ingevet met de kaars uit het kerstpakket.

    Een binding is wel de bedoeling. Eens kijken of dat wil lukken.
    Laatst gewijzigd door wibo; 23 december 2013 om 14:08

  4. #4

    Standaard

    Tussen de buien en de kerstboodschappen door de plank gevlakt.







    En nu met de kalkoen aan de slag.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Mooi ontwerp. Deze ga ik volgen. Succes.
    147-c Guitars

  6. #6

    Standaard

    #001 en #002 hebben een prefab hals, deze wordt zelfbouw. Is de bedoeling. De onderdelen zijn in ieder geval binnen.


  7. #7

    Standaard

    Als ik linksom over mijn schouder kijk, dan zie ik de hele P90 maffia unaniem de duim opsteken.
    Als ik rechtsom over mijn schouder kijk, dan mompelt de net-iets-anders-dan-standaard-gitaren maffia met volle mond iets instemmends.

    Ik beschouw dat als een officieel 'Go' voor dit pracht project.
    Ik zou er alleen voor willen pleiten de verdere bouw even over de jaarwisseling heen te tillen. Nu al de champangne er overheen? Zoiets moet je toch niet willen?

    Deze ga ik dus heerlijk in de gaten houden.
    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Nou, de bouw is over de jaarwisseling heen getild. Ruim zelfs.

    Vandaag de bodyvorm uit de blank bevrijd en gefreesd.





    Geen tearouts, een paar kleine brandplekjes maar daar is schuurpapier voor uitgevonden.



    En een kopietje gemaakt van de halsmal van templatesandjigs.com.



    Vraagje aan de experts: ik wil een binding aan de voorkant van de body. Sponning frezen vóór of na de nekpocket?

  9. #9

    Standaard

    M'n eerste nekje. De blank is niet heel bijzonder, eens kijken of er wat van te maken is.



    De blank is nogal dik als er een toets op moet komen.



    Eerst maar eens ongeveer de vorm erin, dan hoeft er niet zo veel gevlakt te worden.



    En terugfrezen naar 3/4". Da's 19,05 mm zegt mijn rekenmachine. Vlakopstelling:



    Eigenlijk is een workmate net te kort voor een hals. Ik heb twee aluminium hoeklijnen 50x50x5 als geleiders en die zijn net zo lang als de workmate: 74 cm. 90 cm was beter geweest. Als de slede er dan afglijdt en het freesje slaat tegen het aluminium dan is ie naar de filisteinen. Gelukkig verder geen schade aan de hals (of persoon). Dus geen freesje 16 meer, dan maar verder met 12 mm.

    Een drukplekje op de achterkant, maar dat valt hopelijk weg bij het shapen van de hals.



    De dikte klopt nu tenminste.



    Nou ja, 0,05 mm te dik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Lekker bezig! Ik vind je ontwerp ook heel gaaf, heb een beetje een zwak voor tele's
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top