Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    l
    Er zijn ook mensen die al jaren zingen met zangles, zonder dat ze zichzelf ooit hebben opgenomen. Geloof me, dan schrik je als je jezelf terughoort. Stel dat je al 20 jaar zingt en iemand verteld je dat je waardeloos klinkt. dat is niet leuk. Veel mensen gooien daarna dan ook het bijltje erbij neer.
    Wil je ( goed ) zingen , moet je je ook kunnen openstellen voor kritiek , vind ik . Niet in de laatste plaats je eigen - ! Zonder op te nemen en terug te luisteren zul je nooit veel wijzer worden omtrent je vorderingen . In het algemeen : if it sounds good - there's a good chance it ain't half-bad .
    Maar dan moet je wel eerst natuurlijk 'van-een-afstand' ( naar jezelf )
    luisteren . Anders maak je ook geen vorderingen , toch ?

    p.s. Dat kan ik me weer niet voorstellen : 20 jaar zingen zonder een opname ? 'tuurlijk begrip ik 't : you were making a point ..
    gr , Job
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Zuiver zingen heb ik altijd wel gekunnen. Precies de noot raken is een ander verhaal, evenals zodanig zingen dat het klinkt. Ik ben met een paar weken zangles verder gekomen dan ik ooit met zelfstudie was gekomen denk ik. Scheelt dat mijn lerares niet zo zeer op oefeningen gericht is, maar vooral op techniek leren aan de hand van bepaalde nummers waar die techniek naar voren komt. Daarbij worden er elke zangles wel een paar opnames gemaakt om later terug te luisteren.

  3. #13

    Standaard

    Precies, 1 keer 3 weken ervaring met EEN zangdocent zegt mij helemaal niets.

    Gitaarles met alleen maar theorie is ook ruk, maar dat wil niet zeggen dat gitaarles ruk is.

    Daarnaast staan er mogelijk best een paar handige tips in maar ik denk dat een goede docent dezelfde tips heeft en nog veel meer.

    Kortom voor een deel heb je gelijk maar ik vind het een beetje overkomen als, zangles heb je niks aan je kan het beter zelf doen.
    En dat lijkt mij niet helemaal juist.

    Overigens is het wel zo dat je vooral moet doen en niet bang zijn om te doen, maar da's met bijna alles zo.

  4. #14

    Standaard

    dat buikademhaling enkel goed is omdat je longen sneller gevuld zijn is absoluut niet waar.

    Via buikademhalen kan je correct steunen, adem doseren en een betere klank bekomen. Via de borst kan het simpelweg je stem beschadigen als je het blijft doen.
    te koop !
    niets.

  5. #15

    Standaard

    Interessant topic. Blijf ik zeker volgen.

    hoe het niet moet: http://www.youtube.com/watch?v=cHO1QWaok5M&NR=1
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Nog een kleine tip:

    - Drink geen frisdrank voor het zingen. Wel ( veel ) water, en gebruik kauwgom tijdens een gig en repetities. Nooit met een droge strot zingen.

    Blijf als zanger voor optredens weg bij alles met pinda's. Pindaolie plakt enorm aan je keel.
    vaak bij optredens sate als crewfood. en op tafel in cafe's bakjes pinda's enz. Kun je beter niet doen voor het zingen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenStrat Bekijk bericht
    dat buikademhaling enkel goed is omdat je longen sneller gevuld zijn is absoluut niet waar.

    Via buikademhalen kan je correct steunen, adem doseren en een betere klank bekomen. Via de borst kan het simpelweg je stem beschadigen als je het blijft doen.
    Daar kan ik het helemaal mee eens zijn! Sinds ik mijn tai chi en Qi gong lessn volg, waarbij ademhaling het effect van je beweging kan versterken of totaal tenietdoen, is het zingen ook sterk verbeterd. Daarbij komt komt ook nog eens dat je zelfvertrouwen, door juist te ademhalen in algemene zin, versterkt.. Klinkt vaag, maar is echt zo.. En met meer zelfvertrouwen zing je ook beter...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18

    Standaard

    Nogmaals dit zijn mijn ervaringen.

    Over het de ademhaling. Het beste is inderdaad vanuit de buik. Omdat je dan het gevoel hebt dat je meer lucht ( en steun hebt ). Tijdens mijn lessen kreeg ik aardig wat oefeningen, zonder het gevoel dat ik ergens naar toe ging. Als de zangleraar mij zei '' probeer je strottenhoofd minder te belasten en zing vanuit je flanken''. Ja leuk en aardig allemaal, maar hoe >?

    Mijn idee van zelfstudie is precies omgekeerd. Je begint met zingen en loopt daar vanzelf tegen problemen aan. ''geen toon vast kunnen houden '', ''te weinig adem '', '' geen duidelijke uitspraak''. Alles wordt duidelijk via het opname-apparaat. Daarna ga je stap voor stap oplossingen hiervoor bedenken.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Over het de ademhaling. Het beste is inderdaad vanuit de buik. Omdat je dan het gevoel hebt dat je meer lucht ( en steun hebt ).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ja leuk en aardig allemaal, maar hoe >?
    Vertel...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  10. #20

    Standaard

    ademsteun heb je sowieso nodig omdat je anders je stembanden verkeerd belast. Anders komt de druk op je stembanden te staan, en die moeten juist ontspannen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top