Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Vraag van een rookie

    Beste,

    Ik ben nog maar een beginnende gitaat speler. Om te starten heb ik mijzelf een goedkope gitaar ( Strat replica van Hudson) en versterker aangeschaft. Nu ik heb de akkoorden achter mij gelaten en overgeschakeld naar het geen ik echt wil spelen nl. Blues.
    Nu ik heb mijn schalen wat onder de knie (minor pentatonic, blues scale, dorian).

    Ik wilde dus beginnen met mijn eerste licks maar het string bende lukt voor geen meter er komt geen geluid uit de versterker.

    Mijn vraag is ligt dit aan mij of mijn goedkope gitaar + versterker?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Misschien is dit wat?





    Als je met gewoon spelen wel geluid uit je spullen krijgt zal het daar niet aan liggen denk ik...
    Laatst gewijzigd door Bijl; 14 juni 2011 om 13:35
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Kan ook best zijn van wel, iets met radius enzo. Klok en klepel dus in mijn geval. Wellicht kan een kenner hier e.e.a. even uitleggen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Kan ook best zijn van wel, iets met radius enzo. Klok en klepel dus in mijn geval. Wellicht kan een kenner hier e.e.a. even uitleggen.
    Bij een kleinere toetsradius, bijvoorbeeld 7,5 inch, moeten de snaren wat hoger afgesteld staan omdat ze bij het opdrukken anders tegen de fretten aanlopen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Bij een kleinere toetsradius, bijvoorbeeld 7,5 inch, moeten de snaren wat hoger afgesteld staan omdat ze bij het opdrukken anders tegen de fretten aanlopen.
    Het is onmogelijk om de hoek van de hals aan te passen. En de zadels staan al op de maximum hoogte. Ik den eerder dat het ook aan de sustain van de gitaar ligt want die is er bijna niet als ik gewoon speel.

    Ik ga wss een beter gitaar aanschaffen een epiphone Dot ofzo
    Rory Gallagher best player ever

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VVR Bekijk bericht
    Het is onmogelijk om de hoek van de hals aan te passen. En de zadels staan al op de maximum hoogte. Ik den eerder dat het ook aan de sustain van de gitaar ligt want die is er bijna niet als ik gewoon speel.

    Ik ga wss een beter gitaar aanschaffen een epiphone Dot ofzo
    Ken je anders iemand die al wat langer gitaar speelt? Dan kan die het ook ff proberen, het lijkt me toch echt raar als het aan je gitaar ligt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Zoals het overkomt is het vreemd. Als de gitaar klinkt bij accoorden, kan hij ook klinken bij bends. Snaar indrukken en daarna ohoog opdrukken. Als klinkt bij het indrukken moet hij ook bij de bend kunnen klinken.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Een gitaar heeft altijd SUSTAIN. Anders zou je hem niet horen.

    Als je niets hoort bij bends, dan hoor je ook niets als je normaal speelt.
    Radiussen etc is allemaal larie. Er worden geen gitaren gebouwd waarmee je niet kunt benden.
    Waarschijnlijk doe je iets niet goed. Snaar omhoog tillen is niet genoeg, je moet hem ook nog goed op de toets drukken.
    Goed benden is ook lastig in het begin. En het duurt nog langer voordat je zuiver 2 tonen omhoog kunt benden.

    Heb geduld, of roep er iemand bij die wat over je gitaar kan zeggen

    succes.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VVR Bekijk bericht
    Het is onmogelijk om de hoek van de hals aan te passen. En de zadels staan al op de maximum hoogte. Ik den eerder dat het ook aan de sustain van de gitaar ligt want die is er bijna niet als ik gewoon speel.

    Ik ga wss een beter gitaar aanschaffen een epiphone Dot ofzo
    Lijkt mij dat je aktie veel te hoog is. Zo'n replica strat heeft doorgaans een vrij vlakke 12 inch radius, dus zou het benden makkelijk moeten gaan.
    Ik weet niet in welke plaats je woont. Misschien dat een forumlid bij je in de buurt een blik op je gitaar kan werpen?

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de hulp allemaal.
    Ik heb mij een dot gekocht en nu lukt het wel om een redelijk goed geluid te produceren.

    Alleen de hoge e 1 volle toon omhoog buigen een paar keer na elkaar is pure foltering voor u vingers.
    Rory Gallagher best player ever

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top