Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Vakantie

  1. #1

    Standaard Vakantie

    Goedemorgen,

    Ik speel nu een tijdje thuis gitaar, en heb gisteren mijn eerste les gehad, het wat erg leerzaam en leuk. Maar ik had ene vraag, ik ga volgende maand 2 weken op vakantie. En ik wil eigenlijk toch wel iets nuttigs doen in Spanje als ik daar ben. Om nou een gitaar mee te nemen op vakantie vind ik wat overdreven, maar ik zat te denken aan wat leuke/leerzame gitaarboeken/dvd'd om te lezen/kijken als ik me verveel of wat oefeningen bijvoorbeeld voor ritme die zonder gitaar te doen zijn. Heeft iemand suggesties?

    MvG,
    GN
    Laatst gewijzigd door guitarnick; 9 juni 2011 om 10:39

  2. #2

    Standaard

    Niemand?

  3. #3

    Standaard

    Gewoon lekker inspiratie opdoen door veel muziek te luisteren!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  4. #4

    Standaard

    Je kan wel een theorieboek meenemen, maar mijn ervaring is dat dat al snel erg saai wordt. Helemaal als je geen gitaar bij de hand hebt. Gitaarspelen leer je door te oefenen, dus als je hem niet mee kan nemen dan wordt het lastig om tijdens je vakantie wat bij te leren.
    En zo overdreven vind ik het niet hoor om hem mee te nemen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    hoezo overdreven om een gitaar mee te nemen op vakantie? Is juist heerlijk om op een mooie, vreemde locatie je te laten inspireren door de omgeving en een beetje te tokkelen!

  6. #6

    Standaard

    Of koop een ukelele
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    vorig jaar had ik hetzelfde probleem.. 2 weken in Italie en niks te doen.
    maar in die landen (Spanje, Italie enz. enz.) heb je natuurlijk veel stadjes, en in een van die stadjes heb ik uiteindelijk een EKO S-300 voor €90 kunnen scoren.
    dus als je eigen gitaar niet te duur is, (want je gaat niet met een gitaar van een paar honderd euries op een camping zitten) kun je 'm gerust meenemen en (zoals al gezegd werd) je laten inspireren door de vreemde locatie. als je je het niet riskeert je eigen gitaar mee te nemen, moet je in je vakantieland proberen goedkoop een gitaar te scoren. vooral op markten kan je makkelijk onderhandelen met die mensen.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou gewoon je gitaar meenemen, wordt vaak alleen maar leuk gevonden En als je nog een leuk boek zoekt, koop er een van een bekend gitarist zoals Slash. Theorie boek heb je niet veel aan zonder gitaar om het op uit te proberen.
    You're in the middle of the fucking jungle, baby!
    Gibson Les Paul Studio
    & BlackStar HT-60

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    vorig jaar had ik hetzelfde probleem.. 2 weken in Italie en niks te doen.
    maar in die landen (Spanje, Italie enz. enz.) heb je natuurlijk veel stadjes, en in een van die stadjes heb ik uiteindelijk een EKO S-300 voor €90 kunnen scoren.
    dus als je eigen gitaar niet te duur is, (want je gaat niet met een gitaar van een paar honderd euries op een camping zitten) kun je 'm gerust meenemen en (zoals al gezegd werd) je laten inspireren door de vreemde locatie. als je je het niet riskeert je eigen gitaar mee te nemen, moet je in je vakantieland proberen goedkoop een gitaar te scoren. vooral op markten kan je makkelijk onderhandelen met die mensen.
    Ach, mijn gewone akoestische gitaar heeft al meerdere campings gezien, niks aan de hand. Op Sziget durfde ik dat dan weer niet aan, maar daar is ook helemaal niks gebeurd met mijn cheapo akoestische gitaar.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Als je toch in Spanje bent (ik weet niet waar), dan kun je natuurlijk flamenco shows gaan bekijken. Vooraan gaan zitten en kijken maar. Van kijken leer je ook.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top