Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 62

Discussie: Jcm 900 + ??

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard Jcm 900 + ??

    Hallo iedereen,

    ik zit beetje met een dilemma. Jaren terug speelde ik met een jcm 900 en daar een boss gt3 pedaal op. Nu heb ik daar nooit echt mijn klank kunnen uit opmaken, maar had deze ook niet in loop gestoken. Momenteel speel ik met de boss gt3 op een crate flexwave 1200h. Ook weer gewoon achterin ingeplugd. Maar hier krijg ik wel een knappe sound, maar niet zuiver naar mijn zin. Dus na lang ergeren heb ik mijn jcm 900 van onder het stof gehaald, en terug in orde gezet.

    Mijn vraag is dus, heb ik iets anders nodig dan de gt3 indien ik deze in loop zou gebruiken, of zijn aparte pedalen toch veel beter? Ik hoor vooral tube screamer terug komen als ik ergens deze vraag stel...

    Ik zou graag terug op mijn marshall gaan spelen, dus de zoektocht naar het ideale geluid is begonnen... Ik moet eigenlijk gewoon iets hebben dat alles aankan, want wij spelen een heel breed gamma, van bluesrock tot metal(geluid).

    Wie helpt mij?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Leer bij de GT3 de amp modelling e.d. uit te zetten. Probeer hem dan in de loop en voor de amp.
    Is het dat niet, probeer dan een paar pedalen.

    Heb je de JCM900 nieuw gekocht? Heeft hij onderhoud nodig? Een slecht klinkende amp vanwege versleten buizen of andere dingen is natuurlijk iets dat je vooraf wil uitsluiten.

    Sluit de GT3 ook eens aan op een stereo installatie. Klinkt dat lekker in jouw oren?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3

    Standaard

    En wat als je gewoon alleen de JCM900 gebruikt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    de jcm alleen is geen optie, daar krijg je geen vettige distortion uit (toch niet zwaar genoeg in ieder geval)

    De jcm is ook goed in orde, heb deze een 8 jaartje geleden gekocht, en deze week terug helemaal in orde gezet. De gt3 heb ik ongeveer even lang, en die klinkt op elke versterker weer anders...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2007
    Locatie
    Thorn / 's-Hertogenbosch
    Berichten
    191

    Standaard

    Geen vettige distortion uit een jcm900? Dan doe je echt iets verkeerd, of laat je versterker toch een keer nakijken
    Guitars: Ibanez S540 Custom & Fender Stratocaster & LC Comet MK1 & Gibson LP Studio '96
    FX: Crybaby, Ibanez '81 TS808, T-REX Fuzz, TC Electronic Flashback & MXR Micro Amp
    Amp: Brunetti MC2

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Afhankelijk van het type kan een 900 wat aan de scherpe kant zijn. Helemaal niks mis mee, maar als je lomp laag wil ben je dan aan het verkeerde adres en heb je assistentie nodig. Of een Powerball
    Een GT3 is wel aardig gedateerd. Blijft toch allemaal behoorlijk plastic klinken. Eignelijk moet je daar alleen de delays en reverbs van gebruiken als je dat wil, voor de rest is het niet veel. Je moet je afvragen wat je wil. Snel wisselen van een compresste leadsound met delay naar een droge chunky rhythmsound en in één keer door naar clean + phaser? Dan zoek je een nieuwere multi bak. Wil je gewoon een tandje steviger klinken en soms nog iets meer voor lead en af en toe een delay? Dan zijn een drive, een boost/EQ en een delay de betere optie.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wormke Bekijk bericht
    de jcm alleen is geen optie, daar krijg je geen vettige distortion uit (toch niet zwaar genoeg in ieder geval)

    De jcm is ook goed in orde, heb deze een 8 jaartje geleden gekocht, en deze week terug helemaal in orde gezet. De gt3 heb ik ongeveer even lang, en die klinkt op elke versterker weer anders...
    Ik heb ook vroeger (heel lang geleden, ik wordt oud....) lang een GT3 gebruikt, ben het met Mitch eens: het zwakke punt vond ik altijd de overdrives en distortions. Zeker toen ik naar buizen overstapte. Dan hoor je de beperkingen van zo'n apparaat. Ik moest altijd hemel en aarde bewegen om er een "redelijk" geluid uit te krijgen qua drive. Een wereld van verschil t.o.v. een goed los drive pedaal. Ik heb er met veel plezier gebruik van gemaakt, perfecte bak om een beeld te krijgen van allerlei effecten. Maar uiteindelijk kwam ik erachter dat een goede amp met 1 of 2 goede drive pedalen veel beter klinkt. Je kan dan de pedalen erbij zoeken die een perfecte match zijn met je versterker. Die JCM moet toch echt bruut kunnen klinken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.242

    Standaard

    Heb je de JCM900 wel eens op hoog volume staan? Hoe hoger boven de drie hoe vetter. En zet er een tubescreamer voor, met gain op 0 en level lekker hoog. En draai de mids niet over de helft als je er een tubescreamer voor zet. Lekker dik wat mij betreft, en niet te vet/zompig. Ik vind dat persoonlijk altijd wel lekker als je dan de gain van het lead-kanaal ook niet boven de helft zet. Lekkere vette heavy-metal sound.

    Probeer trouwens eens een patchkabel in de effectsloop. En dan een beetje spelen met de level van de effectsloop. Rond 11 uur zit er ergens een sweet-spot.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    303

    Standaard

    ben nog niet helemaal mee... wat bedoel je met een patchkabel?

    ik dacht sowieso stilaan met losse effecten te werken op de jcm. tube screamer, is dat goed? want dat valt toch goed mee in prijs nog.

    De gt3 is inderdaad al oud, maar op die crate klinkt die echt waanzinnig goed met momenten, maar niet zuiver genoeg naar mijn zin...

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als het niet zuiver klinkt moet je een stemapparaatje kopen

    We kunnen je wel een TS aanraden, maar wat wil je nu precies? Meer gain? Meer laag?

    Met een patchkabel wordt bedoeld een korte kabel. Kun je gebruiken om kanalen door te lussen, een effects loop door te lussen zoals wordt voorgesteld en wordt gebruikt tussen pedalen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top