Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard David Gilmour gitaarband

    Meestal kijk ik zo een, twee keer per week op Marktplaats op zoekvraag 'Gilmour' , gewoon om eens te checken of er nog geinige hebbedingetjes te vinden zijn.. Ik ben hard aan het sparen om een Custom Shop signature 'black strat' aan te kunnen schaffen.. Daar moet natuurlijk een 'matching strap' bij.. Ik had stiekem al eens gezocht op de Gilmour gitaarband (de bruine met de creme kruisjes) en kwam toen uit op een amerikaans bedrijf dat ze maakt voor 250 dollar (tuurlijk....) Na enig doorspeuren kwam ik vorig jaar op de site van HELL FOR LEATHER.. Klinkt nogal vaag.. I know..

    Dit is echter het bedrijf van Martin Swaine Pryce, een kleermaker uit Engeland die pretendeert dat hij al meer dan 30 jaar banden en kleding maakt voor o.a. AC/DC, Jeff Beck, Robert Plant, Guy Pratt, Ozzy Osboune, Tony iommi en David Gilmour... (eigenlijk de grotere britse namen in de muziekgeschiedenis) Hij heeft de "Hendrix" band van Gilmour opgelapt en heeft vervolgens gevraagd of hij op kleine schaal de band na mocht maken.. (volgens mij met de nodige bonje, want zelf mag hij de naam niet noemen op de site, dit wordt allemaal door klanten genoemd..).. maar.. voor 72,50 GBP heb je zo'n ding.. doe daar 9,50 GBP bij en je hebt omgerekend voor ongeveer 100 euro een echte Gilmour strap die misschien wel (ik weet het namelijk nog niet zo..) door de kleermaker gemaakt is die de ECHTE gilmour band heeft gereviseerd. Ik had zoiets van.. Als ik de zwarte strat ooit scoor... bestel ik er een!

    Nu kwam ik er vorige week een tegen op Marktplaats van een man uit Zoetermeer. (nu blijkt op dit forum, bekend onder de naam Rocker_71) Hij heeft er dus een gekocht bij HELL FOR LEATHER en deed m nu weg.. Hij bleek m een paar jaar terug te hebben gekocht vanwege de Hendrix geschiedenis. Ik heb de band voor 60 euro over genomen.. en dat is best geinig.. nou nog een FENDER CUSTOM SHOP NOS DAVID GILMOUR SIGNATURE STRATOCASTER om eraan te hangen.. (misschien ook wel voor 60 procent van de kostprijs?) tja.. voorlopig nog even doordromen en genieten van de band.. Maar. zoek je er ook een?.. WWW.HELLFORLEATHER.TV Het is erg zacht leer (meurt alleen nogal naar leer) en gewoon goede kwaliteit.. (en ook niet onbelangrijk.. hij zit lekker!!)

    cheers!!
    Laatst gewijzigd door wireman; 15 februari 2011 om 14:20
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Zo zeg......

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2006
    Locatie
    almere
    Berichten
    153

    Standaard

    Leuk verhaal! Sucses met de zoektocht van je strat.
    Don`t eat that yellow snow.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Leuk stukje!
    Ben blij dat ie goed is terecht gekomen.

    Hier nog een live pic van me met die band (in Bosuil, volgens mij mijn enige gig met die strap)

    Rock on amigos!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    is die strap van Gilmour niet van Hendrix geweest? heb ik es ergens gelezen...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Klopt.. Hij was ooit van Hendrix (er zijn overigens nog foto's op het net te vinden waarop Jimi speelt en de band draagt). De band heeft de vrouw van Gilmour, genaamd Polly Samson, op een veiling gekocht tbv de verjaardag van Gilmour tijdens de 'on an Island' tour. Het was dus een geschenk van zijn vrouw.
    De band is toen naar verluid door Marin Swayne Pryce opgelapt, waarna Gilmour m ook echt is gaan gebruiken en een iconisch geheel is geworden met zijn 'black strat'.

    Welkom trouwens!!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Inderdaad, wat een verhaal voor een strap die je gewoon bij Thomann kan kopen?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Inderdaad, wat een verhaal voor een strap die je gewoon bij Thomann kan kopen?
    Zozo, prijsverschilletje... (Ik zou zoiezo nooit een strap van meer dan dat kopen)

    @Rocker: Wat voor kabel heb jij? Vox/Bullet/Lava/Fender? en hoe bevalt hij
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Tja.. Mijn band is een handgemaakte exacte Replica van de 'Hendrix' strap.. En daar betaal je ook voor. Hij zit overigens wel SUPER lekker en is mij de 60 euro dik waard!. Die van Thomann komt inderdaad in de buurt, maar leg ze naast elkaar en je zult zien dat het toch twee totaal verschillende banden zijn. Het is maar net hoe dicht je naar het origineel wil. De Thomann band is ook een leuke knipoog naar Gilmour.. zeker weten!, maar tegelijkertijd echt wel een heel ander ding. Een fan kan het wel plaatsen, maar herkent het niet als replica.. En dat is in mijn optiek een groot verschil. De enige overeenkomst is dat ie bruin is en creme kruisjes heeft.. Zo een heeft Correct er ook eens verkocht van het merk Gaucho.. Was toen twee tientjes, dus tja.. Het is maar net wat je wil. Hang de thomann aan een CS black strat en het is het 'net niet..' hang de mijne eraan en het is 'instant Gilmour' (wat een gedoe over een strap zeg... )
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Heerlijk he, het rechtlullen van je aanschaf? dat is zo mooi aan gitaristen....niets te genant om een aankoop te rechtvaardigen.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top