Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Die dingen bleven altijd haken als ik rasguados speelde
    Tussen up- en downstroke moet je ze ook even omdraaien....

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy6644 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Afgelopen donderdag heeft mijn gitaar leraar me het een en het ander uitgelegd over plectrums. Waar ze van gemaakt zijn, wanneer je welke gebruikt etc etc.

    Ik wilde eigenlijk die informatie eens teruglezen op internet maar ik krijg het niet echt gevonden. Mijn leraar had voor mij een lijstje gemaakt met die plectrums die ik het best kon aanschaffen. En die heb ik ook gekocht.

    Maar kan iemand van jullie mij wat vertellen over deze plectrums?
    btw dit zijn mijn plectrums die ik nu nieuw heb.

    Welke zijn geschikt voor welk soort liedje?
    Welke is ook alweer de namaak van een ivoor plectrum?
    Wat is Ultex en wat is Tortex?
    Bij welke soort nummers gebruik ik bijvoorbeeld de Nylon .38 mm?




    Uploaded with ImageShack.us

    Alvast bedankt!

    als die dingen in ee mapje zitten wil ik wel weten wara je die koopt?

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Sainte-Ode, België
    Berichten
    31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShredTallicA Bekijk bericht
    fingerpicked shredden? Tegen de tijd dat je dat dan kunt ben je bejaard en krijg je reuma..
    'K neem aan dat jij 'n Metallica fan bent?


  4. #24

    Standaard

    Vet!
    Pignose op 1.17
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  5. #25

    Standaard

    Wel dun allemaal, zeg!
    Ik ben ze op een gegeven moment zelf gaan maken omdat ik ze dikker en harder dan de Dunlop Big Stubbies niet in de winkel kon krijgen tenzij ik 10 a 20 euro per exemplaar zou betalen.
    Ik heb een aantal materialen geprobeerd; mn. been, messing en kokosnotenschillenhout bevallen. Messing produceert voor sommige toepassingen wat veel bijgeluiden (werkt ook als een slide, vandaar), been is behoorlijk bewerkelijk; kokos bevalt me, alles in aanmerking genomen, het beste.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2009
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    412

    Standaard

    Ik heb niet de hele draad gelezen, maar buiten het feit dat het inderdaad een smaak ding is. Zit er wel degelijk wetenschap achter de plectrum keuze.

    Ik heb persoonlijk graag dikke picks (stubbys van hout). Die die absoluut niet doorbuigen. OP die manier heb ik de snaarcontrole die ik nodig heb.

    Er is wel degelijk een reden waarom mensen dunner kiezen:

    Zeer dun: Je bent beginner, en/of speelt alleen slaggitaar dan is een plectrum die dun is veel beter. je strijkt de snaren vloeiender en ze gaan minder snel kapot, want je kunt niet te hard duwen. Zo,n plectrum laat je ook relatief ver uitsteken.

    Middeldik: Zodra je slag speelt en gaat daar korte loopjes mee combineren dan heb je meer controle nodig. Een te dun plectrum geeft je geen/minder beheerst spel en te dik laat lekker slag spelen ook niet echt toe.

    Dik: Plectrums die dik of zeer dik zijn, worden normaal gesproken gebruikt door mensen die (niet per see technisch begaafd zijn) maar hun aanslag absoluut onder controle hebben. Ze kunnen een snaar nog niet kapot krijgen al zouden ze het willen. Plectrum steekt minimaal uit en kunnen op die manier eigenlijk alles aan. Ook om bijvoorbeeld de knopen in de snaar te spelen is dit nodig.
    Never work with latebloomers, there,s a reason they're late!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    De ts heeft sinds het openen half januari nog niet gereageerd in zn eigen topic

    Ik gebruik overal Ultex sharp 1.14 voor, fijne stevige plectra, slijten iets minder snel dan tortex enz en hebben een mooi scherp puntje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top