Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Strings & pics?

  1. #1

    Standaard Strings & pics?

    Dag iedereen,

    Als beginnend gitarist ben ik de laatste weken mijn hoofd & vingers aan het breken op enkele "eenvoudige" riffjes van Metallica. Uiteraard moet ik nog véél aan mijn skills werken, maar toch heb ik het gevoel dat mijn snaren & pics niet ideaal zijn.

    Als pics heb ik de "Dunlop Gator Grip 0.71 & 0.96" liggen.
    De strings zijn een standaard setje "D'addario snaren, maatje 10".
    Als gitaar heb ik een Epiphone Les Paul Standard.

    Ben ik goed bezig, of zijn er dingen die anders moeten?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Met andere picks of snaren ga je echt niet ineens beter spelen. Werken aan techniek is het allerbelangrijkst.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Npiroat Bekijk bericht

    Ben ik goed bezig, of zijn er dingen die anders moeten?

    Alvast bedankt!

    Kirk
    doet het voor.
    Welkom overigens.
    Kirk over zijn spullekes:
    Metallica's Kirk Hammett: "My philosophy has always been a clean amp with a stomp box. I hate the sound of piling distortion on top of distortion. [It sounds like he's criticizing using a mix of preamp and power amp distortion.] I was using a MESA/Boogie preamp, but I've gone back to the ADA MP-1 [the first preamp to combine MIDI and a preamp vacuum tube] with an ADA programmable EQ through a MESA/Boogie Strategy 400 power amp. For leads, I use a low gain setting on the ADA MP-1, but switch on an Ibanez Tube Screamer. Using the Tube Screamer in conjunction with a tube amp really brings out the tube qualities of the amp. And there's just something about that simple, raw, gritty fuzz box sound. One of the best lead sounds I ever got was when I played an Electro-Harmonix Big Muff through a Montgomery Ward amp with 3" speaker, for a Jeff Beck tone."
    Zal best wat gedateerd kunnen zijn, die kerels wisselen van gear als Tatjane Simic van kerels.
    Mwa...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Welkom bij de club. Iedere gitarist heeft het idee dat met andere spullen het allemaal beter gaat. Het kost je een half leven om er achter te komen dat het allemaal aan techniek ligt.
    Ik heb Alain Gascoigne eens uit zien leggen wat je allemaal met een plectrum aan geluidsverschillen kunt halen door dat ding anders te gebruiken. Het mooi was dat ie dat deed op een SX strat met bijbehorende amp. Een setje van 110 euries dat klonk alsof hij op een Customshop instrument aan het spelen was.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    Naar de precieze Metallica-sound ben ik momenteel niet echt op zoek. Ik heb een tweedehands Line 6 Spider IV staan, en die benadert de sound goed genoeg momenteel.

    Het gaat hem vooral over de snaren en pics. Die akkoorden heb ik redelijk goed onder de knie, zelfs op volle snelheid. Maar ik heb vooral het gevoel dat mijn snaren & plectrum tegenwringen als het vlug moet gaan.

    Ik moet nu toch trouwens nieuwe snaren gaan halen, mijn huidige zijn bijna een jaar oud. Welke zouden jullie aanraden voor metal.

  6. #6

    Standaard

    Gewone 010 snaren, anders 009 of 011.
    Alleen als je in lagere stemmingen speelt moet je lagere snaren hebben (hoewel 011 dan meestal ook wel goed is)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  7. #7

    Standaard

    Persoonlijk gebruik ik Dunlop Jazz III plectrums, deze zijn er in twee maten, maar voor een beginner is de grootste het beste.

    Verder moet je vooral aan je techniek werken, al zit het even tegen, net zo lang oefenen tot het je lukt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  8. #8

    Standaard

    [/QUOTE]
    Zal best wat gedateerd kunnen zijn, die kerels wisselen van gear als Tatjane Simic van kerels.[/QUOTE]

    Ha!!!!!!!!!!!
    Mijn dag is weer goed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top